Gå til innhold

Politiet tar brekksladd

Ranger emnet


Cooorsaen

Anbefalte innlegg

Kan du vise meg den noe bakgrunnstoff på at en politimann uten grunn har drept noen med kvelertak og ikke fått noe som helst 'straff' for det..?

Om du ikke er så opplyst, så finnes det egne politifolk som etterforsker politifolk, og de foretar en etterforskning når slikt skjer. Men om du som utenforstående sitter på så mye mer informasjon og kunnskap om alle situasjoner med politiet, så foreslår jeg at du faktisk gjør noe med det, og ikke sitter på et forum og skryter av det.

 

Du er flink å fortelle ting, hva med å komme med noe fakta som underbygger dine påstander av og til?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Peder Ferjebilettør
nettop... det er bare så synd at politiet tar seg "lov til å gjøre det dem vil"

for guds skyld. det finns politifolk som har DREPT sivile mennesker ved kvelertak uten å få noen slags straff for det.....

De er jo tross alt politi....

 

:knob: :fucku:

 

om ikke publikum klargjør sine meninger så vil politimyndighetene i dette landet bare kunne fortsette å gjøre som dem vil....

uten hensyn til menigmann....

å det er jo klart dem må få lov til, de er jo politi....

synd å si det men det er desverre bare sånn det er........

 

 

Eg synst du overdriver litt mykje her. Me må ikkje glømma at Politiet har lov til å bryta reglar for å få jobben gjort der det er forsvarligt. Virke for meg at det er liten forståelse for regelverket politiet må følga. Hadde kanskje hjelpt om folk satt seg inn ka for eit regelverk politiet følger. Politiet har regler og rutiner som ikkje er heilt like som dei ein vanlige mann i gata må følga.

 

Jepp, det finst politifolk som har drept andre folk. Men synst ikkje det er rett å framstilla det på ein slik måte at det automatisk er politiet sin feil. Av og til så oppstår det situasjoner der dei må bruka dødelig makt for å redde seg sjølv og andre. Må huska at det me hørre i nyhetene ikkje alltid er rett.

 

Det eg synst er trist med dagens samfunn er at kriminelle blir hylla som heltar og politiet ofta blir rakka ned på som "kriminelle". Det burde vore tvert motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article1474922.ece http://www.omod.no/pdfs/110906Utrop2.pdf

http://spisderike.net/motmakt/4069/

 

ifølge vitner som ble intervjuet på tv var det lite, om ingen motstand i mannen som ble drept en liten periode før politiet valgte å løsne grepet de hadde på mannen...

ingen politimann som ble funnet skyldig i den saken, men det var vel heller aldri å forvente... som sagt tidligere: han er jo polititjenestemann...

til info. jeg skryter vel ikke akkurat av hvor mye jeg vet om politiet, snarere etterlyser mer rettferd mot polititjenestemenn som gjør endel grove overtramp og slipper unna med det nettop fordi de er politi....ps: politiet har ikke lov til å bryte regler for å få jobben gjort. de har lov og rett til å vise suverenitet.

det er vel en viss forskjell på dem 2 begrepene vil jeg tro.....

 

saken er desverre som den er, men vil det si at vi bare skal sitte og godta det og fortsette å la våre myndigheter som egentlig er der for å beskytte oss få lov til å "gjøre som de vil"....

er ikke akkurat mye rettferd i det spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få si noe om politi vold mens vi er i gang. på en skole her i Trondheim, vart det meldt når politiet hadde vært og stoppa noen elever her, hadde di vist brukt hard makt og dælja han ene nerri panseret på politibilen så det vart bulk, og vart jævli mye styr på tv og aviser for det.. så jeg er ikke helt sikker på purken.. når det gjeller med bilister etter alt det jeg har lest!

-2001 Volvo S60 2,0L Turbo

-1991 Volvo 940 (Solgt)

Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg lest endel greier her om at politiet har vært frekke og idioter.. men til dere som sier dette (jeg har FULL forståelse for at dere er forbanna) men til de som ikke veit det:

ALLE politimenn skal ha en brikke SYNLIG som det står et unikt nummer på.. dette har du FULL rett til å skrive av! dette er fordi dere skal ha sjansen til å vite hvem politimann som har stoppet dere! det nummeret kan du oppgi ved å ringe inn å klage! du kan også anmelde de! selvom de tror det sjøl har de ikke lov til hva som helst! de har lover å regler å følge som alle andre.. (men selvfølgelig de tøyer de en god del..) men jeg synes det mess skriver om at han tar opp alle samtaler med politi på diktafon er VELDIG smart! da har dere noe å referere til, for ingen tvil hvem som hadde vunnet hadde det vært dems ord mot deres!

Broren min blei stoppe rett etter han fikk lappen på vei ut til enebakk, av en SKIKKELIG ekkel politimann! det var veldig mørkt å politimannen bare brukte mag lighten å lyste rundt i bilen hans å klagde på at det var rotete! til dere som ikke veit det (han hørte med faren til en kamerat av seg som er politi om dette) det er IKKE lov for de å "ta seg til dette" for å gjøre det må de ha ransakelses ordre! husk vi sivile har MANGE rettigheter som få veit om!:)

VW passat 1.8T 99 mod. stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror i grunn ingen her inne har opplevd maktmisbruk fra politiet. Dere burde reise til de litt fattigere landene og observere politiet der. Land hvor politibetjenten gir deg mindre bøter hvis du gjør opp med cash der og da, og hvor politiet går rundt i gatene og samler inn "skatt" fra gateselgerne. Å drive å klage på at en har fått bot for å kjøre for fort/kjørt bil i uforskriftsmessig stand osv blir bare dumt.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få si noe om politi vold mens vi er i gang. på en skole her i Trondheim, vart det meldt når politiet hadde vært og stoppa noen elever her, hadde di vist brukt hard makt og dælja han ene nerri panseret på politibilen så det vart bulk, og vart jævli mye styr på tv og aviser for det.. så jeg er ikke helt sikker på purken.. når det gjeller med bilister etter alt det jeg har lest!

 

godt eksempel på "nødvendig" maktbruk av politiet. dunke en 16åring så hardt i panseret at det blir bulk ut av det....

sikkert selvforsvar eller lign... HAHA...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror i grunn ingen her inne har opplevd maktmisbruk fra politiet. Dere burde reise til de litt fattigere landene og observere politiet der. Land hvor politibetjenten gir deg mindre bøter hvis du gjør opp med cash der og da, og hvor politiet går rundt i gatene og samler inn "skatt" fra gateselgerne. Å drive å klage på at en har fått bot for å kjøre for fort/kjørt bil i uforskriftsmessig stand osv blir bare dumt.

 

i disse fattigere landene er det vel heller ingen regler som tilsier at politiet ikke har lov til å oppføre seg sånn....

 

det er det i norge...!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår