a32 Skrevet September 18, 2003 Rapporter Share Skrevet September 18, 2003 Har sammenlignet tider på Maxima'n min, og syns det er noe som virker litt rart... 28.06.03 kjørte jeg drag på En Dag På Strippen. Det eneste jeg gjorde av forberedelser, var og ta ut reservehjule. Da ble beste tid: - 60 fot : 2.226s. - 660fot : 9.645s - 116.38 km/t - 1/4-mile : 14.978s - 148.76 km/t 13.09.03 kjørte jeg drag igjen på Right On Gatebilfest. I tillegg til å ta ut reservehjule, tok jeg nå også ut baksete + la gummiklosser mellom fjærene bak + satte på 16'-vinterhjul (litt tyngre) i stede for 17'-"lavprofil" + flytta luftfiltere ned bak inntak i fanger'n (kald-luft) Da ble beste tid: - 60 feet: 2.214s - 660 feet: 9.582s - 119.80 km/t - 1/4-mile: 14.908s - 148.45 km/t Altså: -60fot har gått litt ned i tid p.g.av bedre feste, men ikke mye... -660fot har gått ned i tid og hastigheten har gått opp mye! -men hva har da sjedd med 1/4-mila????????? Tiden har gått ned veldig lite, og hastigheten er jo mindre! DUH! Har jeg hester på beite? :confused: Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedy Skrevet September 19, 2003 Rapporter Share Skrevet September 19, 2003 Kan jo hende at det er litt mere motstand i vinterhjula og at sommerhjula triller litt lettere. Dette vil du vel kanskje ikke merke så godt før du kommer opp i litt hastighet. Veit ikke sikkert, men kan jo virke litt sånn spør du meg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet September 19, 2003 Rapporter Share Skrevet September 19, 2003 Sluttfarten forteller at bilen enten har økt i vekt, eller minket i motoreffekt. Kanskje de tyngre hjulene tok livet av et par hestekrefter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet September 19, 2003 Rapporter Share Skrevet September 19, 2003 Få tak i noen 155/70-13 eller 14 bak og 195/50-15 gatesliks foran så går nok tiden ned.;) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a32 Skrevet September 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2003 Takk! Vinterhjula er tyngre enn sommerhjula, det kan jeg kjenne! men ikke MYE tyngre. Jeg hadde 1,5bar i vinterhjula, kansje de ved (f.eks.) 120km/t ble "slynget" ut slik att hele bredden på dekke først da lå mot asfalten? Kansje det lønner seg å ha luft-filtere så nærme gasspjelde som mulig? (allt er i 3') Får nokk skaffe meg andre hjul ja :D Ble litt skuffa med de siste tidene... trodde jeg skulle klare en 14.7 eller 14.8, men det er kansje litt optemistisk? Sleit i tillegg som bare f med clutchen da :( Ved mye gass ved igangsetting og giring slura den :( måtte slippe gassen for att den skulle ta tak igjen... zinter-clutch-drit! Den skal i hvertfall byttes til noe annet! Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet September 20, 2003 Rapporter Share Skrevet September 20, 2003 Husk på at det er mye større rullemotstand i vinterhjul en sommerhjul. Ergo toppfarten detter litt. Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet September 20, 2003 Rapporter Share Skrevet September 20, 2003 Originally posted by kiv_tuning Husk på at det er mye større rullemotstand i vinterhjul en sommerhjul. Ergo toppfarten detter litt. Smale vinterhjul har vel lavere motstand enn brede sommerhjul da men.. Alt er relativt dog.. Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet September 20, 2003 Rapporter Share Skrevet September 20, 2003 Originally posted by Ola Smale vinterhjul har vel lavere motstand enn brede sommerhjul da men.. Alt er relativt dog.. Ja, men var disse mye smalere? Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a32 Skrevet September 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2003 Sommerhjula er 225 med masse riller, vinterhjula er 205 med lite riller. Antar att vinterhjula har ganske mye større friksjons-flate! Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet September 20, 2003 Rapporter Share Skrevet September 20, 2003 Ok. Min bil virker noe sprekere med 16" 205 piggdekk, enn 215/40-18" iallefall.. Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a32 Skrevet September 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2003 sommerhjula er merkbart lettere enn vinterhjula. Vinterhjula er tyngre p.g.av mer massive felger. Har ikke veid dem ;) bare kjennes slik... Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet September 21, 2003 Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 Bilen min går å merkbart bedre med vinterdekk, men dette er pga at det er 14" med 195-65-14 vinterdekk og sommerhjula er 9x16" med 215-35-16... ;) Vinter hjula dine har mye bedre friksjonsflate, pga myk gummi osv. Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet September 21, 2003 Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 Kaldere luft gir også økt luftmotstand... Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 21, 2003 Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 ...Men kaldere luft er jo tettere, så den gir i teorien mere motoreffekt? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet September 21, 2003 Rapporter Share Skrevet September 21, 2003 Originally posted by tekNetium ...Men kaldere luft er jo tettere, så den gir i teorien mere motoreffekt? Det ga jo også utslag i forbedret 201m prestanda. Det er jo først når man har passert 100 at luftmotstanden for alvor blir en avgjørende faktor... Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.