Gå til innhold

japanske veteranbiler 1960-1980

Ranger emnet


kanutten

Anbefalte innlegg

Turboknut: Du som har hatt så mye fancy japsebiler, har du aldri hatt f.eks. en Mitsubishi Galant GTO/ Colt-Lancer eller en Celeste fra 70 tallet?

 

 

Nei jeg har ikke det selv om jeg siklet flere ganger på en Celeste (i gamle dager).

Tror faktisk det står en sånn tilsalgs hos en bruktbilforhandler borti veien her.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 275
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sinnsykt bra historie Knut :D Er fra bardufoss jeg og, men kan ikke si jeg kjente meg igjen på så mange av bildene..hehe.. Men jeg har nå hørt litt historier om noen av de bilene, blandt annet Wankel Mazdan.

 

Bodde like etter Krokbekken jeg før jeg flyttet litt rundt (Andslimoen og Setermoen).

Mazda Wankelen ble kjøpt i Sørreisa og solgt til Storsteinnes.

 

K

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde like etter Krokbekken jeg før jeg flyttet litt rundt (Andslimoen og Setermoen).

Mazda Wankelen ble kjøpt i Sørreisa og solgt til Storsteinnes.

 

K

 

regnet med det var den ja, tror jeg vet hvor den står..

 

like etter krokbekken på tur mot eller fra andselv?

jeg er født og oppvokst et lite stykke før lia (fra andselv), så er jo godt kjent der i området, men jeg er født i 84, så kanskje ikke så rart at jeg ikke kjenner meg igjen fra når du var liten gutt..hehe..

 

kjente meg dog godt igjen fra stridsvogn løypene..hehe

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har en realtivt strøken Datsun 120Y som jeg kjører daglig, den opplever i disse dager sin første vinterkjøring. Går, til nå, veldig bra! :) Har desverre ingen bilder ennå...

 

Noen som har peiling på hvor mye en lakkering eller en lettere utvendig restaurering koster, er snakk om litt bulker i framskjermen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regnet med det var den ja, tror jeg vet hvor den står..

 

like etter krokbekken på tur mot eller fra andselv?

jeg er født og oppvokst et lite stykke før lia (fra andselv), så er jo godt kjent der i området, men jeg er født i 84, så kanskje ikke så rart at jeg ikke kjenner meg igjen fra når du var liten gutt..hehe..

 

kjente meg dog godt igjen fra stridsvogn løypene..hehe

 

Bodde like etter brua på øversiden av veien når du kjører fra Andselv, omtrent der de nå har bygget nytt byggefelt.

 

Jeg tror jeg vet hvem faren din er om han jobbet på Johnsen tidligere (sånn er det å være gammel - man kjenner foreldrene....)

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde like etter brua på øversiden av veien når du kjører fra Andselv, omtrent der de nå har bygget nytt byggefelt.

 

Jeg tror jeg vet hvem faren din er om han jobbet på Johnsen tidligere (sånn er det å være gammel - man kjenner foreldrene....)

 

ahh, tror jeg kjenner meg igjen på et par av bildene.

 

hehe, ja, men alle kjenner han (han jobber på johnsen ja, repparer mobiltelefoner).

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja - får vel ikke gåsehud av dem, men de begynner å bli litt sjeldne, og det var faktisk den første Mazda'n som hadde delt bakseterygg.

Når jeg sier sjelden så er det fordi ikke noen har orket å ta vare på dem.

 

Jeg husker dem godt - de var populære biler (om sommeren) og HELT 100% umulige å kjøre på vinterføre.

 

Mona - som var "min" i et halvt år hadde en 323 1.4 SP (sportsutgave) - svart med orange striper og rutete setetrekk. Hun turte ikke å kjøre bilen om vinteren.

 

Virker som du har grei peil på gamle japsebiler.

Har selv gått til anskaffelse av en 1981 Mazda 626 som skal brukes som førstebil. Noen formeninger om jeg har gått på en bil jeg ikke burde kjøpt ? ( betalte ikke mye og den har gått 180 000, er rustfri og strøken innendørs )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grei førstebil det. Det værste er vel rusta som ofte satte seg i støtdempertårnene bak og i hjulbuer og kanaler.

Lykke til med bilen.

 

Da har jeg vært heldig. Hadde den oppe til oljebehandling hos http://www.antirust.no og de fant ingen farlig rust på den, samtidig så fikk den full behandling med lister i hjulbuer osv så den skulle være grei en stund framover.

 

Takk skal du ha, får vel prøve å holde den i grei orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 1981-modell 626 hadde rust i støtdempertårnet bak på venstre side, og i hjulbuene. Samt at toppakningen var på tur, den drakk kjølevann som besatt. Ellers hadde den 5-trinnskasse fra en Coupé, som var ganske spesielt. De fleste hadde 4-trinns. Og styringa var veldig deigete, med 5-6 runder på rattet mellom fulle hjulutslag. Men den var fin å kjøre ellers og med sprek 2-liters motor. Pass på dem, det er ikke så mange hele eksemplarer igjen. Min er spiker for lengst.

 

Baqfra.jpg

Dashbord.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 1981-modell 626 hadde rust i støtdempertårnet bak på venstre side, og i hjulbuene. Samt at toppakningen var på tur, den drakk kjølevann som besatt. Ellers hadde den 5-trinnskasse fra en Coupé, som var ganske spesielt. De fleste hadde 4-trinns. Og styringa var veldig deigete, med 5-6 runder på rattet mellom fulle hjulutslag. Men den var fin å kjøre ellers og med sprek 2-liters motor. Pass på dem, det er ikke så mange hele eksemplarer igjen. Min er spiker for lengst.

 

[xIMG]http://i86.photobucket.com/albums/k102/Lada2103/Baqfra.jpg[/img]

[xIMG]http://i86.photobucket.com/albums/k102/Lada2103/Dashbord.jpg[/img]

F¤@% i H@#¤$% denne bilen ville jeg ha hatt F**n at den er spiker

Jeg sukket fortvila, hjulbuen er kjeks, rusten har herja på min Mazda 626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 1981-modell 626 hadde rust i støtdempertårnet bak på venstre side, og i hjulbuene. Samt at toppakningen var på tur, den drakk kjølevann som besatt. Ellers hadde den 5-trinnskasse fra en Coupé, som var ganske spesielt. De fleste hadde 4-trinns. Og styringa var veldig deigete, med 5-6 runder på rattet mellom fulle hjulutslag. Men den var fin å kjøre ellers og med sprek 2-liters motor. Pass på dem, det er ikke så mange hele eksemplarer igjen. Min er spiker for lengst.

 

[xIMG]http://i86.photobucket.com/albums/k102/Lada2103/Baqfra.jpg[/img]

[xIMG]http://i86.photobucket.com/albums/k102/Lada2103/Dashbord.jpg[/img]

 

sånn har også pappa hatt..beige med beige interiør...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nice tråd og nice forum.

Driver en del med gamle japser på fritida, jeg også.

 

Her er bilder av mine hobby- biler pr idag.

 

Toyota Corolla 1200 Sprinter 1970 mod (KE17). Skjelden bil det ikke er mange av. Ble solgt kun 6-7 stk i Norge.

corolla_ke17_rear.jpg

 

corolla_ke17_pic1.jpg

 

Er mest svak for Toyota Crown. Har kjørt -69 mod stv i mange år.

Crown1.jpg

 

Nå er det -69 pickup for alle penga. Denne driver jeg og skrur på nå, og vil sannsynlig være ferdig utpå vårparten.

2_-929627787.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår