Gå til innhold

Video: S2+Cossi-kræsj Rudskogen

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by Åge

.

Dette er grunnen til at de er så strenge på gatebil med tanke på forbikjøring annet en på stekka og det er nok også grunnen til den utrolig lave ulykkesstatistikken. Se bare på BMW og VAG treff. Der skjer det mye rart der og der er det jo nesten ikke folk heller.

 

Mine 3 cent.

 

Kansje det hadde ver litt lurt og følge etter bmw og vag treff da det jo er alformange folk på gatebiltreffene, å det er blitt ett mere show treff enn et gatebiltreff.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 211
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by vagen

 

Da skal jeg kjøpe meg en råtten gammel bil til 2000kr, og kjøre som en idiot RETT I DEG - så skal vi høre hva du har og si om det.

 

Vel.. en ting er jo å ærlig og redelig miste kontrollen.. slik han i forden gjorde.. om han i det hele tatt hadde den da.. men å kjøre rett inn i noen med vitende og vilje er igrunn noe helt anna

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

Man får ikke kjøre på banen uten å ha godtatt betingelsene og de er ganske klare. Spør man i sekriteriatet er jeg ganske sikker på at det eneste man får i svar er at forsikringen ikke gjelder på banen. Dette var ikke noe forbikjøring på langstrekka så her får de nok dele skyld.

Dette er grunnen til at de er så strenge på gatebil med tanke på forbikjøring annet en på stekka og det er nok også grunnen til den utrolig lave ulykkesstatistikken. Se bare på BMW og VAG treff. Der skjer det mye rart der og der er det jo nesten ikke folk heller.

 

Mine 3 cent.

 

Jeg har spurt gatebilfolka selv, og forsikringa SKAL dekke det, var jo forsåvidt en ulykke der i fjor som etter muntlig tilsagn fra selskapet hadde blitt dekket, men nå stakk føreren av den andre bilen av, og man ga opp å få kontakt med kjærringa som eide bilen til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Helios

 

Vel.. en ting er jo å ærlig og redelig miste kontrollen.. slik han i forden gjorde.. om han i det hele tatt hadde den da.. men å kjøre rett inn i noen med vitende og vilje er igrunn noe helt anna

 

vanskelig å bevise at noen kjører på deg "med vilje".... :rolleyes:

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

 

Kansje det hadde ver litt lurt og følge etter bmw og vag treff da det jo er alformange folk på gatebiltreffene, å det er blitt ett mere show treff enn et gatebiltreff.

Hvordan skal det være mulig? Bare gi tilgang til de første 1000 som kommer til treffet?

Dette er jo ikke lenger det beste treffet å reise på om du vil prøve bilen på bane men det er definitivt dit du må reise for å se de råeste bilene i norge, uansett merke.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bing

nå syntes jeg dette begynner å gå mot det barnslige nivået..

 

nå skal vi se hvor godt det funkere å rapportere saken til en moderator..

 

Og poenget med det var ?

 

Alle holder seg jo til topic her og med unntak av Quicksilver er det jo saklige innlegg med god argumentasjon.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rare innlegg her med lite saklighet...

 

Jeg var ikke på Rudskogen, så kun filmen og etter min mening og etter gjeldende regler er det eneste riktige at Cosworth og S2-eieren betaler skadene på hver sin bil, dette var et uhell der begge hadde noe skyld. Forden fordi han kjørte i sida på Audien, og Audien fordi han kjørte for nærme en bil som ikke var stabil/hadde kontroll. Typisk "race accident" selv om de sjelden er så amatørmessige.

 

Til de som sier Forden burde betale: Hva hvis han hadde torpedert en Lamborgini Diablo til 2 mill, skal ha da være gjeldsslave for resten av livet?? Nei kjøringa skjer på eget ansvar og du må være forberedt på at andres imkompetanse kan koste deg dyrt...

 

Til de som sier at de kan kjøre inn i noen med vilje pga dette og slippe unna: Hvis så skjer og det klart kan bevises pga vitner etc, kan man gå til personlig søksmål mot "torpedisten" for å få han dømt til å betale skadene. Dette har da ikke noe med veitrafikkloven å gjøre, kun en privat erstatningssak.

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quicksilver

Loppa: Sånne som deg som gjør at jeg ikke gidder å kjøre på banen på gatebil :) for å si det sånn, jeg er ikke med på leken siden jeg ikke er klar for konsekvensene. jeg leier heller hele banen alene en kveld..

 

Jeg tror ikke Gatebil treffet er under veitraffik lov, de er fri tatt for støy krav osv så tror det går som er racing arrangemang.

 

??? Det er DU som synes det er greit å kjøre på folk uten å gjøre opp for seg. Jeg bare videreførte tanken av din egen argumentasjon, men da var det tydeligvis noe annet ja.....

 

Jeg er ikke av den oppfatningen av at det er greit å torpedere andre uten å gjøre opp for seg og jeg er heller ikke av den oppfatningen av at det er greit å leke bajas med andre biler i nærheten på banen, slik cossien i denne saken gjorde og gjennomsnittet av bilene gjør på gatebil.

 

Hva angår dine bestemorkommentarer om kjøringen fra Våler bryr det meg midt i ryggen hva du synes, men fjortisantydningene om å dra noen linjer bør du ha editert bort for egenhånd innen dagen er omme.

 

:rolleyes:

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Terminator

Mye rare innlegg her med lite saklighet...

 

Jeg var ikke på Rudskogen, så kun filmen og etter min mening og etter gjeldende regler er det eneste riktige at Cosworth og S2-eieren betaler skadene på hver sin bil.

 

Ja og gitt slike folk sok kjører på den måten som han med cosworten karantene fra kjøring på alle treff ett år eller to..;)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vagen

 

Da skal jeg kjøpe meg en råtten gammel bil til 2000kr, og kjøre som en idiot RETT I DEG - så skal vi høre hva du har og si om det.

Kan du da gjøre, men da blir det på veien...og da blir saken en helt annen! Men, velkommen skal du være...;)

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

 

??? Det er DU som synes det er greit å kjøre på folk uten å gjøre opp for seg. Jeg bare videreførte tanken av din egen argumentasjon, men da var det tydeligvis noe annet ja.....

 

Jeg er ikke av den oppfatningen av at det er greit å torpedere andre uten å gjøre opp for seg og jeg er heller ikke av den oppfatningen av at det er greit å leke bajas med andre biler i nærheten på banen, slik cossien i denne saken gjorde og gjennomsnittet av bilene gjør på gatebil.

 

:

TROR DU VIRKELIG AT HAN MED COSSIEN GJORDE DET MED VILJE?? Tror du virkelig det? I så fall er det veldig rart at han forsøker å svinge unna rett før det smeller... Skjønner at "Audien" har mange venner her, men det får da være grenser for hetsing!

Og bajas? Jeg har sett Audien i aksjon både på rudskogen og utenfor Norges Varemesse 4 juli! Var ikke bare pen kjøring det heller!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

TROR DU VIRKELIG AT HAN MED COSSIEN GJORDE DET MED VILJE?? Tror du virkelig det? I så fall er det veldig rart at han forsøker å svinge unna rett før det smeller... Skjønner at "Audien" har mange venner her, men det får da være grenser for hetsing!

Og bajas? Jeg har sett Audien i aksjon både på rudskogen og utenfor Norges Varemesse 4 juli! Var ikke bare pen kjøring det heller!

 

Jeg har da ALDRI sagt han gjorde det med vilje!

 

Hvorvidt han gjorde det med fullt overlegg eller ikke spiller ingen rolle. Det var han som forårsaket ulykken og han burde gjøre opp for seg. Om han var uheldig, klønete, uerfaren eller bare rett og slett idiot har ingen ting å si - det er like fullt og helt hans ansvar som bilfører å ha såpass kontroll på kjøretøyet at han ikke kjører på andre.

 

Mener du at hvis noen kjører på deg og det ikke var med vilje så synes du det er helt greit ? Du betaler skadene på din egen bil med glede ?

 

Men å kjøre sånn som han gjorde med massevis av andre biler rundt seg er idioti - uansett om det er en Ford eller Audi. Hadde det vært en Audi som kjørte på den måten hadde jeg da ikke hatt noen annen oppfatning av saken. Han kjørte over evne (Det hersker det vel ingen uenighet om ?) prøvde å sladde og kjekke seg og når det koster en annen masseivs av penger, burde han erstatte skadene han forårsaket- det er det som er fakta her. Bulken er like stor uansett....

 

 

Du må da også forstå at hva Audien gjorde 5 minutter eller 2 uker før spiller ingen rolle for utfallet av denne ulykken. Såpass må du vel skjønne ?

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du skjønner jo da selv at alt skjer på eget ansvar og man skriver under på noen enkle regler. Følger man de ikke må man ta konsekvensene av det!!!!!

Delt skyld, like mye han med Audien sin feil, som han med Forden!

De kjører toskete begge to:rolleyes: :rolleyes:

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår