Gå til innhold

Vurderer BMW. Hvilken er best?

Ranger emnet


KennethA

Anbefalte innlegg

Jeg er meget fornøyd :D Jeg kjøpte bilen for ca syv måneder siden. Det eneste jeg er litt misforøyd med er litt småskader her og der i lakken, men det er jo uvesentlig:P Du finner deg sikkert en som er pen i lakken og som har det utstyret du ønsker! Det kommer jo rett og slett anpå hvor mye $ du har å rutte med. Jeg synes e46 er utrolig tøffe biler, særlig coupéene :)

 

-Chris

x BMW e46 320 ci manuell - solgt

x Mazda 323f 1.8 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en entusiastbil hvis du vil ha e36. En som allerede har byttet dempere, fjærer, ventiler, fikser, termostat, foringer+++

Mannen i gata som har e36`n som A til B bil driter som oftest i om småting (som ofte blir veldig dyrt) ikke er helt 100%

 

Orginal er ikke alltid best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36 er en kjempegod bil så lenge den har blitt tatt vare på, og som det ble nevnt bør man se etter en entusiasteid bil uansett hvilken det er snakk om.

Det lønner seg forøvrig bedre å kjøpe siste utgaven fra før f.eks. facelift eller motorskifte, enn å kjøpe den første etter. Så hvis du skal ha E46, ikke kjøp av de første som ble lagd. Ta heller en som er ett eller to år nyere. De fleste feilene kommer jo som kjent på tidlige modeller da de fremdeles er i utprøvingsfasen. Så gjør research om den modellen du er på jakt etter, om det er velkjente problemer knyttet til akkurat den. Et godt eksempel er Nikasil. Det er et belegg som ble brukt innvendig i enkelte motorer på E36 og skaper som oftest problemer etter ei stund. Men ikke nødvendigvis. Dette kan ha både med vedlikehold og flaks å gjøre.

Det er mye som tilsier at du bør kjøpe en E46 fremfor E36. Den er rett og slett kjent for å ha færre problemer. Den ser også nyere ut, og penere i min mening. Men jeg synes E36 er mye artigere å kjøre. Og den er jo sinnsykt mye billigere også. Så for meg hadde det ikke vært tvil, men det er jo ditt valg ;)

'92 BMW 318is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår