Gå til innhold

V70 - Kjøpsråd. Bensin eller diesel?

Ranger emnet


Golddigger

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en V70 2,5TDI fra 2000 med manuell kasse.

Den er chippet til 174 hester eller hva det nå er.

Selve motoren er genial.

Tøff lyd, krefter i massevis.

Bruker lite drivstoff, hvis man holder seg under 2000RPM.(når man kjører 110 så ligger den på 1800RPM)

Begynner man å dra på, så er jeg sikker på at den super i seg over en liter hvis jeg begynner i andregir på tomgang, og klemmer inn gassen, helt til rødstreket.

Da spinner den seg løs på bar asfalt, og det ryker noe så inn i hællvete av den =) (dieselrøyk)

Men det skuver godt da.

 

Er godt fornøyd med bilen...rådet er vel å følge ALLE sørviser.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg ville gått for dieselen. kjempemotor som holder leeenge. er meget sprek og sterk selv uten chipping. min bruker 0,49 på mila når kjerringa kjøre langtura...selv bruker jeg 0,53 og jeg kjører litt hardere enn henne.

Det er enm kjent sak at audis 2.5TD er en svak motor, men dette gjelder for V6 motoren deres. ikke den som volvo bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgets kvaler?! Har en '98 V70 2,5 tdi, med den omtalte VAG-motoren. Jeg har bare gode erfaringer med den. Ja, den kan takle litt, men det som er gjengangeren i "bankinga" er en stempelpinne som driver vakuumpumpa til bremsekraftforsterkeren. Hadde en A6 med samme motor uten plunder. Forbruket mitt har ligget fra 0,5 til drøyt 0,8 liter pr. mil. Alt avhengig av høyrebein og sammenhengende kjørelengde. Har også bytta ut de vanligste slitedelene. Både motor og girkassa er potte tette etter 227000 km, motoren bruker ikke olje. Oljeskift på automatkassa anbefales. Min er også chippa med K&N-filter. Følger nye D5(185hk). Jeg er i alle fall meget godt fornøyd tross noen småting, men det er jo meninger om mangt. Spør gjerne er det noe du lurer på.

Live Your Dreams

http://www.kesagen.no

 

'98 V70 2,5 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. min har brukt 1.11 l/mil i ferie. da har jeg kjørt 5923km. Har kjørt en del langkjøring såklart men også småkjøring og tomgang med AC som bruker mye bensin.

 

Forbruksmåleren i bilen viser 10.3 l/100km men faktisk forbruk er 11.1 l/100km. Det er ca 7-8% mer enn bilen sier. Så trekker man fra at jeg har litt stor rulleomkrets så viser den jevnt ca 5% for mye tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Solgte akkurat min V70, 2.0LT 97mod. Den var kjørt 144000. Automat, cruise... (ikke aircondition). Glad jeg ble kvitt den. Alt for mye tull (ABS tull, samt lambdasonde lys i dashbordet støtt og stadig). Alt for tørst var den og. Brukte godt over literen. Fikk 125000 for den og er strålende fornøyd med min nye bil: Toyota Avensis 2.0 D4D. (bruker 0.54l/pr mil) :)

 

Så mitt råd er i allefall, styr unna 2.0 uten turbo. Den blir for dau. 2.0LT eller 2.5LT er noe du bør satse på om du på død og liv skal ha en "kjempelada" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte akkurat min V70, 2.0LT 97mod. Den var kjørt 144000. Automat, cruise... (ikke aircondition). Glad jeg ble kvitt den. Alt for mye tull (ABS tull, samt lambdasonde lys i dashbordet støtt og stadig). Alt for tørst var den og. Brukte godt over literen. Fikk 125000 for den og er strålende fornøyd med min nye bil: Toyota Avensis 2.0 D4D. (bruker 0.54l/pr mil) :)

 

Så mitt råd er i allefall, styr unna 2.0 uten turbo. Den blir for dau. 2.0LT eller 2.5LT er noe du bør satse på om du på død og liv skal ha en "kjempelada" :)

 

 

Du må ha vært kjempeuheldig med bilen, er ikke fryktelig kjent for å være problem biler dette.

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 months later...
Jeg har kjøpt meg Volvo V70 nå, det er en 2.0L bensin og den er litt lat ja og den er utrolig dyr i drift. Hadde jeg hatt litt bedre tid for og se etter en ny bil ville jeg kjøpt en disel bil, varer lengere og billigere i drift !

 

Drar opp igjen tråden her, lurer på hvor mye den bruker siden den er "utrolig dyr i drift". Og har du automat eller manuell?

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår