Vomaz Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 har det noe for seg? eller blir det bare masse jobbing til liten effekt?? JA, jeg vet det ikke blir MYE effekt, men vil ha bilen kjørbar med turbo!!!! pga kommer til å løfte ut b230et'n for så å montere b23e i 240n imens slik at den er kjørbar... men lurte på å montere turbo på motoren før jeg monterer motoren i bilen:driving dersom det blir turbo på b23e'n klarer vell ikke dysene mere enn 170? hk? er det mere som må gjøres for å montere turboen enn å borre opp å gjenge opp for oljetrykk og retur av olje til/fra truboen? evt montere dobble toppakninger? tenkte også å bruke oljekjøleren og div deler fra b230et'n, slikt som dynamo, servopumpe, grenrør m/turboen, IC, trykkrørene ++ Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 du må flytte luftmengdemåleren fordi turboen må suge lufta igjennom den, ikke blåse.. Det kan også bli et problem med de korte rørene på dysene hvis du flytter lmm`en.. Heldig hvis du kommer over 160 hk med dette.. Mye arbeid får svært lite hk.. Hvilken model er motoren? Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Hvorfor ikke bruke b230et med deler bra b23e som innsug, kam osv? :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 b23e har vel muligens bedre innmadt enn 230et.. mener jeg leste i en tabell om kamakseler at det satt h-kam i 79 og 80 mod b23e.. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Hvorfor ikke bruke b230et med deler bra b23e som innsug, kam osv? :) Er 100 ganger mer arbeid enn hva du får utav det å sveise om B23E/230E innsug til å bruke ET/FT sprut (elektriske dyser). Ihvertfall på budgettrim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Er 100 ganger mer arbeid enn hva du får utav det å sveise om B23E/230E innsug til å bruke ET/FT sprut (elektriske dyser). Ihvertfall på budgettrim. Var ikke snakk om å bruke k-jet da! K-jet kan han kaste i do. :( Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenterik Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 da anbefaler jeg deg å kjøpe tilleggsprutet mitt... hehe Siter Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Tilleggsprut har nok funka.. men alt det er nok mer arbeid enn hva du får utav det.. dessuten har B23E 10,0:1 i komp eller noe i den dur. fsl: tenkte du mente å bruke b23e innsug og b230et sprut jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 du må flytte luftmengdemåleren fordi turboen må suge lufta igjennom den, ikke blåse.. Det kan også bli et problem med de korte rørene på dysene hvis du flytter lmm`en.. Heldig hvis du kommer over 160 hk med dette.. Mye arbeid får svært lite hk.. Hvilken model er motoren? LMM kan du ikke bruke på mekanisk innsprut;) Vomaz: bare å ikke lade for mye på b23e hvis du kaster turbo på. menne offor bruke tid å penger på ett budget trim på en midlertidig motor? offor ikke legge de penga i no grom deler til 230et? bare ett tips...:) Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 *dette er hva jeg tenker* kjøp et sett smidde b23 lavkomp. stempler 4-5k et 940 grenrør 1k MS II pluss dyser 5-6k så er du laangt på vei ti myyye hest:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 230 ET er ikke noe å legge penger i, Volvo-Lars, det er budsjett fra fabrikk. :) Legg heller penga i B23E'en, er vel grom veiv der? og råder? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Må bare slenge meg på denne tråden, siden jeg vurderer å turbomate min b230e. Er det noen forskjell på b23e og b230e? Hvem er best til turbo? Og hvor mange hk kan man hente ut om man bruker k-jet systemet? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 230 ET er ikke noe å legge penger i, Volvo-Lars, det er budsjett fra fabrikk. :) Legg heller penga i B23E'en, er vel grom veiv der? og råder? 230et er ingen dårlig motor. er dårliger råder. smidde koster slikk å ingenting hos sten parner. Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 LMM kan du ikke bruke på mekanisk innsprut;) Vomaz: bare å ikke lade for mye på b23e hvis du kaster turbo på. menne offor bruke tid å penger på ett budget trim på en midlertidig motor? offor ikke legge de penga i no grom deler til 230et? bare ett tips...:) Haaallloo.. LMM som i Luft MENGDE måler.. Tror du ikke jeg vet hvordan k-jetn fungerer?? Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 230et er ingen dårlig motor. er dårliger råder. smidde koster slikk å ingenting hos sten parner. Kremt,ta en titt på grenrøret og turboen i samme slengen. Er ikke akkurat kjempegreier. Innsprøytninga er også shabby. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.