stepside Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 hei som noen kanskje husker så har jeg satt inn en 383 motor med ca 430hp i en C1500 pickup, trivelige saker :-) Jeg har 3" eksos og en Flowmaster 50 Series Delta Flow Mufflers. Den kombinasjonen gir MYE lyd, slitsomt i lengden. Jeg leter etter en lyddemper/system som demper lyden MYE mer, men som stjeler minst mulig kraft. Noen forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SamH Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 heisom noen kanskje husker så har jeg satt inn en 383 motor med ca 430hp i en C1500 pickup, trivelige saker :-) Jeg har 3" eksos og en Flowmaster 50 Series Delta Flow Mufflers. Den kombinasjonen gir MYE lyd, slitsomt i lengden. Jeg leter etter en lyddemper/system som demper lyden MYE mer, men som stjeler minst mulig kraft. Noen forslag? Jeg har brukt 3" Flowmaster 50 SUV på 408'n og er fornøyd med den. Har tenkt å prøve den på 460'n og. God fin dyp brumling uten no raka rør lyd på tomgang og cruise, og plenty golyd når jeg tråkker på. Hadde Flowmaster 40 tidliger og det bråkte så jævlig at det var pinlig å kjøre rundt med. Siter Bronco World 460, AFR225, NOVI2000, MegaSquirt GearCalc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Jeg har Dynomax Super Turbo på Astroen. Mer lyd enn originalpotta, men absoplutt ikke ubehagelig. Merket litt bedring i krefter & forbruk da jeg byttet ut originalpotta. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Jeg har brukt 3" Flowmaster 50 SUV på 408'n og er fornøyd med den. Har tenkt å prøve den på 460'n og. God fin dyp brumling uten no raka rør lyd på tomgang og cruise, og plenty golyd når jeg tråkker på. Hadde Flowmaster 40 tidliger og det bråkte så jævlig at det var pinlig å kjøre rundt med. Er ikke pinlig at det lager lyd da. Hva som er mer pinlig er at jeg må si ifra til naboen om jeg tilfeldig trykka litt for hardt på gassen ut av garasjen. Alarmen hans har en tendens å sette i gang :blunk: Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SamH Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Det er definitivt flaut når det blir for mye. Flowmaster 40, 408", 10.5 komp og litt kam + dump før bakaksel er for mye, altfor mye. Kult på stripa kanskje, men en er fullstendig ør etter få minutter langs veien. Mye bedre med golyd så bilen faktisk kan brukes offentlig. Og om en kjører litt i skauen er det sjeldent noe poeng å bråke mest mulig .. Siter Bronco World 460, AFR225, NOVI2000, MegaSquirt GearCalc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Det er definitivt flaut når det blir for mye. Flowmaster 40, 408", 10.5 komp og litt kam + dump før bakaksel er for mye, altfor mye. Kult på stripa kanskje, men en er fullstendig ør etter få minutter langs veien. Mye bedre med golyd så bilen faktisk kan brukes offentlig. Og om en kjører litt i skauen er det sjeldent noe poeng å bråke mest mulig .. Malibuen min med rimelig standard 350 og avslutta eksos før bakaksel bråkte mye og ble slitsomt i lengda, men med rør ut bak ble det mye bedre. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 dere.... Ingen av dere som har noe forhold til APPLE-Racing sine Potter??? For oss som var på Streetfinals og slikt på 90 tallet! Har selv bestilt idag 2 stk 3,5 tom Appels til min 68 Camaro, men 615cid... De Applegren og compani, kjørte med en tilsvarende motor i en gobil i sverige, klarte de 7,35 med slike potter... Så til din bil ville jeg ha valgt 2 stk 2,5 flate Apple-racing potter... Kjetil Minge i Trøgstad har slike på lager...! 2,5 skal klare 400hk, stk!:D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Det er ikke hvor mye potta klarer, uten hvor mye lyd den demper. Kjøre pikkisen nå med flowmaster 50.....et er par mil i landeveisfart (++) å jeg har dotter i ørene. Definitivt ikke noe morsomt. Flowmaster låter fint på "tomgang". Jeg spør etter noe som demper lyden på en bra måte. Ikke allt lyd, men slik at man kan kjøre noen mil uten å få epileptiske anfall. Det er ingen sak å få det å låte mye (og bra). Orker ikke så mye bråk lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 ehh... Du sa jo du ville ha det stillere.... Da er det jo bare å henge på gubbeanlegg med 2 tom da??? neida... men det var derfor jeg skrev 2,5 tom...å Apple gir nydelig lyd... er enn rettgjennompotte, så den gir ogsåfriflyt når man tramper på litt! Åsså må du ha anlegg helt ut bak! Det skulle gjøre susen... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Kjøp deg et par potter som har dempemateriale innvendig som f.eks Apple eller Simons. Flowmaster har ikke dempemateriale innvendig Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mars 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Husk at når du dumper rett etter potta bråker det kun mere inni bilen enn utenpå ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.