Gå til innhold

Min Audi 200 quattro 20v turbo

Ranger emnet


Jahny

Anbefalte innlegg

  • 8 months later...
  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lenge siden jeg har oppdatert her nå ja... :p

 

Ikke så mye siden sist da men... Har nå endelig fått skifta "bomba" (bremsetrykkakkumulatoren). Den har vært gåen leeenge. :p

Nå kan jeg bremse med normal trykk, om motoren skulle plutselig stoppe i fart.

"Bomba" gjør sånn at man kan bremse opptil 35 ganger, uten at pedalen blir hard.

 

Ellers er bilen nettopp EU-godkjent. "Måtte" bytte bomba og begge bremseslangene bak, før den gikk igjennom. Målt avgass viste 0,10 (!), ikke dårlig det på en 18år gammel bil... :)

 

Har enda ikke fått på grillen og listeverket. Har henta en ny vannpumpe som jeg skal bytte, før grillen kommer på plass. :p

 

Har også nettopp begynt å forske på E85 innblanding. Fyllte 20l E85 og 20 98 blyfri (E45- 18l etanol og 22l bensin).

Skal kjøre en liten tur i helga, får se hvordan motoren reagerer på innblandingen. Foreløpig kjennes det meget bra ut.

 

God Helg, alle! :thanks

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betalte du for bremsetrykkakkumulatoren? Skiftet du den selv (enkelt?)?

 

http://www.custom-auto-craft.com har den for ca 1000kr med frakt..

Er bare å skru av den gamle og sette på den nye.. Enkelt ja!

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betalte du for bremsetrykkakkumulatoren? Skiftet du den selv (enkelt?)?

Den fikk jeg med på kjøpet av bilen for strax 4 år siden. ;)

Møller skiftet bomba for meg ja. Betalte 4700,- totalt med feilsøking og bytte av bomba. Var litt vel drøyt men men. Nå er jaffal systemet sett på av autoriserte folk. Kan jo være greit, når det gjelder noe av det viktigste på et kjøretøy. ;)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Da har jeg endelig fått fikset lekkasjen på vannpumpa. Va innom Møller å fikk dem til og skru.

 

Jeg mente hardnakket på at det var vannpumpa som drives av reima, som lak kjølevæske. Det viste seg at det var den elektriske vannpumpa som lak. Pyttsann! byttet begge, så er de også nye. :op:

 

Kr. 4500,- ink. arbeid og klubbrabatten (+ vannpumpa, husker ikke hva jeg betslte for den (org. Møller)).

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard a den el pumpa lekker eller går til dundas.. Min knakk plutselig bare og alt vannet rant ut! Nå blir hele greia fjerna, så er jeg kvitt'n..

 

4500kr ja.. Glad jeg skrur selv ass..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard a den el pumpa lekker eller går til dundas.. Min knakk plutselig bare og alt vannet rant ut! Nå blir hele greia fjerna, så er jeg kvitt'n..

 

4500kr ja.. Glad jeg skrur selv ass..

 

Hehe, jeg selv er ikke så glad i å skru gitt. Stor respekt for dere som virkelig er glad i å skru ass. :respect

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg selv er ikke så glad i å skru gitt. Stor respekt for dere som virkelig er glad i å skru ass. :respect

 

*Heh.. Er ikke bare bare å skru på dissa bila heller.. Har blitt MYE banning.. Mye løsninger som er helt forjævlig idiotiske :p

MEn haru ikke solgt bilen a?

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Heh.. Er ikke bare bare å skru på dissa bila heller.. Har blitt MYE banning.. Mye løsninger som er helt forjævlig idiotiske :p

MEn haru ikke solgt bilen a?

 

Jau, ble solgt på lillejulaften :) ... eller helst :(

Va no min bror som kjøpte den, så den også blir i familien (86' A100'a kjøpte min far). :D

 

Ska starte opp egen taxi, så jeg tenkte å frigjøre kapital. Har ett par små tull-lån jeg skal nedbetale helt, så er jeg gjeldfri (forutenom MC-lånet på 150K).

 

Så drar jeg over til Tyskland og brukt-importere meg en Audi A8 som første taxi. :D

Venter bare på no' papirer, så har jeg løyve (tror jeg :op:)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår