Gå til innhold

Sæther Racing sin Opel Senator 3.0 92- Diverse "Lotus"Omeganator 24v Turbo Coilovers

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

Tøft! Blir sikkert grom lyd:) Men hvordan ventil er det?

 

Greddy ventil. :) var og tok en titt på senatoren i går på gården, tror du ikke tårnet foran har kollapset pga rust fyfaen, nåååå begynner jeg smått og gi kan man si.. hehe må :ratatatat litt nå

 

Turbo og slikt da, har du det? Må jo kjøre uten dump.. Mye finere lyd..

 

Nei har ikke noe turbo eller grennrør datasprut eller noe av det jeg trenger enda, men kjøper litt deler her og der når jeg har penger til det.

 

Skal bytte litt innmat i motor hadde jeg tenkt.

 

råder

stempler

og diverse bolter og pakninger,

 

har også lyst til og få byttet til forsterka register kjede,

 

Men som sagt ,må få karrosiet klart først,

 

Spacere kommer snart, og trenger litt nye dekk osv. akkurat fått pusset opp felga, kan kaste ut litt bilder av dette.

 

2d390c0febf87c80f963e2ce1ab75495.jpg

 

61f70e34c617ecee7b5732a2308a2966.jpg

 

33e9b0d6ca772f96e5052b3af89cdc65.jpg

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 560
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor det?, gjør det jo bedre selv. Har du sett dem nå eller? skrudd dem sammen og slikt, ble niiice ;)

 

Du gjr det bedre enn pulverlakkering? Hva lakkerer du med da a? :p

 

Seff, blir jo bra men! Ser bra ut å :)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjukk fin felg lakk,

 

Har fått tak i Omega 3000 diff nå, takker til turbosønn og far hans her på forumet :)

 

Så skal få byttet den, samt sveiset litt rust her og der når jeg har tid, og få kjøpt inn noe hvit lastebil lakk, Og så pusset ned ned og gjort den karosseri ferdig, Spacere er på vei, og felgene er snart ny oppussa og blir digg og få på dette :) Så alt ser litt lysere ut, bare det kan slutte og regne og tordne :(

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et bilde av noe spacere som kan ligne på de jeg snart får i posten.

 

2x30mm og 2x50mm

 

Produsert av Manton RACING

 

Var også på Opel i dag og bestilte boltene til svinghjulet til c30se Så da er manuel kasse i på 24v i boks, må bare finne ut av hva jeg gjør med ledningnettet til Automaten. Det ligger jo ikke separat noe som gjør jobben ja, 100 ganger være :(

 

2004-09-11-102_360.gif

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en egen hjerne til automaten i vannkassa der, så må jo ligge separat mesteparten? Vi tok bare ut hjernen til den vi men..

 

 

Og forresten, tror ikke du klarer å lakke bedre enn pulverlakk med bokslakk etc.. :)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm dere tok bare ut hjernen til automaten og latt resten av ledningnettet ligger der? til automaten assa?

er separet et lite stykke så går det inn i strømmpa til resten av ledninettet til motoren her hvertfall.

 

 

 

Sansynligthvis ikke men, blir mye bedre en hva det var hvertfall og etter all den jobben er jeg veldigt fornøyd,. :)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm dere tok bare ut hjernen til automaten og latt resten av ledningnettet ligger der? til automaten assa?

er separet et lite stykke så går det inn i strømmpa til resten av ledninettet til motoren her hvertfall.

 

 

 

Sansynligthvis ikke men, blir mye bedre en hva det var hvertfall og etter all den jobben er jeg veldigt fornøyd,. :)

 

Ja vi bare lot det ligge... Siden du har hele nettet ute av den andre bilen er det jo bare å splitte kabelstrømpene og følge ledningene til enden, om du skal være så nøye da:)

 

Selvfølgelig, sier ikke at du ikke gjorde bra jobb! Selvgjort er velgjort :) Tror det blir knall, venter på biler av felga på bilen jeg nå!! Må bli kanon med spacere...

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

ja fikk spacerne i posten i dag og hentet dem, må kjøpe muttere til dem, det fulgte ikke med,

 

Og det er ikke helt daut dette proskjektet, bare tar meg goood tid ;) bruker foresten senatoren som bruksbil nå :) haha får mange syn og mange fingere gidt når jeg er ute

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foresten funnet ut feilen til fuskinga på den, det hadde med åndinga til fuelcellen, og så har jeg kjøpt en Irmscher bakleppe til fangern til senatoren, og fått tak i en haug av gamle breddere :) Og så har jeg hentet en Orginalt diffbrems fra omega 3000, vurder og sendte den bort og få den shimset til 75% men vi får se, ting går hvertfall treg her det er sikkert og vist ;)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg kjørt på e85 i en uke med senatoren og c30ne høres veldigt fornøyd ut :) ikke noe problemer enda. Så senatoren fortsetter livet sitt som alkis, tar skilta av senatoren om ca, 1 måned, da kan det være at den aldrig kommer på veien igjen. litt trist, men men

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjørt på e85 i en uke med senatoren og c30ne høres veldigt fornøyd ut :) ikke noe problemer enda. Så senatoren fortsetter livet sitt som alkis, tar skilta av senatoren om ca, 1 måned, da kan det være at den aldrig kommer på veien igjen. litt trist, men men

 

 

Jamen E85 e bra da, skulle hatt da fleire plassa :-(

 

Ta skilti???

Opel Vectra 4x4 Turbo

Opel Senator 2.3 Turbodiesel

x Opel Omega B 2.0 16V

Opel Ascona C 1.8GT Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår