JoakimR Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Er fast leser på http://www.turbomustangs.com og har lest litt om Bosanova`s motor prosjekter der, håper det er OK at jeg linker til den info`n han har posta der. Imponerende effekt med "relativt" enkle modifikasjoner :respect Bosanova`s motor i benken:http://video.google.com/videoplay?docid=7991924417070830603&q=383+turbo Screen name:Bosanova Vehicle:1963 ChevyII Engine:383 SBC JE pistons approx 8,6:1 comp- Scat rods , cast Scat crank, supervictor intake Heads:Vortec L31 ported 2.05in 1.6ex Turbo:Tv8101 85mm 1.39A/R Carb:Home modded Holley 750 Needle seats:Alcohol Fuel pump:Mechanical "Howards" pump, going to change to Magnafuel 500 and 132-02 Aeromotive reg Regulator:Howards Bonnet:Home made from old oilfilter Fuel:E85 Jetting:pri 90 , sec 95 Boost:20psi Intercooler:none Camshaft:Comp of the shelf hydflat 218 212 115lsa Total timing:25 Dyno#:892hp@4900 DIN and 1000flbs@4500 DIN Car weight:3000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 På gata er alt over 600-700 hk ubrukelig sålenge man har trekk på to hjul og vanlige dekk... Med trekk på alle fire derimot... da kan man vel tippe 850 før det blir helt handlevogn... :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 må tenke meg om her nå, men hva med 4 hjuls får man 850 hp i? Cyclone og skyline. Hva annet? Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 må tenke meg om her nå, men hva med 4 hjuls får man 850 hp i?Cyclone og skyline. Hva annet? Porsche og Lamborghini :D Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 må tenke meg om her nå, men hva med 4 hjuls får man 850 hp i?Cyclone og skyline. Hva annet? Tja...div. Audi Quattroer har jo fått det gjennom åra... Snart en 3000GT VR-4... Et stk kjent blå Escort har rundt der... Men,det er ikke mange,og fabrikksmessig er det vel ingen..Bortsett fra Veyron... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Ja må nok innrømme min manglende kjennskap til både Porsche og Italienske biler. Aprops en del quattroer og regner med du sikter til Hafsengen Escorten så er disse bilene egentlig like lite egnet til annet enn det de er bygget for enn en ren dragrace bil er. satt i et volumperspektiv så vil en to liter turbomotor med la oss si 700 hp være en relativt hårete sak. Samme trimmingsgrad på en 840cid V motor ville gitt rett i overkant av 4800 hp! I praksis hadde ingen annen kommet i nærheten. Og man hadde vært verst ever .PUNKTUM! Men i praksis har 4800 hp noe anne enn en dragracebil overhode ingen verdi. Kun "Show Off" Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Ja må nok innrømme min manglende kjennskap til både Porsche og Italienske biler. Jeg har kjennskap til begge deler...og jeg har enda ikke sett en Lambo med over 750... bortsett fra Diablo VT-TT,som ble laget i bare noen få eks... Porsche Carrera GT har vel rundt 700 eller noe..? Tror ikke den har over 850... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Du har ikke sett ubrukelig, før du prøver en Cherry med 250hk! :D Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 http://racingjunk.com/post/774833/1980-chevy-Super-stock-4x4-truck-1-000HP.html :D her med diesel(!): http://www.thedieselgarage.com/forums/showthread.php?t=29067 Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Du har ikke sett ubrukelig, før du prøver en Cherry med 250hk! :D Hehe ! bra! Men du har jo et poeng der. Antallet hester heller ikke avgjørende. Totalpakken er det som til slutt teller! Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 den cherryn må jo være helt ubrukelig..... bare hjulspinn til 100 og alt for svak til å hevde seg over 100..... fwd so stupid :) Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Feilhjuls trekk med mye hester er FARLIG, men for gøy er det greit nok :) BTW så var det er grønn Mitsubishi EVO fra Norris design på rudskogen i sommer, benka til 841på svinghjulet :D Hadde det vært enkelt å få til å ikke kostet et par hus, så skulle jammen jeg solgt alt jeg hadde av biler å skit å kjøpt meg EVO. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 den cherryn må jo være helt ubrukelig..... bare hjulspinn til 100 og alt for svak til å hevde seg over 100..... fwd so stupid :) På 700kg er 250hk nok til å hevde seg litt over 100 også, tro meg. ;) Helt ubrukelig er den ikke, men samtidig ikke brukelig nok til at jeg har skilter på den og bruker den til hverdagskjøring ;) Ny motor på gang nå, 1.7L :hvaskjera Den krangelen med FWD RWD 4WD kan jo pågå for alltid. Jeg har hatt alle sammen, og synes alle er morsomme på hver sin måte:D Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 En gæærn svenske har jo bremsa Cherry-motoren sin til 915 hk og 870Nm Se http://www.carmaniacs.net DA snakker vi ubrukelig :P Trenger vi oppmot 1000hk i en Cherry? I don't think so! :helpme: Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Går nok bra i revers... Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.