Gå til innhold

Video: S2+Cossi-kræsj Rudskogen

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by SierraCosworth350hk

som du ser på filmen svinger audien litt til venstre rett før cossien kommer fra høyre........

 

Audi sin feil?

 

 

 

jeg synes at det er Audi`n sin feil. la seg over for tidlig.

DOFFEN

 

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

 

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 211
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by CorollaGT

Men du er jaggu bra naiv, når du ser at cossien bremser på vei inn i breisladd svingen, ikke slipper forbi i svingen, gir på ut av svingen med full styring. Hvis du ikke leser disse signalene så mener jeg at du leser trafikken dårlig ass.

 

CorollaGT

 

Enig!! Hva er forresten poenget med å kjøre forbi i "breisladd" svingen? Alle som har vært på Rudskogen vet jo at biler med bakhjulstrekk prøver å legge en brei en ut av den svingen! Spesielt de med Cossi'er og 240'er!!

Men som jeg sa før her; Tar du bilen på bane, så må man regne med litt sånn.

Murphy's lov: Alt går galt... Samtidig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del ser det ut som om cossien sliter med understyring men plutselig kommer festet på framhjula når de er på vei ut av svingen.

 

Det jeg lurer på er: Hvor tror dere cossien hadde endt hvis den ikke hadde truffet Audien? Mao. hadde han sjåføren i cossien kontroll i det hele tatt? Hadde han tenkt til å kjøre bredt på sletta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

 

Ja, Cossien dreit seg ut. Det gjør det ikke mer til Audiførerens feil at den andre sjåføren er uerfaren vel ? Det kan du ærlig talt ikke mene.

 

Audien holder linjen sin (som det passer seg til en bane) - det gjør ikke Cossien = Cossiens feil.

 

Det er lov å drite seg ut, for alle del, men da må man gjøre opp for seg når man innser at sine tabber får konsekvenser for andre. Såvidt jeg har hørt har Cossie-sjåføren akseptert at det var han som forårsaket det hele, men nektet allikevel å gjøre opp for seg. Det vitner om lav moral og dårlig "sportsånd"

 

Jeg regner selvfølgelig med at alle som støtter Cossie-sjåførens beslutninger vil akseptere å bli påkjørt ved nestre banekjøring og fullt og helt akseptere å dekke alle kostnader på egen bil ?

 

 

 

 

 

 

 

Disclaimer: Dersom min info om utfallet av uhellet er feil eller har endret seg slik at han har gjort opp for seg, trekkes selvfølgelig uttalelsene tilbake ;)

All forbikjøring skal foregå på "langsletta" i god tid før svingen.....

 

 

Sitat kontrakten vi skrev under på for å kunne kjøre på banen..

S2 coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audi_s4

All forbikjøring skal foregå på "langsletta" i god tid før svingen.....

 

 

Sitat kontrakten vi skrev under på for å kunne kjøre på banen..

 

Etter min mening er dette nesten som en passering å regne, ikke en forbikjøring. Det er jo helt klart at cossien sliter med noe og ikke klarer å holde farten oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare tåpelig...

Hvis du drar på gatebil må du regne med at her kommer det mange fra hele landte med diverse erfarenhet,uerfarenhet..

Når du kommer på gatebil må du også regne med at dette er ikke noe RACING arrangement men en mulighet til at hvem som helst kan kjøre på bane. Skal du kjøre RACING så kan du melde deg på gatebil racing serien eller bli med på et kjørerkurs som har dette til hensikt..

 

Han i Audien burde jo virkelig skjønnt at cosworthen sliter!

Han har jo masse rattutslag innover i svingen og han går enda rett frem..

Hvis du da har noen som helst evne til å lese "trafikk bildet" må du jo skjønne det at du hvertfall ikke skal begynne å kjøre forbi karen, men heller vente og se hva som skjer.. Være litt ydmyk rett og slett..

Synes rett og slett audien stresser for mye, har sett den i aksjon og den hadde ikke hatt noe problem med å ta cossien på langsiden når han hadde fått stabelisert seg..

 

Racing kan du kjøre når det er Race, og gatebil er ikke racing, det er SHOW!!

 

Er helt enig med FSR her om at dette er en "racing incedent"..

Dette er sånnt som kan skje og det vet eller burde alle som kjører på banen vite! Finner de seg ikke i å risikere bilen så kan de bare pakke og dra hjem fordi da har de ikke noe der å gjøre!

 

EOD!

-Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger vel ikke si mer enn at det er ganske enkelt at han i audi'n dro glidlåsen i brøsthåra :rolleyes:

 

godt det ikke blir noe høyere cossie forsikring av denne ulykken =)

 

s2' trenger vel bare bytte dør? (sånn det så ut på bilder) hva skjedde med cossie'n? noen som vet det? har ikke sett noen bilder av den..

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bing

Jeg trenger vel ikke si mer enn at det er ganske enkelt at han i audi'n dro glidlåsen i brøsthåra :rolleyes:

 

godt det ikke blir noe høyere cossie forsikring av denne ulykken =)

 

s2' trenger vel bare bytte dør? (sånn det så ut på bilder) hva skjedde med cossie'n? noen som vet det? har ikke sett noen bilder av den..

 

 

S2` fikk skade for ca 60 000 lapper. det ble litt mere en bare en dør. hvertfall det siste jeg hørte så tar dem hver sin skade.

DOFFEN

 

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

 

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår