Gå til innhold

Video: S2+Cossi-kræsj Rudskogen

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by SierraCosworth350hk

som du ser på filmen svinger audien litt til venstre rett før cossien kommer fra høyre........

 

Audi sin feil?

 

Hæ?

 

Hvilken film er det du ser på ?

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 211
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by triggerhappy

Ja men herregud Loppa, når man er på banekjøringer som Gatebil så må man jo ta høyde for at andre ikke veit dritten om hva de driver med! Skal ikke uerfarne førere få slippe utpå lenger da? Eller? Alle kan drite seg ut, det må man også tenke på når man kjører på bana.

 

Ja, Cossien dreit seg ut. Det gjør det ikke mer til Audiførerens feil at den andre sjåføren er uerfaren vel ? Det kan du ærlig talt ikke mene.

 

Audien holder linjen sin (som det passer seg til en bane) - det gjør ikke Cossien = Cossiens feil.

 

Det er lov å drite seg ut, for alle del, men da må man gjøre opp for seg når man innser at sine tabber får konsekvenser for andre. Såvidt jeg har hørt har Cossie-sjåføren akseptert at det var han som forårsaket det hele, men nektet allikevel å gjøre opp for seg. Det vitner om lav moral og dårlig "sportsånd"

 

Jeg regner selvfølgelig med at alle som støtter Cossie-sjåførens beslutninger vil akseptere å bli påkjørt ved nestre banekjøring og fullt og helt akseptere å dekke alle kostnader på egen bil ?

 

 

Disclaimer: Dersom min info om utfallet av uhellet er feil eller har endret seg slik at han har gjort opp for seg, trekkes selvfølgelig uttalelsene tilbake ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SierraCosworth350hk

 

ser du ikke at audien kjører mot midten når den er nesten ferdig med svingen?:rolleyes:

 

Du skrev følgende:

 

som du ser på filmen svinger audien litt til venstre rett før cossien kommer fra høyre........

 

Joda, Audi sjåføren retter opp bilen han, men hva kaller du Cossiens bevegelse da? Bruk din egen argumentasjon.....

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er jo litt cowboy-aktig å kjøre forbi på innersiden av Audien. Det kan jo ikke være så mye å diskuterere.

 

Men det er jo litt kjipt å av Cosworth-føreren og ikke bli med på en ordning da, men sånn er det på slike treff når ingen lover råder. Og det er vel kanskje noe folk bør ha i bakhue når de setter bilen på banen.

VW Golf '90

Toyota Corolla GT '86 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Jeg regner selvfølgelig med at alle som støtter Cossie-sjåførens beslutninger vil akseptere å bli påkjørt ved nestre banekjøring og fullt og helt akseptere å dekke alle kostnader på egen bil ?

 

Selvsagt! Det er en del av gamet, og det er nå engang slik at det er stor forskjell på det å kjøre på bane kontra det å kjøre på veien. Man kan diskutere skyldspørsmålet opp og ned og i mente uten at det betyr noe som helst. I utgangspunktet skal man være villig til å risikere bilen når men beveger seg ut på en bane sammen med andre. Det er bare slik det fungerer.

 

Jeg for min del vil si at dette er en "racing incident". Ja, cossien forårsaket uhellet ved å skifte spor, men Audi-føreren kunne lett ha forhindret det. Jeg hadde nå ikke stolt nok på cossien til å legge meg opp på siden så tidlig. På bane er det han som kommer bakfra som har vikeplikt, akkurat som i slalombakken. Og når det gjelder hvem som holdt det riktige sporet må jeg nesten informere om at ingen av de var noe som helst i nærheten av riktig spor på noe som helst tidspunkt...

 

Så her får gutta bare ta hverandre i hånda og tusle hjem i hver sin garasje. Tror all energien vil gjøre mer nytte for seg der fremfor å krangle om hvem som gjorde hva.

 

Det var mine tre kroner og femti øre...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SierraCosworth350hk

cossien svinger som en tulling ja, men egentlig burde audien da vært bak etter min mening. i en sving kan du få en sladd, og koffor skal absolutt den audien forbi i svingen?

 

Cossien legger seg jo så langt ut i svingen at "alle" andre i en raskere bil med bedre sving-egenskaper ville tolket det som en invitasjon til å kjøre forbi - altså, at Cossien legger seg ut for å slippe forbi, slik han burde gjort.

 

Men men, vi få vel høre hva resten av folket har å si, ble litt mye posting her nå :D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Er det ikke sånn at man egentlig ikke får lov til å kjøre forbi andre steder enn langstrekka (på Gatebil)?

I tilfelle er jo saken ganske enkel.

 

Det er helt riktig. kun forbikjøring på LANGSIDEN. bmwccn praktiserer foresten forbikjøring på hele banen, men ingen pasasjerer :)

 

De gangene jeg har kjørt på banen har jeg alltid lagt meg godt bak, fordi om bilen forran meg kjører saktere en meg og ikek vil slippe meg forbi. Jeg ser ikke poenget med og klemme meg forbi i svingen for enhver pris ;)

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å understreke hvor teit det er å krangle så kan jeg jo minne om at gutta som driver med racing er fullstendig klar over at de må dekke alt selv. Allikevel satser de biler til over en mill. Litt patetisk og krangle over to gamle gatebiler da eller?

 

Måtte bare :D

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FSR

Bare for å understreke hvor teit det er å krangle så kan jeg jo minne om at gutta som driver med racing er fullstendig klar over at de må dekke alt selv. Allikevel satser de biler til over en mill. Litt patetisk og krangle over to gamle gatebiler da eller?

 

Måtte bare :D

 

De betaler vel ikke av egen lomme?

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår