Gå til innhold

Trenger vi 1000hp?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Siden du tydeligvis har prøvd både 2wd og 4wd biler med 600-900 hester, så regner jeg med at du kanskje ikke har vært borti noe slikt før? :)

 

http://videos.streetfire.net/search/nelson/0/6024e70a-9390-4ae9-8470-980a00f132ff.htm

I hans egne ord: "Satt opp for rundt 1000 hp nå"...pådraget var halv gass sa han,dvs 550-600 hp... Og når han ga flatt var det ubrukelig,siden det reiv løs på tredje... Tror jeg har mine ord i behold. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hans egne ord: "Satt opp for rundt 1000 hp nå"...pådraget var halv gass sa han,dvs 550-600 hp... Og når han ga flatt var det ubrukelig,siden det reiv løs på tredje... Tror jeg har mine ord i behold. :)

 

"Drivin it around like it`s a streetcar"???

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nesj 270 benka så justert litt ekstra trykk..... men de som er orginale med de nye drevingene og effekten jeg har nå har 0-100 på 4,3 sekkunder så rask er den på gata ja,..... men 400 hk minimum blir det med ny motoren til våren.

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nesj 270 benka så justert litt ekstra trykk..... men de som er orginale med de nye drevingene og effekten jeg har nå har 0-100 på 4,3 sekkunder så rask er den på gata ja,..... men 400 hk minimum blir det med ny motoren til våren.

 

Søkke! blir overflødig med noe camaro da hører jeg? :boxers

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Drivin it around like it`s a streetcar"???
Ja...og så? Det burde han jo kunne... Jeg kan også kjøre R'en min rundt omkring rett over tomgang uten at det skremmer gamle tanter og uten blårøyk over hele distriktet... han har vel kanskje 200 hk når han putrer rundt uten trykk. De fleste med snurre klarer det...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...og så? Det burde han jo kunne... Jeg kan også kjøre R'en min rundt omkring rett over tomgang uten at det skremmer gamle tanter og uten blårøyk over hele distriktet... han har vel kanskje 200 hk når han putrer rundt uten trykk. De fleste med snurre klarer det...

 

Så da blir hele poenget med at 600 hester og brukervenligheten rundt det, ganske så paradoksal da?

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei men poenget er: Ta f.eks Børge Hammer, du vet hvem det er Emil? Gul kompressormata camaro, bruker å stå i elgeseter gata..

Den har en 502 motor, med procharger kompressor.

BARE motoren som den er UTEN kompressor yter 505 hester, med så har jeg hørt snakk om rundt 750 i den bilen, og slik som den presterer på div drag stevner, så kan ikke dette være langt unna sannheten.. men nokk om det, DEN bilen brukes til jobb HVER dag, det er faktisk ikke mer en kanskje 2 uker siden jeg sist så den, OG den kjøres på hvert eneste Street legal stevne den deltar på, Frøya = 20 mil unna, Værnes = 4-5 mil, oppdal = 10 mil, værdalen = 10-12 mil, osv osv osv, en kompressor virker vell LITT mer fra bunn enn en turbo og regner jeg med??

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da blir hele poenget med at 600 hester og brukervenligheten rundt det, ganske så paradoksal da?

600 eller 1000 gamp i motoren kan være brukervennlig som f det...poenget er at man bruker ikke alle ponniene på gata...gjør man det,så er den "ubrukelig"...null grep.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår