Gå til innhold

japanske veteranbiler 1960-1980

Ranger emnet


kanutten

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • Svar 275
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 years later...

Legger ut bilder av min 76 modell Crown 2600 Deluxe. Har store planer for denne bilen, men jeg er bare 18 enda og har ingen plass å stå og lite penger. Bilen har trolig blitt brukt som russebil og fått endel juling stakkars. Det er ikke så veldig mye rust, men litt er det. Sent i sommer fikk den rådebank, var et tykt lag med fastbrent sot inni motoren så er sikkert noen kanaler i veiva som er tettet. Har bare blitt startet litt etter det, men prøver å få tak i nye lager. Den skal bli så original som mulig, men med ett eksosrør på andre siden også. Men den skal gå like stille:) Vil lakke den burgunder og kanskje med kremhvitt tak, eller ville det sett rart ut??

DSC00666.jpg

DSC00669.jpg

DSC00655.jpg

DSC00887.jpg

Endret av pebe1

Opel Senator A 3.0E, 1983
BMW 525 E12 (528i-motor), 1975
Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976

Mazda 616, 1976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her er min =) Celica 79 mod ST 1600 med to gassere og bygd om til 5 trinn kasse ;) vurderes solgt om jeg får et ok bud over 10 000,- på grunn av mangel på plass

post-17668-1380485467566_thumb.jpg

post-17668-13804854675442_thumb.jpg

post-17668-13804854675564_thumb.jpg

post-17668-13804854675613_thumb.jpg

Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang)

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut bilder av min 76 modell Crown 2600 Deluxe. Har store planer for denne bilen, men jeg er bare 18 enda og har ingen plass å stå og lite penger. Bilen har trolig blitt brukt som russebil og fått endel juling stakkars. Det er ikke så veldig mye rust, men litt er det. Sent i sommer fikk den rådebank, var et tykt lag med fastbrent sot inni motoren så er sikkert noen kanaler i veiva som er tettet. Har bare blitt startet litt etter det, men prøver å få tak i nye lager. Den skal bli så original som mulig, men med ett eksosrør på andre siden også. Men den skal gå like stille:) Vil lakke den burgunder og kanskje med kremhvitt tak, eller ville det sett rart ut??

 

Dette vekket opp gammle minner,Min første bil var en toyota crown husker ikke akurat mod men var jebuleums mod. Den så litt andeledes ut trur den var noen år eldre. husker den hadde spe baklys med en opplyst ring rundt lytene, så var blinkelys på sjermene var lengere bak.

Klarte jo i havarere motoren i den så fikk satt inn en 2,6 i stede for 2l som sto i. Hadde en far som var nok så forbannet da motoren kom da han oppdaget at jeg hadde bestilt en 2,6 å det var han som måtte bytte den da jeg var borte og gikk på skole.

Fikk også ta i dørpanel og el-vindu fra en nyere mod som jeg satt inn.

Fant igjen biler for ca 5 år siden da jeg ville kjøpe den tilbake, Men det var desverre blitt til totalvrak. alle vinduer var knust å den hadde stått slik i mange år. unger hadde vært å lekt i den og på den. så tak,panser og offertlokk så ikke ut. alt av lykkter var knust++++

Kan si man fikk noen tårer i øyen krokken da.

Men vet ikke hva som gjore denne bilen til at den skulle bety så mye for meg om det var for at det var min første bil eller om det var alle timene jeg og min far holdt på med den i lag. Men av alle bilene jeg har hatt har jeg lisom denne kommet opp å heletiden ville hatt den tilbake..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mr.X. Det var nok en 71/72 modell som du hadde da. Den er mest kjent som 72 modell i norge, men noen rakk å bli registrert i 1971 også. Siden ble det på 73, 74 og 75 modellen byttet baklykter og parklyktene ble flyttet fra skjermen og ned på siden... Det finnes slike biler igjen i dag og noen er til salgs... Jeg har både sedan og cupe i 1974 modellen, slik karosseri som din 1972.. Også har jeg en sedan 1979 som er lik den blå her, og en 1978 stasjonwogn, den eneste i Norge. Om jeg får ett bra bud vurderer jeg å selge den 74 sedanutgaven...

 

Hilsen Kurt, ku-johan@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår