Gå til innhold

Politiet tar brekksladd

Ranger emnet


Cooorsaen

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt bare ublide møter med politiet.(i uniform vel å merke, greie folk på fritida)

Jeg opplever dem som jeng med plageånder og X mobbeoffer, som gjør hva de kan for å gjøre livet surt for oss som liker å kjøre bil.

 

Nå for tiden, er jeg under etterforskning for et aldrig så lite stunt, som jeg mener jeg er uskyldig i, og jeg blir direkte provsert av å bare se en politibil.

 

Har opplevd å blitt stoppet klokka 5 om morgenen og fått direkte kjeft for at jeg ikke har gått og lagt meg enda.

Da hadde de faan meg full gjennomgang med promilletest og teknisk kontroll.

De sjekket til og med om min egen bil var stjålet, og spurt gjentatte ganger om jeg virkelig ikke hadde stjålet bilen!

De skulle til og med beslaglegge førerkortet mitt.

Jeg spurte på hvilket grunnlag?

De skulle bare ha det ble jeg fortalt.

Tilslutt så ble jeg mektig forbannet, og serverte dem noen saftige gloser og bare kjørte, etter at jeg hadde blitt plaget av to frekke idioter av noen politifolk i 15 minutter UTEN grunnlag i det heletatt.:fucku:

 

makan til idiotstat vi lever i.

Har flere vitner til hendelsen.

 

 

Og Al Capone ble til sist tatt for skattesnusk. Kan jo skjønne at politiet har ett ekstra godt øye til deg, hvis halvparten av historiene du serverer er sanne.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er de fleste her (som har problemer med purken ) ungdommer med litt "tøffere"bil enn den vanlige mann i gata? Eller er det en god blanding av

alders forskjell her?

 

Ble stoppet av polti 3eller4 ganger i fjor sommer.Uten dårlige opplevelser.

 

Og en gang nå for noen dager siden... var røyk utvikling i en tunnel, så de stoppet meg og spurte hva som foregikk inne i tunnelen nå nettop.

Etter litt om og men(forklare hva jeg hadde sett) skulle han absolutt ha alle personopplysninger som tlfnr,kjennemerke på bilen, personnr...

skjønner ikke helt hva han skulle med det, men siden jeg ikke kjenner til hva politiet har rett til å be om. Så fikk de alt.

Følte meg rimelig mistenkelig gjort der og da. Nesten rart at man ikke får noen

beskjed i etterkant om at alt er i orden.

Noen som vet hva de har rett til å kreve ved en slik situasjon?

Mercedes S210 E420 1997

Volvo 460 2.0i 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT

trodde derre loven om forbud mot bruk av mobiltelefon i bil ble vedtatt av trafikksikkerthets grunner, men politiet er fritatt fra denne loven...

 

dvs. en politimann/kvinne på vei hjem fra jobben som prater i en mobiltlf er en "fare" for trafikken, men om vedkommende er på jobb så er han/hun ikke regnet som en "fare"....

hvor er logikken i det?

 

alle oss andre er en "trafikkfare" uansett dersom vi gjør det samme....

 

polititjenestemannen/kvinnen ville riktignok sikkert aldri fått bot for bruken, men det ville jo enhver menigmann gjort.... uten tvil....

 

Norge på sitt beste det vettu..... :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

haha slår ikkje meg, på spinnglatt vinterføre i en stor rundkjøring der eg sladda sideslengs me volvo 740 stasjonsvong (skikkeli familiebil:D) men såg ikkje at politi sto å venta på å komma inn i rundkjøring pga lys blenna så eg gidde likagodt alt eg hadde me slagg å spinning inn på parkeringsplassen å så lagte onkel blå lyd å lys:S så spurte an om eg hadde problemer me å holla meg på veien å spurte itte førerkort mens an stirre litt å seie: hmmh kjenne eg ikkje deg? ; å då seie jo eg seff jo haha! lenge siden sist! så fekk eg kjøra videre så seff :D:D haha

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt mange bedritne politifolk i de 11-12 åra jeg har hatt lappen. Og vil sikkert møte på mange flere ;) Bl.a en gang på Hamar da jeg var på TG og hadde tømt 1 giret på en p-plass...han nekta t.o.m og gi med tjenestenr sitt...

Trøsten er dog at jeg har møtt en utrolig masse hjelpsomme representanter også. Er også daglig i kontakt med politi ifm mitt yrke, og også der møter jeg begge typene.

Behandler du de med respekt, skal du forvente respekt tilbake.

Men er du uærlig med de, har du driti deg ut og du får ingenting!

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
nokon kan gjere akurat som dei vill... har eg funnet ut gjennom årene som ungdom.... nokon kjøyrer store motorsykler/cross på trafikert vei uten lappen og dei som har nokon små puslemopeder med skilt og lappen er politiet ute etter.....

 

Jaja.. FOr politiet gir jo full faen i uregistrerte kjøretøy som ferder omkring på en uaktsom måte.

 

Noen gang tenkt på at en moped er MYE MYE mer synlig i trafikken enn en crosser uten skilt? Nå vet jeg ikke hvordan det er der du bor, men her jeg bor er det sjeldent jeg ser en crosser på vei.. MOPED derimot ser jeg 100 stykker av hver dag, hvor minst 70 av disse er trimmet.. Såklart politiet stopper disse. Det er JOBBEN DEMS!

 

So fucking what om en politibil tar en sladd, so fucking what om politiet stopper deg utallige ganger, so fucking what om de er snille eller slemme... Politimenn er mennesker de også! De er både snille og slemme, noen gjør respekterer JOBBEN sin og loven (noe jeg respekterer dem for) og noen gir full blanke i enkelte forseelser.. SÅNN ER DET BARE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. FOr politiet gir jo full faen i uregistrerte kjøretøy som ferder omkring på en uaktsom måte.

 

Noen gang tenkt på at en moped er MYE MYE mer synlig i trafikken enn en crosser uten skilt? Nå vet jeg ikke hvordan det er der du bor, men her jeg bor er det sjeldent jeg ser en crosser på vei.. MOPED derimot ser jeg 100 stykker av hver dag, hvor minst 70 av disse er trimmet.. Såklart politiet stopper disse. Det er JOBBEN DEMS!

 

So fucking what om en politibil tar en sladd, so fucking what om politiet stopper deg utallige ganger, so fucking what om de er snille eller slemme... Politimenn er mennesker de også! De er både snille og slemme, noen gjør respekterer JOBBEN sin og loven (noe jeg respekterer dem for) og noen gir full blanke i enkelte forseelser.. SÅNN ER DET BARE!

 

hva har du røyka i dag? politiet skal jo gå fram som forbilder for resten av befolkningen mtp lovlydighet, hvis de gjør som det passer dem kan det føre til at andre også mister mer respekt for loven, hvorfor kan han og ikke jeg-tankegangen?!:fish

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva har du røyka i dag? politiet skal jo gå fram som forbilder for resten av befolkningen mtp lovlydighet, hvis de gjør som det passer dem kan det føre til at andre også mister mer respekt for loven, hvorfor kan han og ikke jeg-tankegangen?!:fish

 

Noen politimenn har tydeligvis fått noe stort presset opp i ræva.. Jeg støtter ikke alle holdningene og metodene deres, og jeg er enig med deg om hvorfor kan han og ikke jeg-tankegangen.. Jeg av alle folk burde hvertfall vite det.. But then again, life is unfair. Deal with it..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er de fleste her (som har problemer med purken ) ungdommer med litt "tøffere"bil enn den vanlige mann i gata? Eller er det en god blanding av

alders forskjell her?

 

Ble stoppet av polti 3eller4 ganger i fjor sommer.Uten dårlige opplevelser.

 

Og en gang nå for noen dager siden... var røyk utvikling i en tunnel, så de stoppet meg og spurte hva som foregikk inne i tunnelen nå nettop.

Etter litt om og men(forklare hva jeg hadde sett) skulle han absolutt ha alle personopplysninger som tlfnr,kjennemerke på bilen, personnr...

skjønner ikke helt hva han skulle med det, men siden jeg ikke kjenner til hva politiet har rett til å be om. Så fikk de alt.

Følte meg rimelig mistenkelig gjort der og da. Nesten rart at man ikke får noen

beskjed i etterkant om at alt er i orden.

Noen som vet hva de har rett til å kreve ved en slik situasjon?

 

Ser det er et gammelt innlegg, men til opplysning for andre her på forumet:

 

Om politiet spør om personopplysninger, er du pliktig i å gi fra deg de nødvendige opplysninger de spør om. Nekter du dette, eller gir falsk informasjon (og de finner ut av dette), vil du få en kraftig bot eller fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldri hatt noe særlig problem med politiet. heilt til den natta jeg og en kompis var ute å kjørte med 240'n utafer byen midt på natta. så blir vi stoppa av onkel og blir avskiltet. greit nok det da men når det er nærmere - 20 grader ute, 10 km til byen og vi er omtrent midt i skogen og politiet nekta oss å kjøre oss heim og vi må gå da blir jeg pissed også :) jeg trur vi brukte nærmere 2 tima få å gå til byen igjen..

 

men så finnst det "snille" politi folk også. blei stoppa i 105 i 60 sona (jeg vet, jeg skammer meg :jail ) og politiet ga meg en sjangse til og noterte berre 85 km/t så jeg fikk kun bot.

 

sån det er alt etter hvem du møte på og tross alt så er dem berre mennesker, så de har sine dårli og gode dager dem også :)

 

men ha lagt merke til at det er mest de unge politi ansatte som leika diktator når man gjør noko gale. de litt eldre slapp unna mye mer :)

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår