Gå til innhold

japanske veteranbiler 1960-1980

Ranger emnet


kanutten

Anbefalte innlegg

  • Svar 275
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

jeg var en gang sammen med ei jente som selvfølgelig hadde en far.. faren hadde en bil stående i garasjen, en bil ha simpelthen sa jeg kunne ta hvis jeg ville.. den var rustfri, og fin i interiøret.. skjønt det var jo en grunn til at den bilen ikke var på veien.. den strøyk på en eu-kontroll pga foringer i hjulopphenget foran..

Bilen var en grønn Datsun 2000 Turbo!

Desverre (Og heldigvis kanskje, når jeg ser hva jeg sitter med av egen familie i dag) var jeg glad i damer, og forlot hennes rede før jeg fikk hentet bilen..

Noen som har noe og tilføye om disse bilene? fikk aldri satt meg noe inn i den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - kameraet mitt nå er et gammelt Canon Ixus V3 som jeg har bare har brukt til å ta bilder av papirbilder med.

De blir litt uklare og sånn siden jeg ikke har scanner.

 

Den blå og hvite bilen er en 1962 Datsun Bluebird.

Mest sannsynlig den eneste i Europa siden bare to biler kom til Norge og senere ble omdirigert til Finland. Norge var første landet i Europa til å importere Datsun.

Min var kommet fra Australia.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC00058.jpgMin meget godt utprøve ungdomsbil på 93/94 tallet

sofa foran med rattsleiv..6 seter som fikk teste seg hver helg..dette var en magnet når jeg cruisa rundt med kaldstarten inne og det røyk sort dieselrøyk.. sortere enn en haug med påtente dekk..var bare enn knapp du trykte inn for att bilen skulle starte lettere..denne bilen var sterk ..huska jeg trilla igang bilen bakover en gang og satte den i 2 gir..hva skjedde..jo den starta og motoren gikk fint den lyste oljelampa då men dette skulle hvertfall testes..Hehe det var blitt 4 gir bakover og ett fram vi fikk bra fart i revers ja helt til motoren begynte å gikk litt dårlig då pga oljetrykket..men vi venta en liten time og da var motoren frisk igjen Kan anbefale nissan diesel på det sterkeste:pray

 

 

 

DSC00059.jpg

DSC00058.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*HUMRE HUMRE* :D Knallbra Knut!

 

Har du lest boka til Jan Erik Larsen? Det har jeg.

Synes du har tekst og billedmateriale nok i haugevis til å skrive din egen bok.

 

Og det ga litt ekstra piff at du tydligvis er fra Troms. Er utflytta

tromsøværing sjøl. Eier dessverre ingen japse sjøl.

 

Skal ikke legge sjul på at jeg har løsst på 240z. Har Datsun 240z boka i bokhylla samt microfische cd'en som jeg kjøpte av en kar på ClassicZCars forumet for noen år siden så jeg er klar jeg :D

 

Kanskje jeg skal ha meg en sånn neste gang? En med stroka 2,8->3+l og EFI. Så noe film av en kar i statene som hadde gjort noe slikt (ikke EFI da tror jeg). Dyrt, men du verden for en lyd!

 

Har også drømt om 240z med V8 fra BMW M5 E39.

 

Er mao. ikke betjent i original-politiet. Eksteriørt må det se sånn rimelig stock ut vel og merke.

 

Jaja, nok prat. Får vel konsentrere meg om mitt hysj hysj prosjekt. BMW 2002 m/m20b25 MegaSquirt'ed.

 

Lykke til med boka, og send meg et eks. er du snill hvis det blir noe av ;)

 

/ Lasse

75 BMW 2002 US

83 VW Golf GTI

01 Audi A6 2.5TDIqAt

96 Audi A6 2.5TDIqA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Nei, jeg har faktisk ikke lest den boka, men jeg har jo vært borti masse greier selv så å fylle masse svada mellom to permer skulle ikke være noe problem.

 

Jeg holder på å skrive litt om da jeg var i Haugesund og handlet bil. Eller rettere sagt, - det blir om hjemturen som ikke akkurat var helt problemfri.................

Problemet er egentlig å skrive så kort at leserne orker å lese hele stykket........for det dukket opp noen (les: enormt mange) problemer underveis.

 

Jeg er fra Bardufoss.

 

for mer humring: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153160

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår