Gå til innhold

Elektronisk Turbo /Kronerulling for dyno/The End

Ranger emnet


Level_1

Anbefalte innlegg

men en ting jeg kanskje kunne tro denne viften kunne gjøre nytte er når bilen står på omgang hvor innsuget er nesten lukket. da vil denne viften fortsatt gå for fullt og vil kanskje klare å lage et lite overtrykk inni luftslangen. i det du gasser på og bilen jesper etter luft så vil da kanskje dette trykket sleppe til og du vil kanskje merke litt hurtigere turtallsreaksjon... :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har lagt i min del og driter i trykk i ditt å datt..... påenget er at den lover effektøkning!

har du ikke fått inn mere enn 400 enda?

 

Holder med deg. Poenget er at dette er et produkt som lover økning av effekt. Samme om det er jeg eller noen andre som har kjøpt det og mener ditt eller datt. Det har bare blitt til, at det skal bli litt intr. å se om den faktisk gjør noe for motoren.

Ligger på 400,- fremdeles ja. Men gir det litt tid. Ellers så legger jeg selfølgelig ut resten selv. Men i forhold til hvor mange som var hypp på en kronerull for dyno, så hadde jeg håpet på litt mer respons. Men har jo aldrig hatt det så morsomt på et bilforum som det jeg har nå. Dette er jo bare gøy :)

 

Og kjære volvovenn. Drit i størrelse på ledninger og dine meninger om at "dette kan umulig funke pga ditt og datt"

Du har jo aldrig prøvd, eller kjenner vel ingen som har prøvd?

Ikke ver så negativ :) Cheer up! Skal være den første som legger meg flat dersom dette er et "humbug" produkt.

Så dersom den ble levert med 20kvadrats ledninger,dobble fustasjopphengsforkoblinger og jordfeilbryter men med samme vifta, så stiller du deg anderledes til produktet. Kom igjen! Vi har jo allerede i denne tråden vært innom at dette er en liten 12w sak, som puster luft opp i røret mitt. Jeg skal ikke ta ifra noen "kreftene" i en vanlig turbo eller kompressor. Har kjørt turbo biler selv. Både bensin og turbodiesel, så jeg vet jo hvordan det er. Har en god venn som har en spretten volvo 240 tubointercooler. Er jo vanvittig artig å kjøre! Og TRO MEG. Hadde noen sendt meg en link på tubokit til 1,6 T-Spark, så hadde jeg løpt og kjøpt.. men det er ikke slik. Med mindre jeg bygger om hele motoren, så er det chip,grenrør,eff.anlegg,konisk og slike ting som tilbys til denne modellen. Og det er dyrt. Har byttet eksospotte,lagt opp nytt rør til luft og nytt konisk filter.Plassert filteret med egen frisklufttilgang/rør og rengjort luftmengdemåler. Er ikke noe motorgeni, og har stor respekt for dere medlemmer her som bygger om motorer opp og i mente. Kan jo kjøpe en chip til min motor, men denne koster litt over 4 høvdinger. Så da prøver jeg el-turbo først. Så får jeg heller tape de pengene om det viser seg og ikke gi noen effekt.

 

Håper ingen ble fornærmet her. Men syns bare dere skal ta det hele med litt mere :) Har mistet nok respekt over i alfaforumet som også diskuterer dette. Hehe.. For å sitere litt "åsså en ALFA-EIER attpåtil" Til den som skrev det -Jeg er en stolt alfa eier! :)

 

Så til slutt, linken er fremdeles åpen :)

 

http://www.freewebs.com/alfaboost/kronerulling.htm

 

Og igjen. Takk til dere som har bidratt til nå. Er gøy å få med folk på ting som dette. Så.. Takk Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, noe så idiotisk, det er jo bare rein å skjær svada....

Mye overtrøkk trur du den der hårfønern der greier å lage i innsuget ditt a? Det er jo så ekstremt lite at du greier sikkert ikke å måle forskjellig blanding på eksosen med og uten den fønern....

Å dra på rulla for å sjekke "effektøkning" funker jo sikkert ikke fordi forskjellen mellom vanlig suge og suge m "føner" er så liten... Du greier alldri å bremse helt likt resultat på ei rulle gang på gang kan du si, det varierer hver gang på grunn av at du gjør detta på rulla...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du morgis du morgis!

allerede da du begynte å skrive sjønte jeg at du er ganske grøn på dette med bil!

MEN i tilleg så klarer du å prate om en nesten lukket lmm? en lmm har ikke noe form for spjeld på en så morderne bil lille venn! Moderne biler har luft masse målere å ikke luft mengde måler som du sikter til ;) juster heller på 0,2 bar ekstra turbotrykk på volvo motorn din om du har turbo så har du 550 hk som alle volvo eiere tror når de har fått seg bleed ventil ;)

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, noe så idiotisk, det er jo bare rein å skjær svada....

Mye overtrøkk trur du den der hårfønern der greier å lage i innsuget ditt a? Det er jo så ekstremt lite at du greier sikkert ikke å måle forskjellig blanding på eksosen med og uten den fønern....

Å dra på rulla for å sjekke "effektøkning" funker jo sikkert ikke fordi forskjellen mellom vanlig suge og suge m "føner" er så liten... Du greier alldri å bremse helt likt resultat på ei rulle gang på gang kan du si, det varierer hver gang på grunn av at du gjør detta på rulla...

 

Tror ikke denne vifta lover OVERTRYKK i det hele tatt ;) men en større mengde en det som den klarer å suge i seg uten vifta!

sjønner ikke hvorfor dere tror at dette sammenlignes med en eksosdrevet turbo?

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke denne vifta lover OVERTRYKK i det hele tatt ;) men en større mengde en det som den klarer å suge i seg uten vifta!

sjønner ikke hvorfor dere tror at dette sammenlignes med en eksosdrevet turbo?

 

Ja, men i svarte faen, om du ikke tvangsmater motorn med mere luft så oppnår du jo ikke høyere forbrenningstrøkk og dermed ikke mer effekt. Du kan jo ikke snakke om at det ligger noe effektlindrende vakum i den motorn når du ligger på bånn gass i orginal tilstand....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Enda flere som skal overvinne naturlovene her...

 

Fysikk har en rar innvirkning på folk. Lag en evighetsmaskin med det samme du er i gang.

 

Saken er jo at den skal komprimere luft, ikke flytte den. Selv om folk kaller en turbo for "sot-vifte" så er det ikke en vifte, men en "kompressor husing". Den "pakker" lufta, slik at du får flere O2 molekyler pr volum ved 1ATM. Dette greier ikke en vifte. Er det samme som å lage vakuum, det går heller ikke med en vifte.

 

Bare slå opp i litt bøker og frisk opp fysikken din. Så sparer du masse penger.

 

Ett lite tips:

Invister heller på understellet på bilen, det vinner du mere på enn hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med din holdning til dette Level_1 kommer det iallefall ikke noe penger fra denne kanten. Det er klart at det må måles visse ting i sammenheng med bremsingen ellers kan man ikke vite om det er lektøyet ditt som påvirker resultatet.

Det å motta penger fra andre burde gjøre at du stiller deg litt mere profesjonelt til dette. Hadde du dekt alle kostnader selv hadde jeg ikke brydd meg, men samtidig hadde jeg ikke brydd meg om resultatet heller da det ikke kan bevise noe som helst uten å ha noen andre målinger og tall i tillegg til selve effekttallet.

 

@ AC^

Siden en n/a motor normalt alltid vil ha ett visst vakuum i innsuget ved maks effekt,(om enn lite) så vil det bety mer effekt hvis man klarer å lage mindre vakuum selv om det ikke er snakk om overtrykk. Man må tenke i absolutt trykk.

 

PS.

Jeg ser det står noe i rødt i signaturen din..

Jeg har...

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min holdning til dette? Min holdning til dette er at jeg ikke er noen ekspert på noe som har med dette å gjøre, og derfor kun kan forholde meg til resultatet ved en dynomåling. Jeg vil også spørre litt hos han som har dyno utstyret, da han har mye mer peiling på disse tingene. Hadde jeg vert litt mere ekspert på området, så hadde jeg nok funnet en måte å montert en ordentlig turbo. Men la ikke dette bli til en krangel. Om noen leser i begynnelsen av tråden, så var denne lagt ut bare fordi jeg ville lage en liten guide på hvordan jeg gjorde dette, og hva min mening av produktet var. Dette UTEN å ha noe spesiell innsikt i trykkforhold osv.

 

Larsern: Hadde jeg hatt kjennskap til, eller utstyret til å teste flere ting, skulle jeg gjerne gjort det. Men jeg har ikke.

 

Jeg representerer bare den vanlige karen som er intr i bil og

ønsker å kvesse opp motoren litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, noe så idiotisk, det er jo bare rein å skjær svada....

Mye overtrøkk trur du den der hårfønern der greier å lage i innsuget ditt a? Det er jo så ekstremt lite at du greier sikkert ikke å måle forskjellig blanding på eksosen med og uten den fønern....

Å dra på rulla for å sjekke "effektøkning" funker jo sikkert ikke fordi forskjellen mellom vanlig suge og suge m "føner" er så liten... Du greier alldri å bremse helt likt resultat på ei rulle gang på gang kan du si, det varierer hver gang på grunn av at du gjør detta på rulla...

 

Også så sinna da, Erik :) :boxers

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår