Gå til innhold

Finnes det fotobokser med usynlig blitz i norge?

Ranger emnet


Mercedesfreak

Anbefalte innlegg

Utenom de fotoboksene som er ved lillehammer i testprosjekt?

 

Har nemlig hatt 2 "stygge" episoder hvor jeg har klart å kjøre forbi fotobokser i ca 100km\h i 70 og 80 sone. (Første boksen er ute mot bærum, andre boksen på ring 3 retning nydalen), ingen av dem har blinket eller blitzet. Finnes det fotobokser i norge med usynlig blitz i bruk? eller har jeg bare hatt jævlig flaks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist det er utav den nye sorten digital kamera så tror jeg ikke de trenger blits som du kan se.. tror det er noe greier alla night vision funksjonen på kameraer.. der en infrarød lyskilde lyser opp .. men dette er ikke noe jeg kan si helt sikkert.. men leste en artikkel for ei stund sia der det sto om de nye digitale kamraene å at de skulle bruke den typen blits...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist det er utav den nye sorten digital kamera så tror jeg ikke de trenger blits som du kan se.. tror det er noe greier alla night vision funksjonen på kameraer.. der en infrarød lyskilde lyser opp .. men dette er ikke noe jeg kan si helt sikkert.. men leste en artikkel for ei stund sia der det sto om de nye digitale kamraene å at de skulle bruke den typen blits...

 

tror det er en del av de sånn du beskriver det. Ser vel bare ett lite rødt blink viss du ser nøye etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok slappe helt av. Virker som om det ikke er så mange som har fått det med seg, men det er nå slik at selve fotoboksen er billig å sette opp. Det er kameraet med fartsmåleren som koster mye. Derfor har snuten bare noen få kameraer i forhold til antall fotobokser, som de rullerer på. Tross alt trenger de jo ikke kamera i alle, fordi stort sett bremser folk ned langt under fartsgrensa straks de ser en boks. Og da har de jo oppnådd det de ønsket.

 

Det er virkelig mange ganger jeg har oppdaget en fotoboks for sent og passert den i for høy hastighet. Men per dags dato har jeg enda ikke fått en eneste fartsbot i posten! :D

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør Jeremy Clarkson du! :D

 

And to make sure this happens you’re limited to 4mph and the roads are littered with forward-facing speed cameras that go off in a burst of blinding red light so intense it can strip all the paint off the front of your car. They don’t take your licence for speeding over there. They take your sight.

 

http://driving.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/driving/jeremy_clarkson/article721192.ece

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og glem heller ikke at hvis man får en bot tilsendt så kan man si at det ikke var du som kjørte bilen på det tidspunktet. (Du kan faktsik nekte å fortelle hvem du hadde "lånt" bilen din til.) Derfor trenger de kamera med blits, slik at de også får med et tydelig bilde av føreren, sånn at politiet har bevis for hvem som kjørte bilen.

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Da vil jeg komme med en oppfordring til ALLE som blr knipset av en fotoboks og får et brev hjem i posten!

 

Ikke godta en evnt bot før du har sjekket ut bilde av den som har kjørt bilen. Dette kan spare deg for en del penger.

Det at jeg kommer med denne opp fordringen er at jeg har fått ikke mindre en TRE brev fra (to i fjord og et nå for vel tre uker siden)politiet med beskjed om at en av bilene mine er tatt i ATK.

 

Jeg har da fått beskjed om at alle sakene er henlagt pga "ikke identifiserbar fører"

 

Her er det siste svaret jeg fikk:

 

"Viser til telefonsamtale idag og bekrefter at saken er henlagt grunnet ikke identifiserbar fører."

 

Med hilsen

Sissel Aure Ekren

Politiets ATK-senter

6444 Farstad

Tlf. 71266821

sissel.aure.ekren@politiet.no

 

Det jeg nå reagerer litt på er den jobben som Politiet her gjør, dem bruker tid og penger på å sende ut et krav, selv om ikke føreren av bilen er identifiserbar.

Dette er noe jeg tok opp med dem, og fikk da til svar:

"Her er det gjort en feil, så jeg skulle ikke ha mottat noe brev"

Men å gjøre feil en gang er greit, men IKKE tre ganger!

 

Så det jeg nå ettertrykkelig har fått bevist er at de prøver seg! Vet ikke hvor mange som bare betaler for å få saken utav verden...

 

PS. Da jeg snakket med de, og nevnte at dette måtte jo være en fin sak for pressen. Så ble jeg truet med rettsak og opptakelse av de gamle henlagte sakene..... Litt desperat spørr du meg..

 

Og kan nevnet til slutt at:

De Norske fotoboksene er ømfintlige for været, snø ,regn etc. Og at de må ha et KLART bilde av deg får å kunne ta deg. Det er nok at du har solskjermen eller speilet i veien, så kan ikke bildet brukes...

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår