bjorke Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Hvilken fremgangsmåte bruker man på P21s felgvoks? (spray,la tørke, tørke over med mikrofiber?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Fant et fint skjema: http://www.dano.pocketrubbish.com/detailing/productchart.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Enda et spørsmål, er Meguiar's pads bra til bruk med UDM? Har hørt at de funker best med en roterende maskin, men hva vet vel jeg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Oktober 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 P21s felgvoks er bare å sprute på og tørke av igjen med en mf Alle meguiars pads funker sammen med DA maskin men den burgunder padsen er litt for hard i mine øyne...Begie og gul er best Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Meguiar's 2008 produkter: Pro: http://www.meguiars.com/whatsnew/2008Preview.cfm?page=2008_professional_products Forbruker: http://www.meguiars.com/whatsnew/2008Preview.cfm?page=2008_consumer_products blir artig å prøve NXT 2.0.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristR Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Siste gang jeg handler fra SparkleAuto. Bestillte derfra for 2uker siden. De trakk penger med en gang. Så fikk jeg mail om shipping, og de trakk penger igjen. Så jeg regnet med at pakka var sendt, men neida. Så sendte jeg mail at jeg ville kanselere ordren, siden de brukte for lang tid. Og nå har de sluttet å svare på mail... Siter 1997 Audi A3 VolksWagen Audi Club Norwegen - Østfold Lokallag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Hva heter den "basic" polishen til Menzerna? Intensive polish? Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pirex Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Hva mener du med basic? Tror du tenker på PO 106FF. Nano polish Siter Audi Allroad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomtom Skrevet November 18, 2007 Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 hadde en liten tur på selvvaskehallen til statoil her i byen i stad. jeg spylte over bilen som vanlig, og vasket med handsken. etter jeg hadde spylt første gangen, så begynte to andre å tørke bilene sine med pusseskinn ca samtidig. når jeg var ferdig å vaske, dro jeg fram mikrofiber-håndkleet for å tørke bilen. da holdt de to andre fortsatt på å tørke med pusseskinn. det som var interresant nå var at jeg la merke til effektiviteten med håndkleet. For de to kara som tørka bilen, vrei opp pusseskinnet mer enn de tørka bilen:P og jo mer jeg tørka bilen, jo mer glodde de:P skal tru de lurte på når jeg kom til å vri opp håndkleet jeg lo en del når jeg så hvor mye de måtte vri opp pusseskinnet og når jeg så hvor lang tid de brukte greia er at de begynte å tørke omtrent når jeg kom, og var ikke ferdig før jeg hadde spylt, vaska, spylt, tørka bilen og dratt igjen. deilig:P EDIT: Jeg tok meg lang tid der inne, og det tok 20 min:P ca 15 av de minuttene brukte de andre på å tørke bilene sine :D Noen som har noen tips til å få polert på vintern. kan ikke stå inni de vaskehallene å gjøre det. alt for fuktig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet November 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2007 God varmeovn i garasje funker bra om du har garasje, ellers må du høre med noen som har lager hall el kompis som har verksted ol som du kan stå på....Problemet er bare at du ofte må vaske et sted og polere et annet, og turen fra vaske hall til poleringsted er ofte nok til å møkke til bilen igjen... Passer selv på de dagene det ikke er mange minus grader ute, da kan jeg vaske i vaskehallen, kjøre hjem og spyle over bilen igjen hjemme, for deretter tørke den i garasjen etterpå..så polering osv Og ja Tørke bilen med Guzzler/watermagnet er supert, ikke bare er du mye kjappere en de andre, det riper langt mindre en pusseskinnet også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 1.spørsmål: Har idet siste sett på noen detailing-tråder at de bruker f.eks "Last Touch as drying aid" Bruker de QD'er som hjepemiddel til å tørke bilen etter vask? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pirex Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 Stemmer det bjorke. Fungerer greit det. Siter Audi Allroad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 Stemmer det bjorke. Fungerer greit det. Hvordan går man evt. fram?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pirex Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 Spray f.eks to spray på panseret, og tørk av med guzzler. Samme på resten av bilen. Antall spray finner du ut etterhvert. Siter Audi Allroad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 Spray f.eks to spray på panseret, og tørk av med guzzler. Samme på resten av bilen. Antall spray finner du ut etterhvert. Takk for svar!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg