Gå til innhold

Tips til Meguiars for n00b

Ranger emnet


ninja5000

Anbefalte innlegg

Takk for informasjonen

Jeg så en som testet Autoglym sin Super Resin Polish for å fjerne riper. Dette funket visst ganske bra. Byr det på noen problemer å polere bilen med denne først, for så å bruke NXT Tech Wax? Eller har det absolutt INGENTING for seg? Hvor lenge kan jeg la det gå uten å polere bilen igjen? Og anbefaler du denne rosa vaske gel'n?

 

Autoglym sin Super Resin Polish skjuler ripene, den fjerner ikkje dei! Eg gidder ikkje å bruke Super Resin Polish før Tech Wax. Du kan gjera det, men hugs at det er litt rens i Tech Wax, so da må den påføres lett!

Det vanlige er vel å behandle bilen grundigt på vårparten. Kanskje litt vedlikhold om sommeren og å gjera den klar for vinteren om høsten.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke snakk om "møkk" her men urenheter som setter seg i porene i lakken,disse er det kun en lakkrens som kan fjerne.

 

Lakkrens = fjerne urenheter i lakken

Clay = fjerne urenheter på lakken.

 

er det Meg's du skal bruke og du skal jobbe for hand ville jeg brukt DC1 Paintcleaner eller clear coat bodyscrub og avsluttet med NXT 2.0 wax.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakken min er egentlig ganske strøken. Så det er ikke noe fastgrodd. Mulig der er noe som har kommet på sideskjørtene i det siste da. Så er vel bare å kjøpe.

 

Etter du har vaska og tørka bilen din, føl på lakken med pekefingeren. F.eks på dørsidene.

Du vil kjenne små "nupper", føles som små sandkorn.

Dette får du ikke vekk med såpe og vann, men må bruke clay eller lakkrens.

Prøv selv, så ser du på kluten hvor mye dritt du får fjerna :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv Scratch-X da jeg har sort bil og merker ved dørhåndtaket er ett problem. Må man stå og jobbe med den lenge? Noen som har noen tips og vink om dette produktet. Et selv forøyd men tror produktet har mer potensiale.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått merker ved håndtaket allerede på så ny bil?

Min har sånne merker, men jeg har 96 modell :)

 

Damer og negler.. Men er ikke store greiene. Men kan jo dra en tur ned til deg DR. Så kan du ha ett lyn kurs ;)

 

Sort bil er ett ork

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv Scratch-X da jeg har sort bil og merker ved dørhåndtaket er ett problem. Må man stå og jobbe med den lenge? Noen som har noen tips og vink om dette produktet. Et selv forøyd men tror produktet har mer potensiale.

 

Tre behandlinger trengs for best mulig resultat. Men legg på en god carnaubavoks etter at du har fjernet ripene så kommer de ikke så lett tilbake...

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre behandlinger trengs for best mulig resultat. Men legg på en god carnaubavoks etter at du har fjernet ripene så kommer de ikke så lett tilbake...

 

Jeg bruker sånne pads fra Meguiar's når jeg jobber med Scratch-X`en.

 

Går over kansje 2 - 3 ganger. Men hvor lenge skal jeg jobbe med det. Jeg gjør det i roterende sirkler. Hva er Carnaubavoks?

Driver å prøver å sette meg inn i litt sånn.

 

:thanks

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marius, jeg anbefaler heller at du bruker MF kluter til å jobbe med Scratch-X. Men du kan jo påføre med padene :)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Carnauba_wax

 

EDIT: Trekker tilbake det jeg skrev over her, hehe. Leste på Scratch-X tuben nå at man kan også bruke en DA-maskin ;)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår