Gå til innhold

T-G-H

Bruker
  • Innholdsteller

    100
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om T-G-H

  • Bursdag 06/10/1981

Contact Methods

  • Bosted
    Tromsø

T-G-H's Achievements

  1. Evt. er det "likt løser likt" teorien som kan fungere, vent til grenrøret er kaldt og spray på litt til og tørk vekk. Kaldavfetting e.l har lite for seg når det kommer til "slike" merker/flekker.
  2. Høres nesten ut som du oppfordrer til å lure "mannen i gata" til å betale 3000.- for jobben:roll: Har du ikke prøvd de nye produktene til 3M? Grønn, gul og blå med tilsvarende farger på pad`s, dette er den nye typen produkter (non diminishing) som på en måte er mer effektiv og bedre å jobbe med;)
  3. Mener du virkelig at du hadde betalt over 3000.- for en håndjobb med forbrukerprodukter uten slipemidler? Om man bruker DA maskin med disse produktene blir ikke resultatet "bedre" men "enklere" å oppnå for den som skal gjøre jobben..
  4. Steg 1 er som sagt det viktigste steget i denne prosessen, men det er ingen slipemidler i disse produktene så lakken vil bli ren og blank, men riper og defekter vil fortsatt være der. Dog vil de bli mindre synlig i en periode da step 2 inneholder en del oljer og voksen (step3) vil gjøre de mindre synlig... holdbarheten er MYE mer enn 2 uker og et par vask ihvertfall. Skal man sammenligne prisen med noen som faktisk fjerne defekter er jobben antakeligvis ikke verdt mye, men du skal jo tross alt jobbe noen timer likevel..
  5. "Bilpleiegutta" fjerner alle defekter før man legger voks istedet for å skjule det med voksen..men her inne er vel ikke slike "udugelige" kommentarer til å unngå.. At zalo fjerner LSP/voks er egentlig det minste problemet, har du brukt den på kjøkkenet har du kanskje merket at den er sinnsyk effektiv på fett/olje etc. Lakken inneholder en del viktige "oljer" som opprettholder "naturlig" farge/dybde/glans og da er vel egentlig resten logisk.. forskjellen mellom å vaske med zalo eller en ph-nøytral bilshampoo er logisk.. men det er forskjell på folk å godt er det. Jif`n gidder jeg ikke kommentere engang.. :)
  6. Aha...trodde dette skulle være enda et rent diskusjonsforum for bilpleie....men da er jo ikke en dum ide likevel;)
  7. Dette blir nok smør på flesk i.fht DCN men for all del, det er lov å prøve. Skjønner heller ikke hva det er du savner av struktur der inne. Hvor står egentlig du i.fht kunnskapsnivået der inne siden du mener at der inne får du svar på NESTEN? alt i.fht faget? (veldig nysgjerrig på denne) Tenker nok at du endrer litt mening etterhvert som kunnskapsnivået ditt øker innenfor faget, og det har jo vært flere bilpleieforum som har "lagt ned" pga. null aktivitet fordi medlemsmassen på DCN trives godt der inne. Mulig det kan gå rundt hvis du satser på litt mer bilpleie for mannen i gata varianten, men noe entusiast forum blir det nok aldri. Måtte bare lufte litt tanker rundt dette:)
  8. Måsebæsj etser og vil lage merker i lakken etter bare 1 døgn, hvis bilen har stått ute i måneder/år har du garantert fått noen skikkelig etsemerker som må våtslipes og poleres opp med roterende maskin og ordentlige produkter. Hvis merkene er relativt fersk kan de kanskje fjernes for hånd med en god lakkrens ala. scratchX2.0 e.l:)
  9. Har aldri sagt at lakken ikke er bra, men utifra bildet er den langt ifra strøken.....så som jeg så tidligere...kommer an på øyet som ser... Jeg driter i motor og mcpherson oppheng...og at du kaller meg tosk fordi du har drevet en del med bil og da vet hva som er bra ga meg egentlig bare en god latter.. Alle fjortiser med turbo som kjenner grandiskåre trenger strengt tatt ikke komme med dumme uttalelser bare fordi de synes bilen er pen når de tilsynelatende ikke har peiling på hva som er strøken lakk og ikke:)
  10. Det kommer an på øyet som ser vettu:)
  11. Ja her er det virkelig jeg som driter meg ut ja:roll: Du tar bilde av lakken for å vise "hvor bra" den er sånn bortsett fra masse merker/riper etter mekkedressen.....når jeg har brukt masse tid på å få lakken bra så er det faktisk ingenting som får komme i nærheten av den hvis det ikke er nødvendig, og man får faktiskt kjøpt skjermbeskyttelse hvis man absolutt må stå der å gnikke seg mot lakken.. Men det er kanskje ikke så nøye siden du bruker autosol som er pittelitt rimeligere enn ordentlige produkter så det er ikke så dyrt å fikse det igjen... Det er tydelige forskjeller på hvor nøye man er....noen mer eller mindre enn andre...men bruker du autosol er sikkert kjeledressen super poleringsfille som du kaller det.. Ja du tok bilde for å gjenspeile lakken...å det klarte du helt fint:D PS. her må jo til og med du se humoren:D
  12. For det første så var det et utrolig dårlig bilde i.fht at du skal få lakken til å fremstå som strøken.. For det andre ser man godt at der er en del "ulumskheter" akkurat der lyset treffer lakken...
  13. Å kjøpe kun S03 e.l er galskap av samme grunn som de over her sier, bilen kommer til å være full av kjørespor/hologrammer og langt ifra optimal glans. Skal du kun ha ett produkt blir det evt. A15,S17 eller S30 med en grov og en fin pad. Men da blir du ikke kvitt like mye defekter som med S03 og S30, ihvertfall ikke på like "kort" tid.
  14. Har sett veldig mye lakk som kun har blitt vasket og ikke oksydert i det hele tatt etter både 5 og 10 år... Mye mulig produktene jeg bruker kommer rett fra NASA..... Hvorvidt det går an å berge oksydert lakk kommer helt an på hvor langt "oksyderingsprosessen er kommet, har også gjort dette på biler som ikke er mulig å redde fra omlakkering. Og når man får 1 kg med knallbra compound/rubbing eller polish til snaue 300.- ser jeg ikke helt hva slags summer det er å spare på å bruke ukurrante produkter som egentlig skal brukes til noe helt annet.... i tilleg koster faktisk 1 kg med autosol ca. 230.- så hva er det egentlig du skal spare? Håper neste svar er hakket mer konstruktivt og gjennomtenkt:)
  15. Tja...da er det mulig du får deg en overraskelse hvis du investerer i ordentlig utstyr og får deg litt erfaring med maskinbruk og produkter. Jeg hadde en rød gammel volvo som var rosa/hvit når jeg kjøpte den, og etter noen ordentlige runder med roterende maskin og proffprodukter så den nylakkert ut de 3 årene jeg hadde den. Han som kjøpte bilen etter meg er en slask som knapt gidder å vaske bilen, men den så fortsatt fin ut etter 2 år i hans eie. Så å si at lakken er ødelagt blir feil, men en del av lakken er nok ødelagt, men hvis man fjerner det døde laget kommer det som regel ny frisk lakk frem igjen.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår