Gå til innhold

japanske veteranbiler 1960-1980

Ranger emnet


kanutten

Anbefalte innlegg

  • Svar 275
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Må ikke begynne og tukle med en så sjelden og fin bil a gitt. la original motoren sitte i. Eller kanskje du vil selge den? Har lett etter en slik bil i flere år...

 

 

Har og lurt på å sette i en nyere 2L Mitsubishi motor. For å beholde orginaliteten. Foruten om et mulig motorbytte kommer bilen til å bli som den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Noen som er innteresert i en 79 Mazda 929 til 100.000 sek. ? :P

http://www.blocket.se/goteborg/Mazda_929_Legato_VETERANBIL_18358952.htm?ca=6&w=3&last=1

Tror nok denne selgeren har LITT store forhåpninger om hva denne bilen er værdt.........

 

Virkelig ingen japse entusiaster som har noe synspungt på denne bilen, og denne vannvittige prisen altså ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ser det har blitt lagt ut flere biler fra 1981 her. Så da tar jeg sjangsen og legger ut bilen. Den er ett langtidsprosjekt som jeg skal prøve å få på veien igjen.

Bilen er en 1981 model Toyota Carina TA40 Stasjonsvogn. Bilen er utstyr med 1,6 l motor og 4 trinns girkasse.

Bilen har vært i familiens eie siden tidlig på 80 tallet.

Onkelen min kjøpte den brukt av en eldre mann i 1983 og solgte den videre til fatter i 1987. Jeg overtok bilen i 2000 og brukte den frem til våren 2002.Da parkerte jeg den i garasje. Bilen har nå blitt flyttet til ett verksted.Så jeg kan begynne å restaurere den.

196.jpg

197.jpg

198.jpg

199.jpg

200.jpg

201.jpg

Ett strøkent interiør fra 1981.

223.jpg

224.jpg

225.jpg

237.jpg

Det har blitt brukt setetrekk fra bilen var nærmest nytt.Derfor er interiøret så fint.

Motoren:

236.jpg

Jeg har lite info om denne modellen o.s.v.

Jeg veit bare at det er vanskelig å få deler til denne modellen.Pga alder og at det er få biler igjen av denne modellen.

Det blir laget en prosjekt tråd om bilen etterhvert..

Endret av knsmurfen

-03 Mitsubishi Galant 2,0 sport stv,-81 Toyota Carina 1,6 stv.(veteranprosjekt)

Har hatt:-03 Smart Roadster,-00 Mitsubishi Galant stv,-96 Nissan Primera 2.0 SE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på, disse er det ikke mange igjen av... Fin bil :)

 

Ja har skjønt det at det er få igjen av disse bilene..Derfor mener jeg at dem er vært å ta vare på.

Hehehe..han blir nå finere når jeg er ferdig med den.Er MYE rust..heldigvis bare karosseri utvendig.Gulvet er strøkent:)

-03 Mitsubishi Galant 2,0 sport stv,-81 Toyota Carina 1,6 stv.(veteranprosjekt)

Har hatt:-03 Smart Roadster,-00 Mitsubishi Galant stv,-96 Nissan Primera 2.0 SE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Tar du kontakt så kan jeg se etter deler til deg blandt de jeg har på lager.. Har litt forskjellig så jeg trenger delenummerene på de delene som du ønsker. Kan også være behjelpelig med å skaffe deler eller sende deg videre når jeg vet hva du trenger.. Hilsen Kurt, ku-johan@online.no 90650574

 

Ja det hadde vært flott..Veit ikke hva jeg trenger ennå.Holder på med nedplukking nå.!!

For dem som vil følge prosjektet:

http://www.ts-ogn.no/phpBB3/viewtopic.php?f=61&t=33522

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/236707-knsmurfen-restaurering-1981-toyota-carina-ta40-stasjonsvogn.html

-03 Mitsubishi Galant 2,0 sport stv,-81 Toyota Carina 1,6 stv.(veteranprosjekt)

Har hatt:-03 Smart Roadster,-00 Mitsubishi Galant stv,-96 Nissan Primera 2.0 SE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår