bdybdal Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 skal ej ikkje rope ut at ej veit ditte , men har chipa min no , vel å merke en steg 1 til 1 bar, Ventilen til ladde trykke gjekk kruken, er no den som styrer ladde trykke, Du kan sette inn ei wg fjør som er mindre slik ej forsto det, og lika vell ladde 1bar. fordi det er magnet ventilen som styere om Wg fjøra skal få luft eller ei. Dette er det eg trur , veit ikkje dette, men slik såg det ut når ej demonterte magnetventilen, fyll du Slangne frå Wg fjøra, so går den rett inn på en magnetventil, Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 skal ej ikkje rope ut at ej veit ditte , men har chipa min no , vel å merke en steg 1 til 1 bar, Ventilen til ladde trykke gjekk kruken, er no den som styrer ladde trykke, Du kan sette inn ei wg fjør som er mindre slik ej forsto det, og lika vell ladde 1bar. fordi det er magnet ventilen som styere om Wg fjøra skal få luft eller ei. Dette er det eg trur , veit ikkje dette, men slik såg det ut når ej demonterte magnetventilen, fyll du Slangne frå Wg fjøra, so går den rett inn på en magnetventil, Det stemmer forsåvidt det ja ;) Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet August 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Noen som vet momentet strekkboltene skal skrues med, toppboltene altså? Noen som vet en metode å få kammene riktig igjen? Gjerne fordeleren også? Har fått alt av deler og skal begynne å montere. EDIT: Det er stållamellspakning (RS2)... Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Noen som vet momentet strekkboltene skal skrues med, toppboltene altså?Noen som vet en metode å få kammene riktig igjen? Gjerne fordeleren også? Har fått alt av deler og skal begynne å montere. EDIT: Det er stållamellspakning (RS2)... Pakninga har ikke no å si. Det leveres stålpakning som standard nå.. Moment: Trinn 1: 40nm Trinn 2: 60nm Trinn 3: 180grader Fordeleren setter du i null når merket på svinghjulet er riktig..Det finner du bakpå motoren. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 får håpe dette hjelper va får sein gitt Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet August 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 Takk til begge to for anvisninger og bilder!! No har jeg montert kammene. Håper at jeg ikke har bommet på ett tann eller to, på både kammene og fordeleren. :deng Nå er jo ikke svinghjulet på tenningsmerket. Men om jeg nå montere toppen på og vrir kamhjulet slik at det passer med merkene jeg tegnet på registerreima og kamhjulet, så må vel bli riktig, eller? Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 16, 2007 Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 hehe ja sei det? et tips kan vær når alt er sett sammen , er å skru ut tennplugger slik at det ikkje er komprisjon i stempla. so vrid du reimhjulet ront, forsikti, då finn du fort ut om det stopper opp, å då har du montert feil Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Sett både veiv og kammer til nullpunktmerkene før du setter på toppen og glem hjemmelagde merker på remmen og drevene. Det er så lett å finne nullpunktmerket på både veiv og kam at det er bare tull å bruke noe annet.. ;) Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet November 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Skal si det har blitt en del frem og tilbake med skruinga... Radiatorvifta var erklert død, men var ikke død likevel. Fant ut at jeg måtte skru av innerskjermen for å komme til skruen som holder vifta fast i nedkant. Da jeg endelig fikk vifta ut, koblet jeg den til et bilbatteri. Der var det liv RAI RAI!! Da begynte jeg å feilsøke med et måleinstrument, fant jeg feilen... gåen sikring!?! Kunne ikke se med det blotte øyet at den var gåen. Prøvde det da jeg oppdaget at vifta ikke startet, da motoren ble for varm. Det begynte først med at kanskje termobryteren ble grillet, men når jeg fikk byttet radiatoren, termobryteren og termostaten - virket fremdeles vifta ikke. Regnet med at det var selve vifta som hadde takket for seg. Neida, den 80Amp sikringen som sitter i egen boks i motorrommet, var gåen. :) Har nå byttet både sikringen og sikringsboksen, montert vifta i bilen igjen, skrudd fast vifta i radiatoren, skrudd fast radiatoren i klimaradiatoren. Kjøpte og byttet ekspansjonstanken for kjølevæska også. Den gamle var blitt så gul og skitten. :p Så demonterte jeg tåkelyktene. Eneste måten å få byttet pæra.. tror jeg da. :p Har ei gåen pære i den ene. Bytter nå begge pærene, iom. at lyktene er svært vanskelig å få ut. Virker som at man må ta av hovedlyktene, for å komme til tåkelyktene. *for et opplegg* :deng Har også fått satt på plass toppen i dag. Riktignok ikke skrudd til toppboltene enda. Skrur videre i morgen... :) Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Hvor mye måtte du ut med for kjølevesketanken? Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Det er 2 skruer fra undersiden så får du fram hele fangeren da.. Så, sååå vanskelig kan det ikke være med tåkelysa... Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Burde ikke være værre enn å bytte blinklys pære nei. Skru løs fangeren, dra den frem, bytte pære, skru tilbake. :) Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet November 7, 2007 Rapporter Share Skrevet November 7, 2007 Burde ikke være værre enn å bytte blinklys pære nei. Skru løs fangeren, dra den frem, bytte pære, skru tilbake. :) er det so vanskeli å bytte blinklyspæreme dej Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet November 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Hvor mye måtte du ut med for kjølevesketanken? 400 kroner og nokka smått... m/klubbrabatten. Skal sjekke kvitteringen. :) Det er 2 skruer fra undersiden så får du fram hele fangeren da.. Så, sååå vanskelig kan det ikke være med tåkelysa... Hehe, har ikke sjekket hvordan fangeren er festet. Men, er det bare to skruer altså..?!? :wonder: Må sjekke... :flushit: Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet November 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2007 Forresten ferdig å skru... nesten. ;) Mangle bare grillen og listene rundt, å montere. Utrolig godt å kunne mate på med en femmer igjen. :D Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.