Gå til innhold

Syredupping av karosseri og deler! For eller imot?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Å ? Tell me your story... :)

 

Bilen ble sendt til BS-Teknikk for å bli syreduppet og avtalen var at jeg skulle få med syregrunning av han når jeg hentet bilen.. Planen var at da skulle jeg sprøyte på detta sjøl, kommer også veldig lett til på karosseriet for den står i en "karusell" sånn som karroseriet henger i og kan dreies rundt..

Men når jeg skulle hente bilen sa han at han skulle ha 20000kr mere en han hadde sagt han skulle ha for jobben.. så hvis jeg ikke betalte han 29000kr sa han at jeg ikke fikk tilbake bilen og ikke fikk jeg kjøpt syregrunning av han heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hørtes jo ikke bra ut i det hele tatt!!!!

 

Hva gjorde de med nye biler før i tiden? Tenker på før hel galving var tingen.

 

Må jo ha brukt noe som funka da i hulromma, noen som vet hva?

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... etter hva jeg leser og føler, å har sett, så tror jeg god gammeldags blåsing, av rette mannen, med rett stoffet, sand, glass, nøtteskal, kalk ++

 

Og en skikkelig runde med industri Zink, gir den mest varige reparasjonen...

 

Noen enige?

 

Jeg er enig... Sålenge man ikke blåser på rette flater uten avstivende profiler vel og merke.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ... flott med galvanisering....:chairshot

 

MB - 65000 kr i snitt pr bil med rust...

Ford - 60000 kr i snitt pr bil med rust...

Mazda - 60000kr i snitt pr bil med rust...

 

Neh...har mistet all troen på flott galvanisering....

Den gode gamle typen på volvoer, som en finner nedi plan på cheva pick-ups å sånn er ok, men denna nymotens skiten....:angry:

 

Nei... etter hva jeg leser og føler, å har sett, så tror jeg god gammeldags blåsing, av rette mannen, med rett stoffet, sand, glass, nøtteskal, kalk ++

 

Og en skikkelig runde med industri Zink, gir den mest varige reparasjonen...

 

Noen enige?

 

Hælvgammle Audi`s har vell rykte for å ha et ganske bra galvanisert karrosseri?

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De greiene Volvo bruker må da være bra ihvertfall. Aner ikke hva det er men har en 1990 740 som har gått 410000 som ikke har en rustflekk inni dører, dørker eller uansett hvor jeg har kikka (med unntak av under batterikasse og plasser hvor noe har gnissa/slått hull på grunninga).

 

Det overrasker meg stort hvor rustfri denne/disse bilene er men hva slags grunning bruker dem?

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forørvig bruke ferromax produkter utenom på det ytre skallet som skjermer osv. Der blir det 2 K epoxy.

 

Hvor for Epoxy?

 

Dette er jo ett produkt som bare ligger utenpå, for å liksom tette?

 

Eller??

 

Jeg villle ha valgt en 2K syregrunning som trekker in i metallet!

 

Men det er nå hare mine erfaringer....grinchy

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

epoxy ligger bare som en fuktsperre på metallet. det jeg ville ha gjort på min egen bil etter syre dypping er: syregrunning, rusthindrende grunning ifra glasurit, og så epoxy 2k grunning! da er man garantert rustfribil i mange år fremmover ved riktig behandling og stell av bilen!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel greitnok med syregrunning og lakk til de fleste her, tenker da på veteranbiler som brukes for det meste i gover og står lagret innendørs.

 

Hadde en 65 chevelle før novan som jeg grunnet med 12% lakk i. liksom for at grunningen skulle synke i fra seg. ble brukt i 1,5år før det ble lakkert på skikelig vis. Han som har kjøpt den nå har slipet den ned i gjen da det tydeligvis var fuktighet under lakken,som har dannet rust:( allt det pga mangel på garage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva som er greit og hva som er holdbart er to vidt forskjellige ting. hvis det er en gammel veteranbil som noen har lagt masse tid og penger i så er det jo greit at det holder en stund da!

 

Ja va hadde de for 40år siden da, det har joj holdt til nå i værog vind.

 

men som regel blir orntlige restureringer utført på beste metode:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trønder Nova;1681247]Ja va hadde de for 40år siden da, det har joj holdt til nå i værog vind.

 

men som regel blir orntlige restureringer utført på beste metode:)

 

de fleste nye merker som sliter med rust (les mercedes benz) sliter pga dårlig grunning og dårlig kvalitet på stålet. fabrikantene stiller mer og mer krav til pris på ferdig bil ifra samlebåndet. dvs dårlig kvalitet iforhold til hva de egentlig kan klare å levere!!

 

sorry for ot!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor for Epoxy?

 

Dette er jo ett produkt som bare ligger utenpå, for å liksom tette?

 

Eller??

 

Jeg villle ha valgt en 2K syregrunning som trekker in i metallet!

 

Men det er nå hare mine erfaringer....grinchy

 

Er vel etter anbefaling som en god allrounder, men lurer på om ikke det egentlig burde brukes syregrunning.

 

Min bil ble blåst og behandlet med 2K skipsepoxy. Har stått i garasje siden, men det har begynt å komme rust i sveiser og slikt. Tror kanskje det kan komme av dårlig sanblåsingsarbeid. Fikk ikke se resultatet før den var mala.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår