Gå til innhold

Politiet tar brekksladd

Ranger emnet


Cooorsaen

Anbefalte innlegg

At politiet ikke tolererer fyllekjøring eller overlast, er vel ikke akkurat negativt..?

Samma gjelder igrunn feil bruk av tåkelys også, det er lite som er så irriterende å møte biler med kjørelys+tåke på natta..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lurer på om politiet får provisjoner for bøtene de skriver ut jeg? virker nesten sånn. Enkelte skriver jo ut bota før de har gått ut av bilen...... synes politiet kan finne seg noe bedre å gjøre enn å ta folk som egentlig ikke gjør noe fralig( satt på med en kammerat hjem fra oslo klokka 3 på natta. vi ble målt til 102 i 90. var helt aleine på motorveien), nok av gjengkriminalitet, drap, ran osv. de kan holde på med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes egentligt denne "uansvarlig kjøring" paragrafen er missbrukt av politiet, hadde de tatt de som fortjente det på den paragrafen, og ikke tatt en som tar en kontrolert brekksleng på en plass der det er oversikteligt og ikke fare for andre så er jeg sikker på at folk/unge folk hadde fått mere respekt for politiet. dette gjelder mye annet og da.

 

når det er sagt så når jeg kjørte opp til bil så fikk jeg beskjed av sensor om og foreta en usvin ved neste mulighet. (vinter)

spurte da om jeg hadde strøket hvis jeg nappet forsiktigt i brekket når jeg svingte slik at jeg fløt kontolert rundt så sa han at det spørs situasjonen, han likte ikke uoversiktelige manøvre, men han sa at det ville ikke automatiskt føre til stryk, han måtte vurdere det han så/opplevde hehe. det endte med at det ble på snakken og jeg tok en vanlig usvin med blinklys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peder Ferjebilettør

Huff, for eit tragisk liv noken her inne har. Trur mangen her inne sitte å sutre bare fordi ein politimann har heva stemmen litt. Er vist mangen som ikkje tåler at dei har fått litt kjeft. Greit nok det at det er noken råtne egg i politiet, det er det overalt. Men dei fleste er dyktige og arbeider hardt for å opnå resultater. Eg kan spør folk her inne, trur dåken at viss dåken hadde jobba i politiet så hadde bare alt løyst seg sånn uten vidare? Håper på noken voksne svar!

 

Ein politimann her stoppa ein lastebil uten skilt. Husker ikkje om dei fekk bot men politimannen blei anmeldt av sjåføren for å vera berusa i teneste. Politimannen blei etterforska av dåverande SEFO men saken blei raskt henlagt då det var gode beviser for at politimannen ikkje hadde rørt alkohol. Sjåføren gjorde detta for å hevna seg fordi han blei tatt for å bryta loven, sånt så detta er bare tull å det finst uendelig mangen eksempler som detta.

 

Å ein ting eg ikkje kan forstå. Kos i hendelse er det muligt å bli overaska av å bli stoppa for hastighetsoverskridelse når du ligge godt over grensa? Trur dei fleste er klar over at dei faktisk bryte loven og kan få bot for det. Men når dei blir stoppa så er detta politiet sin feil og maksimalt ressursmisbruk av dei. Folk burde vera litt meir sjølvkritiske!

 

Når det gjelde fyllakjøring så nøle ikkje eg eit sekund med å ringa 112 eller 02800 for å rapportera det. Håpe det er fleire som er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart fyllekjøring og lign dritt ikke skal tolereres, men at dem skal være så jævla paragrafryttere ang sladding og "litt" (legg merke til" ") fart så bør de overholde det for seg selv også....

politiet og dreiver såkalt uvettig kjøring mange ganger uten at det ser ut som dem tar noe lærdom av det... de er jo tross alt politi og trur de kan gjøre som dem vil....!! :fingers:

 

at politiet slår ned på en som drar en liten sladd, når dem selv gjør det samme blir som om petter solberg forteller deg du ikke må gjør det fordi det kan jo være farlig og du kan jo risikere å bli flink til å håndtere bilen din.... det kan man jo ikke ha noe av....!!!

er jo ikke akkurat tilfelle at han har kjørt på bane for å bli flink hele tiden...

han har jo selv sagt at det meste av grisekjøringa har fåregått langs etter vei eller på div jorder.....

 

synes vår kjære politietat i dette landet burde brøyte for sin egen dør i mange tilfeller før dem slår ned på andre om akkurat den samme dritten som de bedriver selv.....

 

kan ikke si til en unge at han ikke må spise snø om du 1 sekund etterpå gjør det selv.....

bortsett fra om du er politi da såklart...!! :thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv blitt stoppet flere ganger, men har stort sett bare positive erfaringer med de. Til og med da jeg ble tatt på gjennomsnittmåling... Så lenge man prøver å være hyggelig med de så pleier det å hjelpe på utfallet av møtet med de. Så jeg har bare fått regning med meg en gang, ellers har de latt meg gå pga av min måte å behandle de på.

 

Forøvrig så har jeg på følelsen av at politidamer er verre enn mennene.,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, V940RS. hvis man prøver å være hyggelige med dem så går det som regel greit. jeg har blitt stoppa endel ganger. Slitte dekk, men var på tur dit jeg skulle kjøpe nye. stoppa ved politiet når jeg skulle hjem og beviste at jeg snakka sant. fikk beltebot en gang, det er eneste gangen jeg dro hjem med regning. etter det har jeg så og si alltid brukt belte.

 

Som jeg skrev i går eller når det var : GJENSIDIG RESPEKT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble stoppet med moped. den var trimmet, det var ikke lys på den, det var ikke skilt, jeg hadde ikke hjelm, det var ikke bremser. skulle kjøre til en kompis av meg og tok små gaten. pluteslig stod dem dær. det va en mann som kjørt og ei dama som satt på. dem sku se førerkort men det hadd eg jo ikke va jo bære 15 da. dem sku ha personommere mitt og det. eg klart no å leit opp bank korte mitt, va piss redd eg stod å skalv. når dem hadd skreve ned det dem sku ha tlf, adresse osv. så sa dem: Næste gang må du husk hjelm også lo dem. fikke ikke utsettelse eller nåkka.

Volvo 745 TD 86mod bruksbil

Bmw e28 518I 85mod bruksbil

Volvo 145 73mod prosjekt

volvo 142 73mod prosjekt

Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok det at det er noken råtne egg i politiet, det er det overalt. Men dei fleste er dyktige og arbeider hardt for å opnå resultater.

Link til nettside hvor jeg kan lese mer om dette? Bevis som underbygger påstanden din?

 

 

Eller... er det rett og slett bare din personlige mening du forfekter her?

Politiet er verken bedre eller dårligere enn resten av oss. Vi vet alle at uønskede elementer finnes i alle lag av befolkningen. Det er rett og slett naivt å tro at ansatte i politiet er über-supermennesker med udiskuterbar moral, etikk og oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste han sa var at de fleste er dyktige og arbeider hardt, noe som eksisterer i de fleste arbeidsforhold man ser på..?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mere enn ÈN dårlig erfaring med politiet. Har blitt stoppet endel ganger. Fått beskjed om jeg har blitt observert i unormalt høye hastigheter av sivili politibiler, at UP har observert meg i høye hastigheter, osv, men de sier bare jeg bør ta det med ro hvis jeg vil beholde lappen, pga de aldri har noen målinger. Har også blitt stoppet midt i Karl Johan, med full gass ut av det siste lyskrysset med en bmw 525 e34. Den gjør 60km på første å jeg tømte 1. giret. De spurte om fartsgrensa og jeg svarte 40 som jeg trodde det var. Fikk beskjed om den var 30 og at de ikke ville ha noe mere grisekjøring for da ble det bøter osv. De sjekket alt med bilen (vognkort osv, samt førerkort) I tillegg hadde jeg klistremerke i bakruta hvor det stod "Hold avstand - Barn leker" Men de var jeg veldig hyggelige og forståelsesfulle mot, noe jeg prøver å alltid være. Og de lote meg kjøre videre.

 

Den ene gangen jeg har vært irritert på dem er når jeg ble stoppet i a6'en til mamma. Kjørte forbi bensinstasjonen på Roa. Da ser jeg politibilen står parkert og tom, og to politifolk komme gående UT av bensinstasjonen. Kjører et ganske godt stykke. Blandt annet forbi en fotoboks osv, og stoppet pga jeg hadde piggfritt og det ble griseglatt og jeg var usikker på om det var et hjuls som var løst, eller bare om det var blankt. (det var blank is på veien langt borti der) Politiet stoppet da bak meg, og på med blålys å påstod jeg hadde hatt en gjennomsnitts hastighet på 94km/h på den turen (er 80sone) og at jeg hadde hatt høy hastighet forbi bensinstasjonen (hvor det er 70 sone, og jeg holdt ca 75km på speedo med en A6 1.9TDI slik under 100hk) De var skikkelig frekke mot meg og han sa han hadde ligget i over 120km/h bortpå sletta og greier å at jeg måtte ha kjørt mye fortere enn 94, men det ble gjennomsnittet osv. HVORDAN I HELVETE kan han måle gjennomsnittet når han var på bensinstasjonen når han så meg og jeg stod parkert når han stoppet meg, samt han hadde målt sin egen gjennomsnittshastighet egentlig. Jeg lå i maks rett over 90 noe som helst sted på hele turen pga piggfrie på audien er DÅRLIGE, og det syntes at det var underkjølt glatt. (noe som ble enda værre i den svingen jeg følte jeg ikke hadde kontroll på bilen (da lå jeg rett rundt 80km/h) Dette kastet de ut en bot på 2400,- for. (helt latterlig!)

 

Ellers er politiet i askim og omegn veldig koselige. De plutselig bare stoppet midt i askim når jeg stod der utenfor bilen, og lurte på hva slags bil det var, og om han fikk lov å titte osv. Tittet på interiøret å mente bilen var veldig pen, og likte skinnint osv, og lurte på hva slags motor osv, og begynnte å prate om sin egen audi og slik! :O :D Har sladdet og gasset så 3 patruljebiler har sett og hørt det ut av rundkjøringen og inn i sentrum. Det stod rundt 7 politifolk på Statoil da. De bare titta og fortsatte sin vanlige diskusjon osv. (hørte ikke noe mer eihvertfal, og de vet hvem jeg er, da bilen er rimelig spess (1 av 1616 produsert, og 1 av 6 eller slik i norge)

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble stoppet med moped. den var trimmet, det var ikke lys på den, det var ikke skilt, jeg hadde ikke hjelm, det var ikke bremser. skulle kjøre til en kompis av meg og tok små gaten. pluteslig stod dem dær. det va en mann som kjørt og ei dama som satt på. dem sku se førerkort men det hadd eg jo ikke va jo bære 15 da. dem sku ha personommere mitt og det. eg klart no å leit opp bank korte mitt, va piss redd eg stod å skalv. når dem hadd skreve ned det dem sku ha tlf, adresse osv. så sa dem: Næste gang må du husk hjelm også lo dem. fikke ikke utsettelse eller nåkka.

da har du hatt flaks

Jeg sukket fortvila, hjulbuen er kjeks, rusten har herja på min Mazda 626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peder Ferjebilettør
Link til nettside hvor jeg kan lese mer om dette? Bevis som underbygger påstanden din?

 

 

Eller... er det rett og slett bare din personlige mening du forfekter her?

Politiet er verken bedre eller dårligere enn resten av oss. Vi vet alle at uønskede elementer finnes i alle lag av befolkningen. Det er rett og slett naivt å tro at ansatte i politiet er über-supermennesker med udiskuterbar moral, etikk og oppførsel.

 

Eg vett detta fordi eg kjenne mangen som er ansatt i politiet. Dåken sko bare vist kor mangen dugnadstimar i året dei har for å få løyst saker. Du finne ikkje noke bevis på nette om detta, men bare fordi noken er blitt behandla dårligt av eit fåtall politifolk så betyr ikkje det at kvar mann/dama i politiet er like. Det sista du skriver er dine ord, eg har aldri sagt at politiet er Über sjefar. Dei er som oss og er ikkje verdt meir eller mindre enn oss.

 

Men viss dei ser noken som er ute å sladde med bilen på veien så kan dei ikkje bare overse desse. Dei er faktisk nødt til å gripa inn, det finst dei som legger merke til at politiet overser detta og er flinke til å få det fram. Alltid forskjellige syn på saker og sånn vil det allltid vera desverre. Personligt synst eg det bare er ein bagatell å sladda rundt på åpne plassar men på veien er det verre.

 

Eg er enig i at politiet ikkje kan gjer så dei vil, det er uheldigt. Men at dei sladde litt synst eg blir for dumt å henga seg opp i. Det er noke me alle gjer. Dei er som oss og gjer feil som oss. Men det er klart det kan virka urettferdigt viss ein politimann gjer samme feil bevisst som han har tatt ein person i å gjera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er enig i at politiet ikkje kan gjer så dei vil, det er uheldigt. Men at dei sladde litt synst eg blir for dumt å henga seg opp i. Det er noke me alle gjer. Dei er som oss og gjer feil som oss. Men det er klart det kan virka urettferdigt viss ein politimann gjer samme feil bevisst som han har tatt ein person i å gjera.

 

nettop... det er bare så synd at politiet tar seg "lov til å gjøre det dem vil"

for guds skyld. det finns politifolk som har DREPT sivile mennesker ved kvelertak uten å få noen slags straff for det.....

De er jo tross alt politi....

 

:knob: :fucku:

 

om ikke publikum klargjør sine meninger så vil politimyndighetene i dette landet bare kunne fortsette å gjøre som dem vil....

uten hensyn til menigmann....

å det er jo klart dem må få lov til, de er jo politi....

synd å si det men det er desverre bare sånn det er........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår