Gå til innhold

a32

Bruker
  • Innholdsteller

    364
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    hmm...bil?
  • Modell (eks S4)
    Maxima QX-R
  • Biltype (eks Audi)
    Nissan

Contact Methods

  • MSN
    maxmekk@gmail.com
  • Website URL
    http://home.no/maxmekker/
  • Bosted
    Lørenskog

a32's Achievements

  1. Kul bil! Får vi se bilder når den har blitt senka?
  2. Får lite hk med ecu / shipptrimming. Kansje litt mer hvis den er trimmet med eksos / luftfilter i tillegg. Tipper det vil gi allt fra 0 til maks 10hk. Er nok lite hester for penga ;) Ecuen på Maxima A32 justerer seg i stor grad selv. Den har ett selvlærings program. Stensbøl (trimmingsverksted) fortalte meg att selv om jeg hadde økt effekten ca 30% med eksos / luftfilter etc så ville tuning av ecuen gi kansje opp mot 3-4 hk.
  3. I Primera P10: Den første het SR20Di, og hadde 115hk Den neste het SR20De og hadde 125hk I Primera P11: Den første hadde en SR20De, med 130hk Kom enda en senere som også het SR20De, nå med 140hk Primera GT P10 og P11 har en motoreffekt på 150hk i SR20DE. Sunny GTI, Almera GTI og 100NX GT(I?) hadde nesten den samme SR20DE motoren, men her med 143hk. Og så kommer alle de med "T" til slutt da... SR20VET er det noe som heter...
  4. :) Front eksosrøre (y-pipe) gir en del hester. Gir 19hk på 3-liter motoren med luftfilter i tillegg. Burde vel gi ca 15hk på 2-literen? Komplett effektanlegg og luftfilter gir vel kansje 20-25hk på 2-literen? Ellers blir det turbo da, men det både koster en del og er mye jobb. Blir fort veldig dyrt hvis man ikke kan gjøre det selv! NB! 2-literen er lik 3-literen utvendig. Med andre ord, så kan du kjøpe eksosanlegg, luftfilter etc til 3-liter fra samme år.
  5. Ikke meg bekjent. Det er vel ikke så stor etterspørsel på styling til Maxima i Norge?
  6. Det har vært flere oppdateringer på hjemmesiden, men jeg hadde glemt denne tråden i Bilforumet... Ja det er ikke hvor raskt man bygger opp en bil som teller, men resultate ;) Skulle gjerne gjordt det litt raskere, men har ikke all verdens med tid og penger, så det tar sikkert ett år til, eller to... :)
  7. Har helt glemt denne sia nå jeg... ooops... Kjørte på Rudskogen i går (lørdag 29.juli). Beste tid ble 1.10! Utrolig moro! Og enda er det stort forbedrings potensiale i både bil og fører! Filmsnutt beste runden: http://home.chello.no/~maria/s13_rudskogen_290706.mpg Hjemmesia: http://www.home.no/maxmekker/200sx.html
  8. I USA, bl.annet, leveres Maxima A32 og A33 med 3-liter og manuell ;) Sjønner egentelig ikke hvorfor det ikke ble tatt inn Maxima 3-liter manuell fra Nissan Norge :( Onkelen til dama bor i USA NY. Han kjører Maxima A33 med 3,5-liter og over 100 hester mer enn Maxima 2-liter i Norge...
  9. a32

    sete..

    Høres merkelig ut! Er det orginale setevarmere? De skal være godt separert i ledningsnette. Hvis de er feilkoblet må stikkene ha vert d-montert ved bryterene og ledningene satt feil inn igjen. Har du kun en sikring til setevarmerene? Eller er det 2 sikringer? Kan vel muligens være spenningsfall på + side før ledningsnette forgrener seg til hver side. Altså enten før sikring (2stk) eller rett etter (1stk). Tror de har separerte godspungter.
  10. a32

    Styling..

    Det finnes rå styling til "den Norske" Maxima'n i Japan (husker ikke hvor desverre). Noe av stylingen til "USA" Maxima'n passer også de Norske på Maxima 97mod. http://www.stillen.com/ Ikke allt faller helt i smak hos med der, men det er da noe i hvertfall. Har sikla litt på kanal-sjørtene dems. Jeg har på min Maxima montert orginal spoiler forran og bak. Blir ikke akurat noen ekstrem-styling, men godt nok for meg. Det er flere bilder på hjemmesia mi hvis det skulle være av interesse: http://home.no/maxmekker/Maxima.html Det er mulig du kan fiske opp litt info her: http://www.maxima.org/
  11. 2-literen (VQ20DE) er nok ikke like lett å trimme, siden den har orginalt lik eksos, innsug osv. som 3-liter'n (VQ30DE). Allt som passer på en 3-liter, passer også 2-liter'n. Utvendig er de prikk like! Så hvis du kjøper turbo-kit til til 3-liter, så vil den passe din 2-liter, med unntak av att turboen er for stor og vil gi "lag". 3-liter motoren vil passe rett i din 2-liter Maxima, men da må du også skifte til 3-liter ECU. For øvrig finnes det også en 2,5-liter med turbo som kan passe i Maxima'n (VQ25DET) (husker ikke hvor i verden de går eller hvilke biler de sitter i). I 350Z sitter det motor VQ35DE ;) Mer info finner du også her: http://www.maxima.org/ http://www.vqpower.com/v2/index.php
  12. Har ikke målt trykkfalle over den nye IC'n. Men det hadde vert interesant ja. Får vel dra fram go-måler'n igjen (den som er fastmontert i bilen er nok litt u-nøyaktig)
  13. Da er hjemmesiden min oppdatert igjen. Ikke mye nytt, men litt... Fant nettopp ut att jeg hadde litt ekstra plass på hjemmesia mi. Har nå lagt ut utvidet verson av filmsnutten "snurr med 200SX'n" :D : s13_snurr_120805.mpg (4,6Mb mpg)
  14. Hey takk :) Kommer på Gatebil for å kikke. Blir vel litt sjønnhets-pleie av SX'n i løpet av vinteren ;)
  15. 200SX'n min skiller seg dårlig ut i mengden av 200SX'r. Utvendig ser den nesten 100% orginal ut. Orginal eksos, 15' hjul osv, men uten spoiler bak.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår