Gå til innhold

teblast

Bruker
  • Innholdsteller

    189
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    BMW E30 Touring
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Akershus

teblast's Achievements

  1. Jeg har en billig gammel bil med air condition som slangen på lavtrykk siden har sprekt opp på enn plass. (Se bilde) Vet at for en ordentlig fiks så må slangen byttes og to sveisskjøter i hver side som slangen presses på. Men da trenger man verktøy for det. Men ser at i utlandet så har dem slangeskjøt i aluminium for AC, vil tro at kutter jeg slangen der skaden er og setter på en slangeskjøt og 2 slangeklemmer på hver side så vil det holde en stund. Kan også bruke litt gummifornyer på resten av slangen slik at det holder litt lengre også. Problemet mitt er at jeg finner ikke slangeskjøt i aluminium i norge, kun i utlandet. Og jeg vil fikse det nå ikke om en måned. Noen som vet om hvor man får tak i slangeskjøt i aluminium i norge, eller om det er noe annet materialle man kan bruke på slangeskjøten i AC? Eller om andre kvikk fiks som er billig?
  2. Har kj�pt en plasmakutter, men f�rste jeg fikk var umulig � f� tegn til en lysbue engang, leverte og fikk en annen de hadde som de sa skulle v�re i orden. Men isteden for � f� en jevn lysbue er det flere lysbuer som splatrer rundt, noe som gj�r at jeg ikke kommer gjennom en tynn plate engang. Har den p� 5 bar luft og har pr�vd � justere opp og ned p� str�mstyrke, men like mye problemer uansett. Har lagd en video for � vise er litt vansklig � se p� videoen da det er vansklig � se splatteret. Men trur den illustrerer litt alikevel. http://www.youtube.com/watch?v=CP_W2dcT6cQ
  3. @grandisjohn Helt riktig det det er mose jeg snakker om. Har prøvd høytrykker og avfettning, en del går selvsagt av men ikke alt. Vurderer faktisk tipset til viking067 med zalo er effektivt på det meste det og lakken trenger nok litt bearbeiding etterpå uansett så noen små riper pågrunn av at zalo inholder slipemiddel tror jeg ikke blir noe problem.
  4. Har en bulk jeg tenkte jeg skulle rette opp, den er litt bøyd i hjulbuen og en stor stripe litt over hjulbuen som kommer fra bulken på hjulbuen. Tatt av front fenderen slik at det skal være lettere å slå den tilbake og prøvd å dytte den ut og banke stripa ut, men opprettingshammer og hold, men synes ikke den kommer i det hele tatt, problemet er bulken nede ved hjulbuen tror jeg. Noen som har noen tips om hvordan slå den ut, prøver å lære meg dette, men trenger noe start hjelp. Et av problemene er også hvordan få jobbet med en løs fender, lagt den oppå noe glava med plast rundt nå. Men er ganske klønete
  5. Har en bil som har stått en del år uten å bli gjort noe med. Er en del måse osv på den noe som er vansklig å vaske bort. Så lurte på om noen har tips til et kraftig middel til sånne ekstreme tilfeller?
  6. 1. Trim Kamaksel til bmw 316i/318i M40 motor selges på grunn av at motor er ombygd til is. Nesten ikke brukt pågrunn av uflaks med kjøp av motor der veiva var deffekt, så kun sitti i motor den tiden jeg trengte for å finne ut at veiva var deffekt. Så er ekstremt lite brukt, nesten som ny. Koster vel ca 3000 ny, gi bud. 2. Supersprint anlegg til bmw 316i/318i M40 motor, E30 Karosseri igjen så godt som ikke brukt, nesten som ny. Gi bud lå til rundt 4-5000 når jeg kjøpte det mener jeg. 3. Katalysator til e30 M40 i grei stand. 4. Har 2 deffekte m40 motorer, 1,6l med ødelagt topp og en 1,8l med deffekt veiv, hvis noen er interesert i noen deler.
  7. Har sjekket ut automobilia, men de som regel litt dyre, sparer faktisk på å bestille på amazon i mange tilfeller, hvis man har tid til å vente litt. Ellers fant jeg ut at cdon faktisk har mye bilbøker, derfra jeg hadde tenkt å bestille fra hvis jeg skal kjøpe den engelske utgaven. Bare for å illustrere at automobilia er dyre har jeg et eksempel: Boka Chilton's Auto Body Repair koster på cdon 199,- og på automobolilia koster samme boka 358,- Det er nesten dobbel pris det.
  8. Vurderer å lese meg til å bli litt bedre på denne fronten, men er litt usikker hvilken bok jeg evt. burde kjøpe. Man har jo selvsagt bilteknikk: Karosseri, understell og bremser, som jeg trur er skolebok, fordelen er at den er på norsk, men litt usikker på hvor basic denne boka er og om det er mye illustrasjoner osv eller bare tørt lesestoff. På andre siden ser det ut som det er en del som er fornøyd med Auto Body Repair Technology av James E. Duffy, bakdel er at den er på engelsk, men illustrerer den nok osv så er ikke det et megaproblem, har lest engelske bøker om bil før. Eller er det noen andre a anbefalle av de litt rimligere bøkene kanskje, det som er viktig er at det er mye illustrasjoner er ikke noe særlig leseglad person, så kan ikke være alt for mye tørr info, noe må det jo selvsagt være. Må også dekke veldig mye av karosseriarbeid. Og være mange tips.
  9. var som jeg mistenkte, foringene var fine, fikk noen til å teste de med presse for å være sikker, er kule foringer så beveger seg, men det skal de også, bare ikke til siden eller opp og ned. takk for svar, var ca slik jeg mente det var.
  10. Prøvd å finne ut litt om hvordan sjekke foringer på bilen, mener å ha hørt at man bruker brekkjern å brekker litt på stagene og at de skal være stive og ikke vaklette, men litt usikker på hva som er vaklette, tipper det er noe man lærer å kjenne etterhvert. Men har også tatt av et stag, med 3 foringer, den ene som verkstedet har sagt er deffekt er ganske stiv og tight, mens de 2 andre er ganske løse og ledige. Noen som kan forklare meg litt hvordan foringene skal være når de er i orden slik at jeg bestiller riktige foringer.
  11. takk for tipset, fant en del mer info om hva som kan brukes også når jeg søkte på krystall soda + elektrolysebad. Stort elektrolysebad du har rigget til der, får prøve med noen små deler i en plastbøtte først og fremst her. Vet du noen triks for å øke strømtettheten slik at man får renset inni små hull osv? ------ @ Skody: Så gjerrig er jeg ikke, blir enten krystallsoda eller noe annen mildere vaske soda.
  12. Tenkte jeg skulle prøve ut elektrolytt bad for fjerning av rust og lurer på hvor man får kjøpt det billig, mener å ha hørt at man får tak i det på apoteket, men det er sikkert små overprisa beholdere. Lurer på om det er noen som selger det i større beholdere.
  13. Vet ikke helt om jeg er på riktig forum, men. Lurer på hva slags verktøy man kan bruke for å lage den konen på tuppen av rørene som bmw eksosrørene har osv. altså utvide røret litt på tuppen også ringen den går mot. Må lage et mellomstykke til eksosen! For at den skal bli lang nok. Også hvor vansklig er det å sveise eksos, for en nybegynner?
  14. Noen som vet om metabo sveiseapparat er et bra sveise apparat og kanskje har noen erfaring med den vurderer denne litt Virker bra ut fra specs ihvertfall! http://www.metabo.no/metabo/halbstationaere_stationaere/no/no/produkte/mig_magsveiseanlegg/beskyttelsesgasssveiseanleggmig_mag150_20xt_0021081700.html Selger den på felleskjøpet for ca 7500,- Egentlig kunne jeg tenkt meg noe billigere lest mange poster ang. hvilket sveiseapparat man burde kjøpe. Men hvor får man kjøpt det utenom sveisegrosister. Biltema apparatet vil jeg ikke ha. Lurer også på Kennedy apparatet de selger 5890,- på gasolin.no Trenger vel egentlig kun et 100A apparat, men vil ha et som sveiser jevnt, lenge, gjerne "S" merket, og er billig! Og hvor får jeg kjøpt det apparatet!
  15. Lurer på om det er noen gode tips på å montere girkasse på motor når begge deler er utmontert av bil! Har gjort det en gang før men da satt girkasse igjen i bilen slik at jeg fikk sentrert den best mulig og brukt clutchen til å få bevegd den de siste mm for å få den på, brukte lang tid da også. Har brukt et kosteskaft som passer akkurat i hullet til clutch for å få malt til sidene og sentrert, dettev blir selvsagt ikke 100%, kanskje 98% riktig, så fint om det er noen som har noen gode tips til å få akselen inn i clutchen. Eller måte å få den 100% sentrert.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår