Gå til innhold

Bjørnstad bil

Ranger emnet


PenetraTor

Anbefalte innlegg

En kjenning av oss var på bjørnstadbil med et stk opelmotor med TEC3... De tettet en eksoslekasje, byttet plugger. Og prøvde å mape opp bilen.... Han fikk en regning på 10K og en bil som ikke fungerte noe bedre en da han kom dit! Haugen som vistnok hadde justert skylte på utslitte dyser! Greit nok det... Men å klare å bruke så lang tid på å finne ut at det er noe muffens at regninga blir så stor??? Samme for to år siden... Da jobbet ikke Haugen der, men han var med for å mappe... Og han brukte vel to timer på å klare å justere av tenninga på toppen... og det var fakktisk ALT som ble gjordt av jutering!

 

Så Bjørnstad kan anbefales... men hold ere LANGT unna Haugen... få heller med dere en som faktisk kann og justere!

 

Det er min anbefaling!

 

 

 

 

 

Hei dette er merkelig, Jeg var eier av denne bilen ved første bremsing,, det tok ikke lang tid og effekten var mye høyere en anntatt, Første bremsing ble på 264 men det endte på 320,2hk meget godt fornøyd med Bjørnstad Bil og Spesielt Haugen som har hjulpet meg hele veien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men hvem e det som står ansvarlig om det blir ett ras, eller om noe går gæli i en benk?? Forutsatt att all opplysning om bil og motor er oppgitt.

Som noe problemer og liggnende..

 

vil tro det er byggeren/eieren som må ta støyten der!

Toyota Supra MKIII Turbo

 

prosjekt monster 7M

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem e det som står ansvarlig om det blir ett ras, eller om noe går gæli i en benk?? Forutsatt att all opplysning om bil og motor er oppgitt.

Som noe problemer og liggnende..

 

 

Hei.

Får du en motor bygger til å gjøre hele jobben fra å kjøpe inn stempel til å skru sammen herligheten

med "kun" deler fra han som har tatt på seg oppdraget, og han

står for bremsing. Da har han eit ansvar om det går galt med motor.(under bremsing)

Det skulle egentlig bare mangle.

Derfor må de som bygger motor ha bra betalt for jobben, mener nå eg da.

Men om det står om kun en bremsing der firma ikke har peiling

på hva "tilstand" motor har, selv om der foreligger opplysninger når det gjelder råder og stempel lager osv. Da er ansvaret ene og alene bil eierens.

 

Øyvind

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Får du en motor bygger til å gjøre hele jobben fra å kjøpe inn stempel til å skru sammen herligheten

med "kun" deler fra han som har tatt på seg oppdraget, og han

står for bremsing. Da har han eit ansvar om det går galt med motor.(under bremsing)

Det skulle egentlig bare mangle.

Derfor må de som bygger motor ha bra betalt for jobben, mener nå eg da.

Men om det står om kun en bremsing der firma ikke har peiling

på hva "tilstand" motor har, selv om der foreligger opplysninger når det gjelder råder og stempel lager osv. Da er ansvaret ene og alene bil eierens.

 

Øyvind

 

Det er jo forståelig, det er jo mye bortsett fra deler som tilsier styrken/standen på et motorbygge. man har jo toleranser, momenter osvosv. som de som mapper bilen ikke kan ta ansvar for.

Toyota Supra MKIII Turbo

 

prosjekt monster 7M

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg var hos Bjørnstad Bil med min '63 VW Karmann Ghia i fjor sommer. Egenbygd motor på 2443cc. Electromotive Tec2 kjøpt av Geir Haugen for flere år siden, dengang han drev Boost, men ikke montert før i fjor sommer.

 

Etter flere timer på telefonen med Geir måtte jeg tilslutt gi opp og innse at sprut har jeg ikke greie på. Geir var fantastisk hjelpsom men jeg klarte ikke å få det til. Avtalte tid for mapping og reiste til Fanrem, 120 mil t/r, med Ghia'n på henger.

 

Etter litt problemer med å få kobla til dyno'en pga at hjula sitter så langt inn i hjulhusa så fyra Geir opp. Det putra og smalt og stikkflammene stod ut både av potta og spjellhusa men etter 15min med Geirs magiske laptopfingre gikk den fjellstøtt!

 

Herdinga gikk føyka på en løfter som medførte at løftet på innsugsventilen på sylinder 1 var 5mm istedenfor 14,9 + et lite medgjørlig gasstag som maksa ut på 3/4 spjellåpning tiltross...dette ble en minnerik opplevelse.

 

Denne mappinga blei utført nesten på sparket...på en lørdag...og var i tillegg svært hyggelig prismessig. Jeg skifta løfteren når jeg kom hjem og designet et nytt stagopplegg til spjellhusa etter gode tips fra Geir(Omega spjellhusmekanisme gir progressivt pådrag, kjekt når man har 4stk 50mm høl) og kjørte noen få mil i fjor høst. Bilen var særdeles kjørbar og gikk dritbra selv om den sikkert ikke var optimalt justert pga nevnte problemer.

 

Nå er vinteren overstått og nye topper++ ligger klare i Sverige. Gjett EN gang hvor jeg drar for å mappe på nytt....

 

Takk Geir!

 

Mvh

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gromme motorer må jo bremses i motorbenk uansett.

 

er jo litt delte meninger om det,i motorbenk så så blir jo alt sammen kobblett opp med ting som IKKE er på bilen motoren skal i,fks som intercooler,radiatorer,eksos anlegg,luftfilter,bensinpumper,dimensjoner på bensinslanger osv.

Motoren får jo også helt andre luft forhold irundt seg i en motorbenk enn i ett trangt motor rom. Desuten er det jo mye som blir anneledes når når girkasse,fordelings kasser,differ osv blir montert.

Bjørnstad bil bremser jo rett som det er supra og skyline motorer på oppimot 1000hk,så jeg vil si de er rimelig gromme.

Men for all del,motor benk er helt sikkert suverent,men til syvende og sist så er det effekten på drivhjula som er intresant,det må alle være enige om.:)

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo litt delte meninger om det,i motorbenk så så blir jo alt sammen kobblett opp med ting som IKKE er på bilen motoren skal i,fks som intercooler,radiatorer,eksos anlegg,luftfilter,bensinpumper,dimensjoner på bensinslanger osv.

Motoren får jo også helt andre luft forhold irundt seg i en motorbenk enn i ett trangt motor rom. Desuten er det jo mye som blir anneledes når når girkasse,fordelings kasser,differ osv blir montert.

Bjørnstad bil bremser jo rett som det er supra og skyline motorer på oppimot 1000hk,så jeg vil si de er rimelig gromme.

Men for all del,motor benk er helt sikkert suverent,men til syvende og sist så er det effekten på drivhjula som er intresant,det må alle være enige om.:)

Ja kan selvfølgelig bare stå for min mening.Så bjørnstad bil har bremset mange 1000hk supra og skyline fra scratch? Da tenker jeg motorer med datasprut etc som ikke har vært i motorbenk tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan selvfølgelig bare stå for min mening.Så bjørnstad bil har bremset mange 1000hk supra og skyline fra scratch? Da tenker jeg motorer med datasprut etc som ikke har vært i motorbenk tidligere.

 

så enormt mange 1000 hesters supra/skyline motorer er det vel ikke i norge. bjørnstad driver jo nesten daglig med montering/salg av datasprut,og bremser over 200 biler i året,så att de har bremset mange motorer fra scratch i benken,er jeg sikker på ja. Mener bestemt de har mappet bla annet supra motoren til peder,n.

supraen som ble kåret til norges sprekeste,er etter mine sikkre kilder,også mappet fra scratch hos b-bil.

Men som sagt,ikke noen vonde ord om motorbenk eller de firmaer som har det,men har stor tro på att alt blir mappet når motoren står der den hører hjemmme,og med det tilbehøret som er irundt den når den kjøres på veien/bane er montert.

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bjørnstad klarer nok stort sett alle bilen på forumet her uansett , dessuten kobler de på navene , samt det er jo erfaring med mapping det går på , ikke rulla ...
jau , d gjør es å .. tengte vis d var noen hær som har lastebil bare.. .. er vell en del 1000hk ++ i amcar miljøet .. en del flere en supra og skyline vil jeg tru . men ville bare si at d er den di bruker på es for dæm som lurer på d. trudde den siste skylinen var registrert i norge allerede.. altså gtr på motorhistoriskgrunnlag? er vell bare 5 exsemplarer d ..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår