andre89 Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 det følger med en pad som du kan bruke for å gni den ut for hand, og du kan kjøpe pads i pakker med 4 i på samme sted du kjøper tech wax. noen som har handla på meguiars butikken på spikkestad, lurte på om jeg skulle kikke en tur, men har ikke fåt rota meg til det enda;) Siter nei, ja så det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 I pakka til Tech Wax følger det med 1 stk pad, men du kan jo supplere med å kjøpe et par ekstra. Du polerer for hånd med den voksen, med mindre du har en maskin. Men som nybegynner ville jeg starta med håndpolering, så du får litt følelsen av hvordan det er å jobbe med lakken. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chill Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 kan noen forklare hva jeg skal gjøre etter at jeg har tatt utover voksen? skal jeg ta hele bilen med en gang? hvor lenge skal det virke? skal jeg stå i skyggen eller solen? jeg er HELT blank på detta, så hadde vært fint om noen kunne ha skrivi en liten tekst om hva jeg skal gjøre? Hadde vært fint med en liten guide her:) Mvh Siter Nå:Bmw E46 (x)Sabb 9-3 (x)Audi A4 (x)Mercedes 190E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 For det første, ikke stå utendørs å poler bilen hvis du er ekstremt nøye. Når du har lagt på voksen, og med litt vind, kan det fort legge seg støvkorn, sand, insekter osv i voksen som ikke er særlig heldig. Skal du stå ute, ikke stå i sola. (Selv om Meguiars faktisk hevder du kan bruke tech wax i solskinn). Skygge liker jeg best, eller overskyet vær. Påfør voksen på deler av bilen, jeg pleier f.eks å ta taket for seg, panser for seg, og sidene hver for seg. Voksen bør stå på en god stund, dette kan du egentlig avgjøre selv, men jo lenger den står og trekker inn, jo bedre blir lakken. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chill Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 For det første, ikke stå utendørs å poler bilen hvis du er ekstremt nøye. Når du har lagt på voksen, og med litt vind, kan det fort legge seg støvkorn, sand, insekter osv i voksen som ikke er særlig heldig.Skal du stå ute, ikke stå i sola. (Selv om Meguiars faktisk hevder du kan bruke tech wax i solskinn). Skygge liker jeg best, eller overskyet vær. Påfør voksen på deler av bilen, jeg pleier f.eks å ta taket for seg, panser for seg, og sidene hver for seg. Voksen bør stå på en god stund, dette kan du egentlig avgjøre selv, men jo lenger den står og trekker inn, jo bedre blir lakken. Og når voksen har stått på en stund, så skal jeg ta det bort med en pussefille? eller bruke hageslangen? Siter Nå:Bmw E46 (x)Sabb 9-3 (x)Audi A4 (x)Mercedes 190E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eagle-T Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 Du skal bruke microfiberkluter beregnet for bil.Fås også på Bilextra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 Vil anbefale deg å lese litt å sette deg inn i ting før du kommer i gang. Her er en grei guide: Ny Mht Bilpleie? - Detailers Club Norway Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 Har noen av dere brukt Swisswax før? Ser de driver reklame her om dagen, over tre lapper for Concours-sett, pluss carnuba-voks, hvor den dyreste også koster over tre lapper. Det er "litt" overkill, men noen som har prøvd de billigere voksene fra Swisswax? Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Autobahn felgvoks er hvertfall bra. Tenkte å kjøpe en boks med concorso når mastercardet begynner å se litt penere ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Testa den clay saken fra meguiars i dag og fy f**n som den funker. Har irritert meg noe så styggj***ig over de nuppene på dørene og skjermene, men nå forsvant de jo på 10 min. Konge produkt:D Siter 94 BMW E36 316i compact 94 Opel Astra 1.6si sedan (Død) 8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Sjekk også Prickbort på de nuppene der før du skal claye, det sparer en del clay, og det er en fryd å se nuppene hengi seg til prickbort og bare løse seg opp og dø..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Dærsken etter å ha lest alt dette fikk jeg lyst til å vaske bil. får dra å kjøpe meg litt snadder da:) Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Voksen bør stå på en god stund, dette kan du egentlig avgjøre selv, men jo lenger den står og trekker inn, jo bedre blir lakken. Dette vil jo selvfølgelig variere fra voks til voks, les på boksen/flaska for best mulig resultat. Noen skal ikke tørke i det hele tatt, noen skal tørke evt.tørke og herde (kure) osv..:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrFord Skrevet Desember 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2008 Lite liv her i det siste gutter:) Har en rød sierra stasj jeg har frisket opp: noen før og etter bilder: Før: Etter: Før: Etter: Flere bilder: Jeg brukte 3 puter til å rubbe, og alle så like jævlige ut:P Siter -I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE- *1998 Ford Scoprio 2.3 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet Desember 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 Hvor får man tak i den store "grit guard"-bøtta trådstarter har? Passer den gritguarden i en vanlig 10-liters bøtte? Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg