Gå til innhold

Syredupping av karosseri og deler! For eller imot?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Det er jeg enig i umek. Det går sikkert an å hulromsbeskytte her, men det er en stor kilde til senere trøbbel hvis man ikke er klar over det. Og hva med alle hulrommene man ikke tenker over. Inne i dørstolper, under baksetegulvet osv.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er klart at syra kommer til bak forsterkingene på plate. men der kommer ikke han som lakkerer til ergo ruster det, da det er bart metall der.

 

eneste rette er og sprette opp forsterkningene så man kan sprøyte noe lurium under der .

 

Å sprette opp en helt uskadet del på en veteranbil er i mine øyne en betydelig forringelse av bilen.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sprette opp en helt uskadet del på en veteranbil er i mine øyne en betydelig forringelse av bilen.

 

ser de seriøse renovatørene av gammle biler,deler yter del og inner del av panser , har sett bilder av hvordan det ser ut under dobbel plater og man kan bli skremt av mindre. Ihvertfall må man borre et lite hull og få tåke sprøytet litt owatrol el lingnende i hull rom du ellers ikke kommer til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser de seriøse renovatørene av gammle biler,deler yter del og inner del av panser , har sett bilder av hvordan det ser ut under dobbel plater og man kan bli skremt av mindre. Ihvertfall må man borre et lite hull og få tåke sprøytet litt owatrol el lingnende i hull rom du ellers ikke kommer til!

 

Ja, det kan skjule seg mye dritt i hulrom (hehe), men å sprette fra hverandre dørstolper osv pga at syra har fjernet all beskyttelse virker som en tungvindt form for restaurering i mine øyne. Da er det bedre å sprøyte noe inn i hulrommene. Men jeg er litt usikker på om vanlig tyntflytende hulromsbeskyttelse er ment å funke på bart metall uten grunning under.

 

Selv skal jeg sandblåse Amazonen min før restaureringen starter og kun bytte/kappe i de delene som er skadet.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan skjule seg mye dritt i hulrom (hehe), men å sprette fra hverandre dørstolper osv pga at syra har fjernet all beskyttelse virker som en tungvindt form for restaurering i mine øyne. Da er det bedre å sprøyte noe inn i hulrommene. Men jeg er litt usikker på om vanlig tyntflytende hulromsbeskyttelse er ment å funke på bart metall uten grunning under.

 

Selv skal jeg sandblåse Amazonen min før restaureringen starter og kun bytte/kappe i de delene som er skadet.

 

Ja jeg mener bare der det er dobbel falsa plate som for eks panser bakluke dører ol, dørstolper og andre hullrom kommer jo man til som oftest,det viktigste er at ingen hulrom blir avglemt.

får man tåkesprøytet med syregrunnig først også hulromsvoks etter på så berger man vel bra til den fine bruken vår etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan trygt annbefale Sikkens syre/epoxy grunning, Firebirden min har stått med KUN slik grunning på i ca 4år under langtfra optimale forhold og det har ikke rusta igjennom grunningen enda.

 

Vanlig grunning er jo ikke tett så det må males noe som er tett over grunningen for å forsegle det, derfor hadde IKKE jeg heller brukt Owatrol inni hulromma.

 

Men ved andre anledninger så kan jeg være enig med flakebuster at det er ikke altid det nye som er det beste.......

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ... flott med galvanisering....:chairshot

 

MB - 65000 kr i snitt pr bil med rust...

Ford - 60000 kr i snitt pr bil med rust...

Mazda - 60000kr i snitt pr bil med rust...

 

Neh...har mistet all troen på flott galvanisering....

Den gode gamle typen på volvoer, som en finner nedi plan på cheva pick-ups å sånn er ok, men denna nymotens skiten....:angry:

 

Nei... etter hva jeg leser og føler, å har sett, så tror jeg god gammeldags blåsing, av rette mannen, med rett stoffet, sand, glass, nøtteskal, kalk ++

 

Og en skikkelig runde med industri Zink, gir den mest varige reparasjonen...

 

Noen enige?

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er enig i det dere sier om syre i bunn . det jeg er redd for er att på for eks dør falser og andre dobble steder,att syra ikke greier å nå langt nok inn,owatrol er jo veldig penetrerende,kryper overalt. mener ikke å krangle ,kan gi meg jeg :)

 

Gi deg? neh.... :D

 

Stå på krava til det motsatte er skikkelig bevist....(lærer du fort) grinchy

 

Heller du syregrunning inn i døra, så tror jeg den finner fram i ei tørr dør...

 

Men

 

Hva er egentlig i Ovatrolen?

Er dette ett olje produkt, som reagerer med alle typer vanlig lakk?

 

Ville vel hatt i mengder med tynnstoff eller olje skulle jeg ha behandlet noe restauret. dører,kanaler,div hulrom.

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår