Gå til innhold

OndSofa uten lappen(!) aka OndSofa vs Politiet

Ranger emnet


OndSofa

Anbefalte innlegg

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har man vært i tingretten.. Og bare for at ingen skal misforstå så er det kun BESLAGET som ble behandlet i dag.. Dvs at det ble kun avgjort om førerkortet fremdeles skal være beslaglagt frem til en evntuell rettsak.

 

 

 

 

 

 

DSC00338.JPG

Tingrettens påstand: Førkortbeslaget oppheves, og siktede tilkjennes saksomkostninger.

 

Så nå krysser man fingrene for at Politiet ikke orker å kjøre rettsak på det, og bare henlegger saken.. MEN det finner jeg ikke ut før godt over sommeren hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste ca. hele første posten din og så på bildene. Jeg tror faktisk du har veldig gode kort i denne saken, ettersom noe liknende skjedde mine far for noen måneder siden. Der fikk den andre bilisten 100% skyld!

 

Det var vinter og kveld, fattern kom kjørende i 80-sona på landeveien. Gjennom en slak sving observerer han baklysene til en bil som ligger forran han. Det tar litt tid før så skjønner at bilen ikke følger trafikkmønsteret - men står omtrent STILLE (uten bremselys eller blinklys tent). Og nærmer fattern seg plutselig veldig fort, han bremser, bilen sklir, så han slipper bremsen og svinger over i venstre felt for å passere. Men like før han skal passere så vrenger den andre bilen til venstre og blokkerer omtrent hele veibanen der den står sidelengs! Bang...(ødela heldigvis bare et par fangere++)

 

Første han fyren sa var "Jeg satt på blinklyset i det jeg svingte over!!". Han hadde visst vært på utkikk etter en god plass å parkere på veiskuldra, så han hadde bremset på girene ned til stillestående, og påstår han satt på blinklyset.

 

Om fyren satt på blinklyset eller ei, om han så gjorde det i samme øyeblikk han vrengte over, er irrelevant. Fordi det sier seg selv at han ikke kan ha sett i speilet før han svingte over. Det SKAL man gjøre. HVIS han hadde sett i speilet ville han sett en Audi like bak komme susende i 60 km/t, og den har man ikke lyst til å få i sida...

 

ps! jeg leste visst bare 1 sida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusset litt på den midlertidige kjøretilatelsen din... Skal du kjøre med kun den, eller har du "vanlig" førekort i tilegg? Stusset bare på at den gjaldt for klasse B++:P

 

Hehe, bra du fikk den tilbake da:) kan jobbe igjen:)

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusset litt på den midlertidige kjøretilatelsen din... Skal du kjøre med kun den, eller har du "vanlig" førekort i tilegg? Stusset bare på at den gjaldt for klasse B++:P

 

Hehe, bra du fikk den tilbake da:) kan jobbe igjen:)

Takker folkens, og ja, godt å se at det faktisk går an å vinne mot dette systemet også, selv om det ikke er ferdig enda..

 

Politiet anker sjelden slike saker, men det skjer så klart.. Så tar ingenting for gitt!

 

Og ang B++ så var det litt travelt på Politistasjonen :D Har A1 BE CE D1E MST, så han huska bare at det var "mye bokstaver" :p

Har ikke fått den ordenlige lappen nei, den er på vei i posten! Ute og cruisa Trondheim litt i går, spørs om det blir i kveld også gitt :D Satser på bra vær og mye folk og biler ute :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår