kiddiboy Skrevet April 27, 2009 Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 Spørs hvor ille lakken din er. Siden du skal bruke DA-maskin, ville jeg kjøpt Scholl S03+ som er en grov rubbing etter fulgt av Scholl S30+ som er en fin polish. Da blir det garantert kanon! PO106FF er ganske lig S30+, men S30+ er hakket kvassere. Dette finner du hos scandicshine.no Etter å ha testet XMT pakka på panseret i helgen ser det ut til at jeg trenger noe annet og litt kraftigere skyts for å fikse biffen. Gjør derfor som du anbefaler og skaffer meg Scholl duoen S3+ og S30? Håper bare jeg får dette tilsendt 1.mai helgen. :) Sinnsykt kult å sjekke beading egenskapene til NXT Gen Tech Waxen. Tror jeg stod med hageslangen i 30 min og så på vannet bare renne av. Trenger ikke tørke bilen engang jo! Har ikke sett slikt før live. Utrolig morro. Noen som kan gi meg tips om hvor mye vekt jeg bør legge på DA maskinen under lakkrens/rubbing? Eller er dette noe jeg bare må prøve meg frem til kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inbreak Skrevet April 27, 2009 Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 Truhaa; du som har erfaring med P21S felg-gel, kanskje du kan svare? :) Noken som forresten veit kor kritisk det er å ikkje få P21S på bremseskivene? Er jo umulig å ikkje søle litt på skivene uten å skrue av hjula. Det eg har lagt merke til er at der det blir spruta litt stoff på skivene blir det ikkje rustfilm litt etter eg har spylt vekk stoffet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2009 Ikke noe farlig det annet en at det ikke bestandig ser så pent ut :) vannet hos deg kan også gjøre skivene "rustbrune" det har bla noe med renheten til vannet hos deg å gjøre, surhet etc.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inbreak Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 Operasjon fugledritt: Ein fugl har tatt seg bryet med å sleppe ei god klyse på bilen, den jævelen!! Bilen har begynt å bli litt skitten og støvete, men du har ikkje tid eller mulighet til å vaske bilen akkurat då. Men dritten må jo vekk fort som F. Kva gjer du? Kva utstyr og produkt brukar du? For det er vel bedre å få vekk dritten og heller få litt småriper i lakken, enn å la dritten ete seg vidare inn i lakken. Korleis beskyttar forresten ei lakkforsegling mot dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 Ha alltid QD og MF i bilen så er du forberedt ;) (Quick Detailer og Microfiber) Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mai 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2009 QD = Quik Detailer (spray) MF = microfiberduk Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Mai 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 Nå har jeg ikke hatt ork å lese igjennom hele tråden, så jeg spørr her, like så greit :) Uansett, har litt småriper i bilen, vasker bilen ofte, men disse blir naturligvis ikke borte. Har lite med penger, og dermed ville jeg ikke blakke meg på bilpleieprodukter (selv om jeg vil..). Har en 16års gammel bil som er stelt relativt godt med, men ripene er der, er det noe måte å fjerne disse ripene (tenkte å ta en omgang på hele bilen) uten å bruke maskin, en enkel, og relativt grei metode? Enten smørre bilen inn med noe, og tørke godt, eller whatsoever? Har ingen anelse, men må jo være lettere måte for å fjerne riper, og gi bilen litt bedre glans, som holder seg :) Samtidig som man er inne på saken, plastdetaljer som blir veldig matte, whattodo here? Og slitasje på frontrute etter vindusviskere, kjennes ikke med neggelen, er kun i helt øverste overflate. Tips, tips,tips, folkens! Setter stor pris på det. Og helst hvordan produkter som må bli kjøpt. Trenger ikke det dyreste, men heller ikke det aller billigste :) Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mai 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 Du får ikke fjernet riper noe særlig uten maskin. Men du får fjernet en god del allikevel. Kjøp Meguiars Scratch-X, denne kan du bruke både for hånd og med maskin. Scratch-X kan du også bruke over hele bilen hvis du gidder :) Skal du bruke maskin for første gang, kjøp en DA maskin. Langt tryggere å bruke. På lister og slikt kan du bruke en god gummifornyer, f.eks Black Wow eller Meguiars Trim Detailer. Frontruten er det nok verre med.. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T-G-H Skrevet Mai 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 Nå har jeg ikke hatt ork å lese igjennom hele tråden, så jeg spørr her, like så greit :) Uansett, har litt småriper i bilen, vasker bilen ofte, men disse blir naturligvis ikke borte. Har lite med penger, og dermed ville jeg ikke blakke meg på bilpleieprodukter (selv om jeg vil..). Har en 16års gammel bil som er stelt relativt godt med, men ripene er der, er det noe måte å fjerne disse ripene (tenkte å ta en omgang på hele bilen) uten å bruke maskin, en enkel, og relativt grei metode? Enten smørre bilen inn med noe, og tørke godt, eller whatsoever? Har ingen anelse, men må jo være lettere måte for å fjerne riper, og gi bilen litt bedre glans, som holder seg :) Samtidig som man er inne på saken, plastdetaljer som blir veldig matte, whattodo here? Og slitasje på frontrute etter vindusviskere, kjennes ikke med neggelen, er kun i helt øverste overflate. Tips, tips,tips, folkens! Setter stor pris på det. Og helst hvordan produkter som må bli kjøpt. Trenger ikke det dyreste, men heller ikke det aller billigste :) Skal du gjøre det "enkelt og greit" kjøper du "Super resin polish" og "Extra gloss protection" fra autoglym. SRP vil rense lakken og fylle igjen en del riper, og EGP vil beskytte lakken og gjøre den blank og fin. Fjerne riper for hånd er ikke enkelt men scratchX tar litt hvis man orker å gnikke å gnukke lenge nok, å ta en hel bil vil antakeligvis føre til en tur på legevakta...:) Evt. er step 1-2-3 til Meguiars også veldig gode håndprodukter selv om korrigeringen blir så som så. Owatrol Polytrol er knallbra på matte plastdetaljer, de har den ihvertfall på malesjappa på storgatbakken, koster vel rundt 150.- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mai 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 Fjerne riper for hånd er ikke enkelt men scratchX tar litt hvis man orker å gnikke å gnukke lenge nok, å ta en hel bil vil antakeligvis føre til en tur på legevakta...:) Jeg har tatt mange hele biler med Scratch-X uten å havne på legevakta.. den er tung å jobbe med i forhold til polish og voks, men ikke verre enn gammel grønn Turtlewax ;) Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T-G-H Skrevet Mai 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 Jeg har tatt mange hele biler med Scratch-X uten å havne på legevakta.. den er tung å jobbe med i forhold til polish og voks, men ikke verre enn gammel grønn Turtlewax ;) Hehe...sant nok..var satt litt på spissen da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JeanDaniél Skrevet Mai 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2009 (endret) Har Meguiar`s kuttet ut Hi-Tech Yellow waxen? Endret Mai 16, 2009 av JeanDaniél Siter - Volvo V40 T3 Summum 2013 - Volvo V60 Summum 2012 Solgt - VW Polo 1996 Solgt - BMW 320i Coupé E92 2009 Solgt X VW Touran 2.0TDI 2006 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inbreak Skrevet Mai 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 Ha alltid QD og MF i bilen så er du forberedt ;)(Quick Detailer og Microfiber) Det var noke slikt eg tenkte på ja. :) Men er det ikkje ein fordel å først vaske vekk dritten med avfetting eller ein all purpose cleaner eller noke slikt? Og så QD etterpå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mai 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 Det var noke slikt eg tenkte på ja. :)Men er det ikkje ein fordel å først vaske vekk dritten med avfetting eller ein all purpose cleaner eller noke slikt? Og så QD etterpå? Det beste er selvfølgelig å vaske bilen først men spørsmålet var vel hvordan man tar det med en gang når man ikke har tilgang til fullt vaskeutstyr. Man må uansett fjerne skitten så fort som overhodet mulig, og det klarer du med QD og MF. Så er det bare å bytte MF når du kommer hjem :) Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inbreak Skrevet Mai 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2009 Hmmm, kva gjer De med ullmitt og waschpudel i grunnen? Er vel ikkje heilt bra å vaske desse i lag med mf på 60-90 grader vel? Eller med mf-vask heller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.