Gå til innhold

V70 - Kjøpsråd. Bensin eller diesel?

Ranger emnet


Golddigger

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har 2 stk V70 2,0LT 1998 mod.Har hatt sinnsykt mye tull med de bilene i de 2 årene jeg har eid dem.Motorelektroniklampe som lyser 2 ganger i mnd,sinnsykt bensinforbruk,++++++++++++

 

Da må det heller være måten du behandler bilene på, no offence.

 

Holder bare at man tar motorvask uten å fjerne toppdekselet og tørke skikkelig under der, så ruster plugghull og jordingspunkter og man får feilmeldinger i hytt & gevær, feil forbrenning etc. I verste fall slutter bilen å gå på flere av sylindrene over tid, i aller verste fall må man bytte hele toppen :S

 

Sier ikke at du har gjort det, men;

Tankevekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar opp igjen tråden her, lurer på hvor mye den bruker siden den er "utrolig dyr i drift". Og har du automat eller manuell?

 

Kan omtrent si at 850/V70, uansett motor (med unntak av dieselen), bruker ca 1 liter ved blandet kjøring, og 0,67-0,77 på langkjøring :)

 

Så folk som kjøper 2.0 126hk for å spare drivstoff, går på en smell.

 

Uansett, pass på å følge servicene folkens så lever bilen lenge! Ikke utsett ting til neste service :) Hadde 195000 service på min nå, åpnet tomgangsmotor, spjeld etc for å se om det var noe dritt, og det var så og si strøkent. Samme med fordeler etc. bare for å ta et eksempel. Denne bilen har fulgt alle servicer.

 

Det har mye å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det heller være måten du behandler bilene på, no offence.

 

Holder bare at man tar motorvask uten å fjerne toppdekselet og tørke skikkelig under der, så ruster plugghull og jordingspunkter og man får feilmeldinger i hytt & gevær, feil forbrenning etc. I verste fall slutter bilen å gå på flere av sylindrene over tid, i aller verste fall må man bytte hele toppen :S

 

Sier ikke at du har gjort det, men;

Tankevekker!

 

Jeg passer nå godt på bila mine,men det har vært mye tull siden jeg gikk over fra 200,700,900 serien til 850 T5 og V70 LT og R serien.Jeg tar selv diagnosen og retter opp de feil som kommer,men jeg synes alikevel at det er mye små feil som går igjen.Bare det att jeg måtte bytte LLM 2 ganger på 2 år på den ene av bilene 3 ganger på 4 år på den andre.Bærebruer,endeledd,kalippere bak har en tendens til å sette seg,automat kasser som uler selv om de får olje skift med skylling hver 40.000 km, kan nevne mye mere,men det er ikke det som er viktig.Kan du skru litt selv så er det jo ikke noe problem,men for de som må på verksted hver gang motorelektroniklampa lyser så blir det dyrt.Etter å lest en del på både Norske og svenske Volvoforum så er det en standard gjenganger med feilkoder som selv Volvo ofte har problemer med å tolke.Hadde min på et lokalt Volvo verksted i 3 uker for å finne ut av et ekstremt bensinforbruk uten at de lykkes.Viste seg å være en sota lamdasonde som ikke ga feil signal,men førte til at det ble pøst på med bensin.Dette er bare en liten del av alle de små feil som jeg har slitt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet spm, noen som har erfaring med V70 med over en halv million på kilometertelleren? Hovedsaklig bensin. Regner med det passer bra inn i kjøpsrådtråden.

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passer nå godt på bila mine,men det har vært mye tull siden jeg gikk over fra 200,700,900 serien til 850 T5 og V70 LT og R serien.Jeg tar selv diagnosen og retter opp de feil som kommer,men jeg synes alikevel at det er mye små feil som går igjen.Bare det att jeg måtte bytte LLM 2 ganger på 2 år på den ene av bilene 3 ganger på 4 år på den andre.Bærebruer,endeledd,kalippere bak har en tendens til å sette seg,automat kasser som uler selv om de får olje skift med skylling hver 40.000 km, kan nevne mye mere,men det er ikke det som er viktig.Kan du skru litt selv så er det jo ikke noe problem,men for de som må på verksted hver gang motorelektroniklampa lyser så blir det dyrt.Etter å lest en del på både Norske og svenske Volvoforum så er det en standard gjenganger med feilkoder som selv Volvo ofte har problemer med å tolke.Hadde min på et lokalt Volvo verksted i 3 uker for å finne ut av et ekstremt bensinforbruk uten at de lykkes.Viste seg å være en sota lamdasonde som ikke ga feil signal,men førte til at det ble pøst på med bensin.Dette er bare en liten del av alle de små feil som jeg har slitt med.

 

Hehe ja de lambdaene er ømfintelige! Tåler ingenting, hvis du skulle være uheldig å komme borti de heller... jeezes :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja de lambdaene er ømfintelige! Tåler ingenting, hvis du skulle være uheldig å komme borti de heller... jeezes :P

 

Tenkte jeg bare skulle legge til at jeg er nødt til å skifte toppakning også nå.Oppdaget at den blåser komp mellom 2 sylindere og over i olja så det kommer avgasser uta peilepinnerøret.Trodde først det dreide seg om tett veivhusventilasjon.Skrudde av og jo nederste kanalen var tett som ei potte.Gjorde så rent og monterte sammen.Fremdels røyk ut av peilepinnerøret.Komptest xxx fuck faan osv(Banna høyt da gitt).Så da blir det innkjøp av nye pakninger,topploksbolter,regreim,vannpumpe,spennrulle osv..Hadde jeg bare tatt komptest først.

Så når det gjelder Volvo så er det garantert siste gang jeg kjøper bil med det merke i grillen!!!Så det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fatter ikke hva dere klager over, har nylig hatt ettårsjubileum på V70 en nå og jeg har hatt problemfritt bilhold.

 

Kjørt norge og sverige rundt, 37 000km på et år.

 

Det eneste jeg har bytta var o-ring og pakning på oljereturen fra turboen. Så kommer selvfølgelig vanlig service, kjølevæske, bremseskiver og klosser bak.

 

og, bensin bruker den. og de som ikke tror meg må gjerne se min kjøpsstatistikk hos statoil for januar mnd.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :) Du har skikkelig uflaks as. Mandagsbil sier nå jeg :) Hvor mye har bilen gått egentlig? Har ikke kokt den eller noe da så toppen har vridd seg når den ble varm og vridd pakningen? Eller evt. at overtrykket fra den pottetette veivhusventilasjonen har skylda?

 

Bilen har gått 217000 km.Tror ikke veivhusventilasjonen har skylda her.Ikke har jeg kjørt den varm heller.Temperaturen er helt fin på motoren nå og den,men jeg burde kanskje ha skjønt at det var noe i gjerde da jeg synes jeg har hatt litt redusert effekt,men trodde det var knyttet til en liten vakumlekasje på ladetrykksstyringa,men den gang ei.Så da er det bare og kjøpe deler, øl og få tak i noen dårlige venner som kan dele sorgen.

 

1998 V70 2.0LT 230 Hk(Når det virker)Selges med deff toppakning.¨

kr 60.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har gått 217000 km.Tror ikke veivhusventilasjonen har skylda her.Ikke har jeg kjørt den varm heller.Temperaturen er helt fin på motoren nå og den,men jeg burde kanskje ha skjønt at det var noe i gjerde da jeg synes jeg har hatt litt redusert effekt,men trodde det var knyttet til en liten vakumlekasje på ladetrykksstyringa,men den gang ei.Så da er det bare og kjøpe deler, øl og få tak i noen dårlige venner som kan dele sorgen.

 

1998 V70 2.0LT 230 Hk(Når det virker)Selges med deff toppakning.¨

kr 60.000

 

Aha, så den er chippet i tillegg? :) Det _kan_ jo ha mye å si, kvaliteten på chip osv. Kan føre til mye tullball av allslags ting siden det har innvirkning på tenning, forbrenning, elektronikk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så den er chippet i tillegg? :) Det _kan_ jo ha mye å si, kvaliteten på chip osv. Kan føre til mye tullball av allslags ting siden det har innvirkning på tenning, forbrenning, elektronikk osv.

 

Jada,er chippet,men har nå fungert fint i 5 års tid det da,er i utgangspunktet de siste 6mnd det har ballet seg med en god del småtteri og nå en litt større utfordring,men med 2 dager i garasjen så blir det nok liv i kjerra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har gått 217000 km.Tror ikke veivhusventilasjonen har skylda her.Ikke har jeg kjørt den varm heller.Temperaturen er helt fin på motoren nå og den,men jeg burde kanskje ha skjønt at det var noe i gjerde da jeg synes jeg har hatt litt redusert effekt,men trodde det var knyttet til en liten vakumlekasje på ladetrykksstyringa,men den gang ei.Så da er det bare og kjøpe deler, øl og få tak i noen dårlige venner som kan dele sorgen.

 

1998 V70 2.0LT 230 Hk(Når det virker)Selges med deff toppakning.¨

kr 60.000

 

60.000?? ok sak å bytte den da, så det får du fint til. Har vært borti bare ett eksempel av def. toppakning. Da var det kjørt hull i radiatoren så bilen hadde gått altfor varm... Ellers byttet en motor på T5 der blokka hadde sprukket. Tar`n for 60 jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60.000?? ok sak å bytte den da, så det får du fint til. Har vært borti bare ett eksempel av def. toppakning. Da var det kjørt hull i radiatoren så bilen hadde gått altfor varm... Ellers byttet en motor på T5 der blokka hadde sprukket. Tar`n for 60 jeg :)

 

Er ikke redd for å plukke av toppen og skifte pakkning,er en grei jobb det,men jeg er litt lei av å stå i garasjen og skru.Bilen er ikke kjørt varm og jeg har servet den godt,men det er vel noe som kan skje alikevel selv om jeg i utgangspuntet mener det er relativt skjelden att det skjer.Jeg kjørte noen mil med bilen i dag og den går ikke varm,ikke noe fjusking,men selvfølgelig så virker den litt lat når kompen finner veien ut andre steder enn det som er tiltenkt.Har også passet på å holde meg innenfor 1.0 bars ladetrykk.Ligger stort sett på 0.9.Har papirer på at det skulle være 245 HK 355 Nm i vogna,men tror selv at denne effekt målinga er noe optimistisk.Ligger nok et sted på 230 Hk vil jeg tro.Blei gjort en god del med bilen i Sverige i 2003.Er et steg 3 fra Scandinavian car tuning.

 

60.000 kr.Bare ta med penger å kom.Kan fint kjøre den opp til Hedmarken hvis du kjører som folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår