Gå til innhold

japanske veteranbiler 1960-1980

Ranger emnet


kanutten

Anbefalte innlegg

  • Svar 275
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ikke 1966 modell, men sene 70-71 modeller av "KPGC10".

 

GT-R utgavene er uhyre sjeldne og dyre og svært mange GT-X er bygget om til GT-R.

Man må betale mer for disse enn en fin R34 GT-R i Japan.

 

De kalles "Hakosuka" i Japan og har en lengre merittliste i bilsport - faktisk var det verdens første bil som vant mer enn 50 billøp på rad.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du turboknut hva mener du om mazda323 1977 mod har en stående

 

Nja - får vel ikke gåsehud av dem, men de begynner å bli litt sjeldne, og det var faktisk den første Mazda'n som hadde delt bakseterygg.

Når jeg sier sjelden så er det fordi ikke noen har orket å ta vare på dem.

 

Jeg husker dem godt - de var populære biler (om sommeren) og HELT 100% umulige å kjøre på vinterføre.

 

Mona - som var "min" i et halvt år hadde en 323 1.4 SP (sportsutgave) - svart med orange striper og rutete setetrekk. Hun turte ikke å kjøre bilen om vinteren.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja - får vel ikke gåsehud av dem, men de begynner å bli litt sjeldne, og det var faktisk den første Mazda'n som hadde delt bakseterygg.

Når jeg sier sjelden så er det fordi ikke noen har orket å ta vare på dem.

 

Jeg husker dem godt - de var populære biler (om sommeren) og HELT 100% umulige å kjøre på vinterføre.

 

Mona - som var "min" i et halvt år hadde en 323 1.4 SP (sportsutgave) - svart med orange striper og rutete setetrekk. Hun turte ikke å kjøre bilen om vinteren.

den er helt j****g å kjøre om vinteren men en morsom liten bil har tenkt å sette wankel i den til sommeren.

Jeg sukket fortvila, hjulbuen er kjeks, rusten har herja på min Mazda 626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ikke 1966 modell, men sene 70-71 modeller av "KPGC10".

 

GT-R utgavene er uhyre sjeldne og dyre og svært mange GT-X er bygget om til GT-R.

Man må betale mer for disse enn en fin R34 GT-R i Japan.

 

De kalles "Hakosuka" i Japan og har en lengre merittliste i bilsport - faktisk var det verdens første bil som vant mer enn 50 billøp på rad.

 

 

åh.. såpass ny.

 

Men anyway, det er UTROLIG fine biler :)

- 86 Nissan Bluebird Turbo SR

x 90 Mazda 626

x 86 Nissan Laurel 2.4 (Med coilovers)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mektig imponert over entusiasmen deres :)

Har selv hatt 1974 og 75 Datsun 160 B,

2 stk 1975 Datsun 200L, nydelig bil som savnes!!!

Og en søt liten 1975 Mazda 1300 og en 1981 Mazda 929 stasjonsvogn og 1 1980 929 Hard Top.

Men i framtia blir det vel flere :)

Har kikka litt etter en Mazda 1300, men mest for å se hva man kan finne når økonomien kommer seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet meg bil i dag. Står bare 1700 km unna, så jeg har ikke sett den med egne øyne ennå.

Er en 73 modell som bare har kjørt 111.000 og hatt to voksne eiere. Er helt rustfri og aldri sett veisalt.

Det er en uskrudd originalbil med noen bruksspor hist og her, men utgangspunktet er meget bra. Dessuten er disse bilene svært sjeldne i dag.

For de som ikke vet hva dette er slags bil er det en Datsun 180 B Hardtop (ikke SSS) med bakhjulstrekk, delt bakstilling og L18 motor på ca 95 hk SAE.

 

Noe sier meg at refleksvest ikke er nødvendig å medbringe i denne bilen...

(jada, det er originalfarge).

 

Datsun180B047.jpg

 

Datsun180B051.jpg

 

Datsun180B049.jpg

 

Datsun180B043.jpg

 

Motor83.jpg

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mektig imponert over entusiasmen deres :)

Har selv hatt 1974 og 75 Datsun 160 B,

2 stk 1975 Datsun 200L, nydelig bil som savnes!!!

Og en søt liten 1975 Mazda 1300 og en 1981 Mazda 929 stasjonsvogn og 1 1980 929 Hard Top.

Men i framtia blir det vel flere :)

Har kikka litt etter en Mazda 1300, men mest for å se hva man kan finne når økonomien kommer seg :)

har du denne stasjonsvogna ennå eller, og det står en grå 1300 i horten trur jeg som er til salgs, for ca 6000kr har kikket på den men ombestemte meg.

Jeg sukket fortvila, hjulbuen er kjeks, rusten har herja på min Mazda 626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt bra historie Knut :D Er fra bardufoss jeg og, men kan ikke si jeg kjente meg igjen på så mange av bildene..hehe.. Men jeg har nå hørt litt historier om noen av de bilene, blandt annet Wankel Mazdan.

 

Edit: var forresten sinnsykt mange kule biler du hadde, tror jeg må ha meg en 70 talles japse snart. Men er jo ikke akkurat lett og få tak i.

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår