Gå til innhold

OndSofa uten lappen(!) aka OndSofa vs Politiet

Ranger emnet


OndSofa

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som synes det er litt rart at det er lov å svinge til venstre på en vei med 70 evt. 80 sone. For jeg synes det høres ut som et sted hvor det er dømt til å skje ulykker (enten bakfra eller som her). Jeg vil si at bil B helt klart har skylda med mindre det var heltrukket linje på deres side av veien (er jo det enkelte liknende steder)

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var på avhør i dag, som forsåvidt gikk helt greit.

 

Skulle dog derimot etterpå snakke med juristen "min", som viser seg å være "borte" til 17 April..! Hva er det med disse forbanna juristene? I omtrent hvert sak jeg har hørt om, så er juristene aldri tilstede.. Hvorfor får de tildelt saker når de er borte på ukesvis? Hva med å gi saken til noen som faktisk er på jobb..

 

Jeg er tydeligvis i feil yrke..

 

Ellers så kan jeg nevne at min forsikringsagent, i tillegg til to eksterne kjørelærere tolker trafikkreglene på samme måte som meg og flesteparten av dere gutta..

 

Så blir det spennende å se hva slags kort politiet har opp i ermet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var fører av bil B senil eller bare blind?

"der er plassen jeg skal inn på, og det kommer ingen biler forran meg, så da kan jeg bare vrenge over her.... *BANG* oi.. næmmen... kan det komme biler den veien også?!?"

 

Da hadde jeg blitt jævli irritert for å si det mildt! Og hadde jeg fått skylda for at en eller annen dust ikke klarer å bruke speilene på bilen (det er faktisk mulig å snu seg også! Selv om man sitter i et bil-sete! Tro det eller ei..)

 

Jaja.. Lykke til i saken i allefall :) får du ikke tilbake lappen din så skal jeg ta en telefon opp til politimannen og høre hvor han har lært å kjøre hen! ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fikk jeg høre en gang jeg kolliderte med en som brøyt vikeplikt (det var en drosjesjåfør):

 

"nåh, ligg itj så godt an du no da.." fra politimannen som kom til stedet.

 

"Hva i huleste.." tenkte jeg. Etter 2uker hadde drosjesjåføren fått forelegg for å ha brutt vikeplikten. Og all skyld i forsikringssaken

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg kan se, så er det B som har skyld. Om det stemmer at du var først ut i det andre feltet. Det er da helt normalt å se i speilet før du skal kjøre av veien. Du sjekket jo at forholdene var klar. Såvidt jeg vet, så har bil B vikeplikt ved feltbytte. Regner med at det er du, og ikke bil B som får skylden om du er den yngste. Mest sannsynlig med begrunnelsen uaktsom kjøring.

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på avhør i dag, som forsåvidt gikk helt greit.

 

 

Så blir det spennende å se hva slags kort politiet har opp i ermet.

 

Kanskje stygt å si det, men kortet dem har i ermet er et førerkort. Ditt førerkort.:sleeping

 

Men som di fleste andre her, tror jeg ikke dem kan beholde det så lenge.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man jobber på førerkortet eller hva jeg skal si... At man jobber som taxi-sjåfør eller kjører buss eller anleggsmaskin eller no i den duren...

 

Også tar politiet lappen din og finner etterpå ut at dette var ikke din skyld alikevell... Har man da noe som helst mulighet til å få igjen pengene man har tapt i den tiden man ikke har fått jobba?

 

En kammerat fikk beholde lappen sin ved at han sa til polti-mannen at lappen min er jobben min, og hvis du tar lappen min så vil ikke jeg tjene penger og da får ikke dere pengene deres uansett...! Hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man jobber på førerkortet eller hva jeg skal si... At man jobber som taxi-sjåfør eller kjører buss eller anleggsmaskin eller no i den duren...

 

Også tar politiet lappen din og finner etterpå ut at dette var ikke din skyld alikevell... Har man da noe som helst mulighet til å få igjen pengene man har tapt i den tiden man ikke har fått jobba?

 

En kammerat fikk beholde lappen sin ved at han sa til polti-mannen at lappen min er jobben min, og hvis du tar lappen min så vil ikke jeg tjene penger og da får ikke dere pengene deres uansett...! Hehe ;)

 

 

Hvis man vinner en førerkortsak så kan man alltids kjøre en ''tapt arbeidskraft'' sak og kreve penger.. når jeg mista lappen så dreit både politiet,juristen og dommer'n i det.. de mente at man alltids kunne leve 3mnd uten lappen. jeg overlevde men det er hardt i forhold til det man er vant til.. men husk at hvis du er så uheldig at de drøyer saken så lenge så mulig, noe de kommer til og gjøre kjenner jeg de rett så stå på politihuset på dagen da de 3 ukene har gått og krev tilbake lappen din. kan i værste fall ta 4 uker. 3 uker hos politiet og 1 uke hos jurist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg hadde venta på at juristen skulle komme tilbake fra ferie, så fikk jeg endelig tak i henne på Tirsdag denne uka. Hun lovte å se på saken, og skulle gi meg tilbakemelding i løpet av uka. Altså om saken kom til å gå til tingretten, eller om jeg bare fikk lappen tilbake..

 

Skulle ringe i dag for å "mase", og høre hva hun hadde kommet frem til. Den hyggelig dama på sentralbordet kunne fortelle at hun hadde tatt seg ut feriedag(!)

 

Prøvde å sette meg over til fire andre av de fem juristene de har innpå der, men ingen, INGEN var tilstede.. Og ei sjette dame som hadde "ansvar for førerkortsaker" var også borte..

Si meg, er disse folkene noen gang på jobb????! Merker jeg begynner å bli frustrert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sånn da jeg mistet lappen og, først ferie, så gikk faen juristene ut i streik.. Men de klarte selvsagt å være på jobb i 5 minutter innimellom dette, og sende ut et forelegg jeg måtte svare på innen 5 dager, uten mulighet å forhøre meg om mine "muligheter"..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ringt til juristen min hver dag i 7 uker uten å oppnå kontakt.

De svarer ikke en gang på brev de sender.

jeg er nødt til å svare innen et par dager når de sender ut brev, men de driter tydligvis i forvaltningsloven.

Hun juristen jeg skal snakke med,har tydeligvis ferie på ubestemt tid.....

Blir så lei, men ikke faan om jeg gir meg!

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde advokaten min oppført seg sånn hadde han fått sparken på dagen. Bare å finne en ny det, vil gladelig bruke 3000 kr på en advokat som gjør det han skal.

97' BMW 520i Touring, 05' Skoda Fabia (solgt), 98' Opel Vectra (solgt), 97' VW Polo (solgt), 92' Seat Toledo (solgt), 85' Mitsubishi Colt (skrapet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår