Gå til innhold

ninja5000

Bruker
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ninja5000

  • Bursdag 11/23/1979

Contact Methods

  • Bosted
    Sandnes

ninja5000's Achievements

  1. Har ingen erfaring med den overhode, men jobber med endel Festool verktøy, og ALT er utrolig bra. Finner nesten ikke bedre etter min mening. Kanskje Makita bare.
  2. Jeg har planer om å kjøpe en av de billige Biltema-maskinene med to hoder. Hvis jeg kjøper inn det du lister opp her truhaa, hvilke pads trenger jeg til de forskjellige tingene, og hvor får jeg kjøpt dem?
  3. Jeg ble mest overasket over hvor dårlig jeg syns både Scratch-X, Clay og Magnet Towel funket. Mulig jeg hadde skyhøye forventninger etter å ha lest her inne så mye, men alle de tre produktene skuffet meg noe helt vanvittig. NXT vasken og voksen derimot - det var saker det! :)
  4. Bryter inn litt her jeg :) Forstår jeg det riktig her nå: Man kliner på Cleaner Wax Liquid over hele bilen, venter noen minutt, og tørker av med MF-klut. Og DERSOM man skal ha på Deep Crystal Carnauba Wax så venter man med den i minst 12 timer? Mulig jeg er helt på tur her - enlighten me :)
  5. Nå har jeg kommet litt igang her, men det begynte selvsagt å dryppe litt fra himmelen når jeg skulle tørke bilen. Irriterende. Jeg kom ikke lenger enn vask, tørk og litt clay, før regnet var et faktum, men er ikke helt fornøyd hvis vi tar forventningene med i betraktningen. Vasken var jo bra den. Kan hende bilen min var jævlig bra i lakken fra før av, for clayen virka mer eller mindre ubrukelig igrunn. "Fant" ikke noe særlig med drit med den. Fikk også prøvd Scratch-X to forskjellige steder. Scratch-X ser jeg på som 100 kroner jeg heller kunne kjøpt pils for, for det funket virkelig ikke som jeg hadde håpet - og ikke er det dype riper det er snakk om heller. Kan ikke kjenne dem med verken neglen eller fingeren. Men men. Vi får se neste gang det er opphold og jeg får gått gjennom hele prosedyren, så ser jeg fort hva jeg kommer til å kjøpe igjen :)
  6. Fantastisk. Jeg bare lurte på en liten offtopic ting. Når dere som har greie på dette sier #82, #40 osv...jeg fatter lite og ingenting av det. Finnes det en oversikt over disse tallene - hvilke produkter det er e.l?
  7. Det ble pakke 1 + clay, så da er spørsmålet mitt: Er dette korrekt framgangsmåte: - Vask - Tørk - Scratch-X der det trengs - Clay over hele bilen - Voks Må jeg evt. vaske mellom scratch-X og clay'en også?
  8. Takker for tipset :) Vinga er ikke akkurat plast, nei, mer skum eller gummi-aktig. Men jeg får se om jeg finner noe snop på Bilextra idag som kan funke.
  9. Her kommer nok en "hva skal jeg kjøpe av Meguiars produkter"-tråd :) Jeg har en Saab fra 1991. Den er mørkegrønn metallic, og egentlig ganske fin i lakken for det meste. Jeg har tidligere brukt Turtle Wax Nano-Tech shampoo og voks, og syns det har vært helt greit, men ikke noe mer. Var innom Bilextra idag og handla meg Megs Scratch-X til noen stygge merker. Ble anbefalt denne av en billakkerer, og håper den vil ta det jeg vil den skal ta. Jeg kjøpte også Water Magnet håndkle, mikrofiberklut, applikatorpads og vaskehanske. Jeg skulle også handle shampoo og diverse, men ble så forvirret av alt det fine de hadde i hyllene at jeg ikke klarte velge noe :) I tillegg hadde jeg kona i bilen som ville hjem etter jobb :) Bilextra har nå tre tilbudspakker på Megs: 1. Nxt Gen Vask Wash og Nxt Gen Tech Wax + mikrofiberklut 517,- 2. Cleaner Wax, pad og mikrofiberklut 243,- 3. Deep Crystal Cleaner, Polisher og Carnauba (1-2-3) + 2 mikrofiber og 4 pads 588,- Problemet mitt er at jeg ikke vet hva jeg skal gå for. Bilen kunne trengt en polering, og en skikkelig voks som holder. I tillegg er jeg ute etter en fin wet-look, men har samtidig ikke allverden med penger for øyeblikket. Skal jeg gå for en av de pakkene? Hva er "best" av NXT Gen, Gold Class og Soft Wash Gel shampoo? Hva er "best" av NXT Gen Tech Wash, Gold Class CC Liq. Wax og Cleaner Wax? (Den røde) Hva vil funke best uten maskin osv. Lettest å påføre, best shine, best holdbarhet osv? Har også et annet spørsmål: Jeg har en vinge som jeg skal ha på bilen. Det er en original Saab turbo-vinge, den lille typen. Sort gummi/skum-aktig i "konsistensen". Den er litt stygg i fargene, skitten osv. og jeg vil shine den litt opp før jeg hiver den på. Noe å anbefale for denne jobben? Det som hadde vært fint her var en liten liste over hva jeg bør kjøpe inn for å få en ren og skinnende bil (vask, kanskje rens, polish, voks, "finish"/forsegling?) som holder seg fin en stund hvis jeg vasker den en gang eller to i uken.
  10. Hvor får man fatt i Pinnacle eller Dura, truhaa?
  11. Selvfølgelig. Det er jo den (Pioneer'en) jeg har mest lyst på. Den virker digg. Men lommeboka peker for øyeblikket mer mot en av de rimelige Sony'ene :(
  12. Jeg har tidligere bare hatt Pioneer-spillere i bilen, og har vært jævlig fornøyd med det. Eller, hadde en JVC også nå nylig, og kan ikke si jeg likte den like godt. Problemet er at jeg nå trenger 3 linjeutganger bak, for å slippe masse kødd som beskrevet i denne tråden, og vurderer derfor denne spilleren: http://bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1806 fordi det ikke blir det store utlegget hvis jeg får solgt den jeg kjøpte i sist uke til en grei pris. Hvordan er Sony i forhold til Pioneer (er klar over at hverken Sonyen eller min nåværende Pioneer er i high-end skiktet akkurat, men jeg har ikke bruk for noe mer enn det :)) på lyden? Noen meninger her?
  13. Jeg har en Pioneer DEH-2900MP spiller. Den har 1 stk. linjeutgang. Jeg har til nå kjørt 2 stk. 6x9" Pioneer TS-A6901 høyttalere i hattehyllen. Disse er kobla til med de originale høyttalerkablene (alt av kabler jeg har er originalt) som sto i bilen fra 1991. Altså gamle, og ikke særlig bra greier :) Jeg har nå fått en forsterker av en kamerat. Han kjøpte den på Netthandelen for 350 kroner eller noe for en tid tilbake, men siden den stinker så har han kjøpt seg en ny :) Jeg er også klar over at den stinker, men siden den er gratis, og cashflowen er litt dårlig for tiden, så tenkte jeg at jeg kunne ha den enn så lenge. Forsterkeren det er snakk om er en USCarvor 5.1500 Den er på 1500 watt (right! hehe) og 5 kanaler. Den har tre linjeinnganger. Front/rear/sub. Jeg har også fått tak i en sub som skal inn, og har et frontsett (coax) liggende som jeg tenkte å hooke opp i samme slengen, siden kabler må trekkes osv. uansett. Problem: Hvordan kobler jeg spilleren til forsterkeren for best mulig lyd? Jeg har fått to tips: 1) Splitte signalkabelen med noen Y-ledd til jeg har "nok" plugger til alle inngangene. Problemet her er at jeg mistenker at dette er en sykt dårlig løsning, fordi jeg mister vel alt av justeringsløsninger osv. Jeg mener...forsterkeren er rimelig sucky fra før av, så det er jo et poeng å prøve å gjøre det beste ut av det. 2) Jeg kan koble inn signalkablene i porten til frontsettet, fordi da vil subben og frontsettet funke. Så kan jeg koble 6x9'ene direkte til spilleren. Dette anser jeg også som en dårlig løsning. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan gjøre det beste ut av situasjonen? Og også hvilke kabler som trengs? Jeg tenker da på kvadraten på dem. 6x9'ene (Pioneer) er oppgitt til å være 240 watt, og frontsettet mener jeg å huske skal være det samme, men jeg er ikke helt sikker. Og en annen ting; hvis jeg skulle koble til en sub nr. to i serie, må jeg øke kvadraten på kabelen? Masse mas fra meg her, men jeg er litt sugen på å legge opp skikkelige kabler til jeg får råd til å kjøpe ny forsterker, og samtidig gjøre det beste ut av situasjonen til den tid skjer. (Og en annen ting til slutt; jeg har ikke mulighet for å kjøpe ny spiller med 3 utganger) Noen tips?
  14. Noen som har tips om et bra sted i Sandnes/Stavanger-området hvor jeg kan levere inn bilen til "full service" når det gjelder vask, lakkrens etc? Min gamle Saab har begynt å få litt småriper her og der, i tillegg til et svært skadet område på bakluka :( Og hva må man forvente å betale for en slik "pakke"?
  15. 1979 modell her. Kjører for tiden en 90-modell Saab 900i 2.0 16v som jeg nettopp kjøpte for 5000. Den er strøken til å koste 5000, men jeg kommer nok til å ta en liten service på den i garasjen når vinteren kommer. Gå over slitasjedeler, fjerne bittelitt rust som fort blir bittelitt mere osv. Er utdannet trykker, men dum som jeg var slutta jeg med det på sekundet da fagbrevet landet i hendene. Trykkere tjener bra, så hadde jeg fortsatt så hadde jeg nok kjørt rundt i en fet doning istedenfor en ufet. Men men...jobber for tiden litt som tømmermann og litt i mitt eget firma. Driver med grafisk design, og leverer stort sett det meste av grafiske produkter og tjenester. Sivilstatus: Gift i litt over et år, med pre-førsteklasse-kjæresten som jeg traff igjen for ca. fire år siden. Sønn på litt over 3 år (som heter Adrian Atari). Han er selvfølgelig oppkalt etter en datamaskin - siden det er en av mine store interesser - og da helst Mac og Linux. Ellers spiller jeg i et band som heter The List: http://www.thelist.no Neste prosjekt for Saab'en: Fjerne ALT som er av småpirk, og slenge inn en bra stereo som spiller perfekt lyd. Dvs. ikke no 18" buldrebass som bare fucker opp og råner til lyden. Neida...det skal være clean lyd med punch og trøkk og varme :D Lyd er en lidenskap...å få det i bilen er en ny, morsom utfordring :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår