Gå til innhold

Syredupping av karosseri og deler! For eller imot?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har vært diskutert litt overalt...

 

Jeg har sett ett par biler som kommet rett fra dupping og har blandede meninger...

 

1. Flott fordi det er HELT REINT for lakk og skit, bare metallet igjen...:D

 

MEN....Det er også blangt innimellom overalt....syra er forsåvidt igjen noen plasser..,. ser det ut til...m.a.o. masse arbeid mer å slipe over alle flater før grunning av ett eller annet slag...

 

Å på disse bilene, så måtte det sandblåses der det hadde vært skikkelig graverust...så dette var jo dobbelt arbeid egentlig! eller??

 

Noen som har bilder?

 

Noen som har erfaringer og meninger?

 

God eller dårlig idee å syreduppe karossen??

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt redd for at syra løser opp kitt i fuger, falser og skjøter som du ikke kommer til og de vil dermed få en dårligere motstandsdyktighet mot rust enn tidligere. Jeg er ikke karosserimann, men har gjort meg disse tankene i mitt motorhode mer enn en gang.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveiser på et dyppet karosseri nå, og det er en drøm å slippe all slipingen og at det ikke er noen urenheter du ikke kommer til å fjerne før sveising. Særlig slikt kanalstoff som koker opp og renner ned i sveisen når den varmes opp under sveising på kanal.

Skal ligge et beskyttende belegg på i et par veker, men det forsvinner av seg selv visst nok.

Før priming skal det vere nok å gå over med pusseduk.

 

Blir også veldig fint visst du eventuelt vil gå over å rette opp på sveiser og legge på ekstra forsterkinger i div falser og jointer.

 

Det som bekymrer meg er at det står ganske utsatt til nå med tanke på rustangrep. Står ikke akkurat i oppvarmet garasje, og ikke går arbeidet så raskt som det heller strengt tatt burde.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg, så ville jeg ha lagt 2k syre grunning det det er ok, som tak, utvendige plater, ja du forstå....

 

Jeg hadde vel lagt det overalt, å heller slipa litt det jeg skulle ha sveisa...

 

Har du noen bilder på hvordan det ser ut??

 

Sikkert mange som aldri har sett dette...

 

Hadde vært moromt å se bilder fra flere biler....

å hvem som hadde utført jobben....

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en kamerat har en bil som skal dyppes nå snart, så jeg henger meg på tråden for å bli litt klokere :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen oversikt over priser og slikt ang dette?

 

"BS-Strip" av karosseri fra kr. 8000-12.000,- *)

avhenger av tilstanden på bilen.

 

"BS-Strip" av dører/skjermer/panser kr. 1000-1500 *)

"BS-Strip" av felger, 4stk. alu/stål kr. 1200,-

"BS-Strip" av motorblokk 4syl. kr. 800,-

8syl. kr. 1200,-

"BS-Strip" av innsug/topper kr. 400,- pr.stk.

 

Jeg tok ifra http://www.bs-teknikk.no

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg, så ville jeg ha lagt 2k syre grunning det det er ok, som tak, utvendige plater, ja du forstå....

 

Jeg hadde vel lagt det overalt, å heller slipa litt det jeg skulle ha sveisa...

 

Har du noen bilder på hvordan det ser ut??

 

Sikkert mange som aldri har sett dette...

 

Hadde vært moromt å se bilder fra flere biler....

å hvem som hadde utført jobben....

 

Er noen bilder her: http://www.eleanor.no/Eleanor/Acid_treatment.html

67 Ford Mustang 390 HT -Little red rocket-

87 Ford Orion 1,6 -Bilen med det rare i-

00 Skoda Pickup 1,9 -Truck of the year-

 

Every song gets better on the road

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far min skulle sveise i et thunderbird bagasjeroms lokk for en kompis, og det hadde vert syre dyppet. Det var skikkelig rusta inni rammeverket til lokket ETTER dyppinga, kan vær pga manglende etter arb, vet ikke helt.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bør jo få på grunning så fort som overhodet mulig etter syredypping, etter sand/mediablåsing også for den del, er jo galskap å la metallet være ubeskyttet over tid når det først er strippet, ellers må en jo ta samme jobben en gang til, og så bør en aldri ta på bart metall med bare ender. Og så gjort som Beadock sa lengre oppe, få på grunning, så begynne med evt arbeide med skifting/sveising av skadede partier

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far min skulle sveise i et thunderbird bagasjeroms lokk for en kompis, og det hadde vert syre dyppet. Det var skikkelig rusta inni rammeverket til lokket ETTER dyppinga, kan vær pga manglende etter arb, vet ikke helt.

 

Det er klart at syra kommer til bak forsterkingene på plate. men der kommer ikke han som lakkerer til ergo ruster det, da det er bart metall der.

 

eneste rette er og sprette opp forsterkningene så man kan sprøyte noe lurium under der .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår