Gå til innhold

Sagen

Bruker
  • Innholdsteller

    73
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Sagen

  • Bursdag 01/25/1976

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    V70
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Yrke eller sivil status
    Ingeniør
  • Motor (eks 1.6)
    2,5 TDI
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Chip/programmering og K&N filter
  • Fylke
    Buskerud

Contact Methods

  • MSN
    postkes@hotmail.com
  • Website URL
    http://www.kesagen.no
  • Bosted
    Svene

Sagen's Achievements

  1. Har du sjekka timingen på dieselpumpa? Veit det har vært årsaken på flere biler.
  2. Har en '98 V70 tdi som nå har rulla 280tusen. VAG motoren yter originalt 140HK, men jeg følger den nye D5, så den har litt mer sprut. Motoren har vært helt tørr frem til nå, men har oppdaget en svak svetting mellom girkasse/motor. Motoren bruker heller ikke olje. Har skyldt automatkassa et par ganger, og har "silkemyke" girskift. Har aldri hatt problemer med kaldstart eller noe annet, bortsett fra bytte av vanlige slitedeler. Noe dieselstøy ved kaldstart er det jo, men ved vanlig kjøring synes jeg den er veldig komfortabel, selv om den kanskje ikke kan sammenlignes med nyere modeller. Får du tak i et godt vedlikeholdt eksemplar, hadde jeg ikke vært bekymret for handelen.
  3. Kan være at spjeldet står på omluft.. Har du byttet kupèfilteret?? Sjekk også at du ikke har lekkasje i varmeapparatregisteret.
  4. Har Skiguard 850 jeg er veldig fornøyd med.
  5. Hei! Jeg dro kabelen gjennom en føring på passasjersiden, like bak dieselfilteret. Minnes å huske at det var litt trangt og at jeg dro kabelen gjennom med ståltråd. Men, jeg synes det var best og enklest all den tid det er på den siden jeg regner med at du vil ha kupevarmeren. Kupevifta og kontakten til den skrudde jeg oppunder den lille "hylla" under hanskerommet. Den synes knapt og er minst i veien.
  6. jeg satt inn en brukt tannstang.. fylte etter med "den rød olja". Ikke hatt noe plunder etterpå..
  7. Jeg merket ikke annet på min at den lugga/låste litt ved spesiell rattutslag. det spesielle var at det var bare ved sving til venstre..
  8. Hei! Sjekk returslangene fra dysene og pumpa de.. De kan begynne å lekke og diesel vil dampe ut/renne tilbake. Siden det lukter diesel har du i alle fall en lekkasje et sted.. Tror ikke pumpereima de har noe med dette å gjøre, all den tid det kun er førsta gangs start hver dag du merker noe. Eller er glødepluggene vesentlige - i alle fall når temperaturen kryper under null.
  9. Hei! Ikke lenge siden jeg byttet tannstanga på min '98 V70. Jeg har en diesel, så jeg veit ikke om tannstanga er den samme.. Tannatanga mi hadde sprukket/delt seg, noe som kan være senskade etter et møte med en elg da den fikk seg en smell i forstillinga. Krabb under og sjekk... Det er en kurant jobb å bytte tannstanga selv.
  10. Bytta tannstanga på min for kort tid siden. Den gamle hadde sprukket!!. Bytta selv, hadde forstillingskontroll etterpå bare. En grei sak å bytte selv om har holdt i en fastnøkkel en gang eller ti :)
  11. Sagen

    frontlykter

    Kan godt selge de.. eller gi de bort til rette vedkommende. Har ikke fått delene enda, men skal legge ut bilder så snart jeg har oppgradert kjerra. Har litt småting som skal stekkes opp, så jeg veit ikke helt når.. men det kommer :)
  12. Sagen

    frontlykter

    Har akkurat bestilt C70 '03 mod klarglasslamper og R-fanger, org. Volvo. Full pris er 7590,- for lampene(kompl. med blink) men fikk en god deal med min lokale deleleverandør :)
  13. Har ikke vært borti det før, men hadde en tannstang som sprakk!! Byttet for ikke mange ukene siden. Grei skuring det.
  14. Bruker 42 psi foran, 38 psi bak.('98 V70 2,5tdi)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår