Gå til innhold

japanske veteranbiler 1960-1980

Ranger emnet


kanutten

Anbefalte innlegg

Denne japse bilen er ikke vetran ennå, men blir det innen jeg får begynt på den og får den ferdig. (he,he) Bilen er en 82 mod. Gikk først i Falken i Spydeberg frem til 1990, så Falken Nittedal frem til 2003. Er bygd opp som begnings bil hos et firma som heter Høyseter i Askim. Bilen har en 3.0 liter 4 sylyndra diesel som har "rusla" hele 950.000 km. Banker og går enda. Har en delebil som jeg skal bruke hytta og motoren fra.

 

ToyotaDynaog7401.jpg

ToyotaDynaFront.jpg

ToyotaDyna1.jpg

 

Noen som vet om en lignende Dyna som denne ? Er på jakt etter enda et objekt, delebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 275
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Noen som vet om en lignende Dyna som denne ? Er på jakt etter enda et objekt, delebil.

 

Hei,Vet ikke om noen delebil akkurat, Men jeg kan ha noen nye deler liggende til Dyna som kan brukes.. Diverse lykter, glass og kansje speil og andre slitedeler. Ikke noe stort men om det er noe så ta kontakt så kan vi finne ut om det er noe som kan være av interesse for deg. Hilsen Kurt, 90650574.

ku-johan@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,Vet ikke om noen delebil akkurat, Men jeg kan ha noen nye deler liggende til Dyna som kan brukes.. Diverse lykter, glass og kansje speil og andre slitedeler. Ikke noe stort men om det er noe så ta kontakt så kan vi finne ut om det er noe som kan være av interesse for deg. Hilsen Kurt, 90650574.

ku-johan@online.no

 

Ringer deg en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Siden jeg nå har greid å dra på meg japse, så må jeg vel poste litt.

Bakgrunnen for kjøpet av denne bilen, er min stefars bil, som jeg vokste opp i. En 1970 Mazda 1500 som var levert ny som varevogn uten ruter i bakdørene og på sidene i varerommet.

Denne bilen ble presset en gang på tidlig nittitall, og jeg har ikke verken før eller siden sett maken til denne.

Helt til jeg fant en i Valdres nå nylig, og var da ikke sen om å handle.

Min stefars røde -70 fikk satt inn ruter i bakdørene og et baksete da lille meg blanda meg inn i -73, og den jeg nå har kjøpt har fått satt inn ruter "all the way" bakover.

Men de som kjenner 1500/1800 ser fort at rutene ikke er orginale.

Planen er å erstatte rutene med stålpaneler, slik som bilen en gang var levert.

Har desverre kun annonsebildene av bilen, siden jeg er på sunnmøre, og bilen befinner seg mange snøfonner unna i Valdres enda.

 

Her er min stefars bil, uten bakre sideruter. rakkern ved siden av er meg :)

DSCN08791.jpg

 

veldig dårlig bilde av samme bil, men man ser stålpanelene her

DSCN08801.jpg

 

Siste kjente bilde av bilen, solgt som russebil i 1986. Gikk senere som gårdsbil i noen år, før pressa tok den

DSCN0881.jpg

 

Og her er den som jeg nå har kjøpt:

1994839-bilde1-bilde028.jpg

 

Noe arbeid må påregnes...

1994839-bilde4-bilde031.jpg

1994839-bilde3-bilde030.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Se mange bilder fra Japantreff 2010, på bildilla Magasin.

 

Japantreff 2010

"Datsun/PMC Registeret vil i samarbeid med Toyota Crown Club of Norway og Norsk Classic Mazda Klubb vil arrangere årets Japantreff PÅ FRYA LEIR VED RINGEBU FRA 6 til 8 AUGUST 2010"

 

DSC_3571.jpg

 

Link: http://www.bildilla.com/japantreff2010_1.html

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fint man skal gå glipp av gitt. Bra det er noen som tar bilder som plaster på såret. Fått på hvitskilter på Soarern eller skal du vente til den blir veteran? :)

 

DSC_3632.jpg

Hva ER dette for noe? :wonder: Det er ingen Starion. Bakover minner det meg litt om RX7. Men snuten ser mer ut som noe Pontiac Firebird, Trans-Am, Fiero aktig.

 

Apropos Starion;

Starion-Rally.jpg

Nesten litt Ritmo Abarth stuk med de lyktene. :) Og breddere ala Audi TQ, Lancia Delta Integrale Stradale etc osv bokstavkjeks.

 

 

Nå skal jeg spore tilbake ON-topic med denne Lancer EX 2000 Turbo:

Lancer_EX_2000_Turbo_1000Lakes_Rally_Car.jpg

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Lancer_2000_Turbo#Lancer_EX_2000_Turbo

Artig familiebørse anno 1979 med hele 168hk. Og 4g63 er vel en kode som klinger i manges ører? :) I rallytapning orket den hele 280hk og ble brukt i de tusen sjøers rally. Rally-Starion fikk hele 355hk utav forgjengern til 4g63. Brukbart! Samt 4w4, Pajero-fordelingskasse og motoren uendelig mye lengre bak enn Audi. Synd (også) de kom litt for sent på banen.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fint man skal gå glipp av gitt. Bra det er noen som tar bilder som plaster på såret. Fått på hvitskilter på Soarern eller skal du vente til den blir veteran? :)

 

DSC_3632.jpg

Hva ER dette for noe? :wonder: Det er ingen Starion. Bakover minner det meg litt om RX7. Men snuten ser mer ut som noe Pontiac Firebird, Trans-Am, Fiero aktig.

 

Første generasjons Nissan 300zx :) Tøffe biler!

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adivass: Jeg ser deg og høyner med en '83 LoLux 2.2L diesel hvor du skaller i frontruta hvis du slipper gassen før du får clutchet ut og opp i 2.gir. Når jeg tenker meg opp skaller du i rattet idet du får koblet inn 2.giret også. :D

 

Jeg er nå på veg ut på syltynn og råtten påske-is og slenger ut et par >1980 bilder til:

2683308013_936ef3487c.jpg

2683310287_30379816b3.jpg

2684128684_6d4c6e38ab.jpg

Jeg la ikke merke til de bakmonterte kjølerne i går, men dette er jo mere audikiller jo mer jeg studerer den. Men blir det mere Starionprat (fra meg) nå ser jeg meg nødt til å modererere meg ut i en egen tråd. :( ;)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fint man skal gå glipp av gitt. Bra det er noen som tar bilder som plaster på såret. Fått på hvitskilter på Soarern eller skal du vente til den blir veteran? :)

 

Gidder ikke legge ut over 120.000 på skilter ennå nei. Den er sakte men sikkert blitt fikset opp til 100% original, og så får vi se om vi får ordnet med historisk grunnlagg da. Skule vel eggentilg ikke være noe problem for en bil som det kun ble produsert 873 av da!! :)

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår