Gå til innhold

Tips til Meguiars for n00b

Ranger emnet


ninja5000

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tok en full behandling av lakkrens, clay, scratch x, polering, og nxt wax på panseret mitt. Syns det ble rett så bra. Helt til jeg så panseret i sola. Jeg har tydselighvis gjort noe feil. Det er kommet fullt av nye swirls!! Ser tydelig at det er i det samme mønsteret som jeg påførte produktene (små overlappede sirkler) Jeg vet ikke HVORFOR dette har skjedd, men håper for guds skyld at det kan fjernes. Er ikke bare de gamle swirlsene, men et tett mønster med "polerings swirls" som skinner i forskjellige farger. :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en full behandling av lakkrens, clay, scratch x, polering, og nxt wax på panseret mitt. Syns det ble rett så bra. Helt til jeg så panseret i sola. Jeg har tydselighvis gjort noe feil. Det er kommet fullt av nye swirls!! Ser tydelig at det er i det samme mønsteret som jeg påførte produktene (små overlappede sirkler) Jeg vet ikke HVORFOR dette har skjedd, men håper for guds skyld at det kan fjernes. Er ikke bare de gamle swirlsene, men et tett mønster med "polerings swirls" som skinner i forskjellige farger. :O

 

Kva brukte du for å ta på produkta? Kva slags clay og væske brukte du? Kva brukte du til å ta av produkta med? Ser du kva slags produkt som har laga stripene? (produkta blir vel tatt på, på forskjellige måter)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte slike runde pads til å ha på alle produktene med. Det ble gjort på lik måte med alle sammen. Brukte mikrofiberkluter til å fjerne produktene med. En klut for hvert produkt. Disse klutene er kjøpt på mekk. Og er ikke laget spesielt for bil, men er det mykeste jeg noen gang har tatt på :p

Clayen er Meguiars sin med medfølgende quick detailer. Men er ikke clayen som har laget merker, den brukte jeg ikke slike bevegelser med. Ser ikke hva som har laga merkene, men lurte litt på scratch x? Jeg bare polerte det over en gang, og tørket det av igjen. Brukte dog litt trykk.

 

Arbeidet ble gjort i naturlig skygge, men trur at panseret ble litt for varmt likevell. Merka at jeg måtte gni så mye for å få vekk produktene. Men sånn var det på taket også, men ingen nye merker der. Der brukte jeg heller ikke Scratch-X.

 

Vet man ikke kan fjerne så me for hånd. Men man kan vel skjule litt for hånd?? Håper da det, siden det ble laget for hånd.

 

 

Hva vil det koste meg å få noen til å fikse panseret proft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et par bilder:

panser1.jpg

panser2.jpg

Bilen er desverre ikke vasket skikkelig på bildene, så skitt må en se vekk i fra.

Men på bildene kan du se 2 typer riper. de som vises akkurat i refleksjonen er de som alltid har vært der, og var de jeg prøvde å begrense. De nye er de du så vidt ser litt rundt på panseret noen steder. De er i "farge", mye tettere, og virker ikke så dype.

Alle har et overlappende poleringsmønster, der sirkelen har en tenkt diameter på rundt 10cm. Sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først brukte jeg lakkrens. "polerte" på. Lot det tørke. Og tørket av igjen. så brukte jeg Clay. (husker ikke om jeg bruklte clay eller rens først. Men er hvertfall i den rekkefølgen jeg fikk anbefalt her.) Så brukte jeg Scratch x. Denne gnikket jeg endel med. Så tørket jeg det vekk etter at jeg hadde latt det tørke. Så hadde jeg på resin polish, samme prosedyre. Så hadde jeg på nxt wax. Samme prosedyre. Men no mer enn tørketiden til voken må jo ha gått galt, siden jeg nå har slike stygge merker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår