Gå til innhold

japanske veteranbiler 1960-1980

Ranger emnet


kanutten

Anbefalte innlegg

Nei, sikkert ikke mye. Jeg bare synes det var et meget pent karosseri med flott potensiale. Også har jeg brukt mye tid på nettet nå for å finne info og bilder av den bilen, men jeg finner så og si ingenting. Derfor tenkte jeg kanskje den var litt sjelden, men ærlig talt har jeg ikke peiling.

 

Har div salgsbrosjyrer på denne carinaen med masse bilder, kan legge ut bilder etterhvert. det ble solgt flere tusen av disse carinaene i norge. Kan finne ut hvor mange, må bare sjekke listene først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 275
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Handla endel fra SEF i fjor jeg faktisk:)

 

Sklei visst litt off topic no, men eg har også handlet med ham 3-4 ganger... ;)

Flott med sånne klubber, som gjør dele-tilgangen litt lettere! :pray

'97 Nissan Maxima http://www.nccn.no

'73 Datsun 160B http://www.datsunpmcregisteret.no

EX: '89 Subaru E12 4x4

EX: '85 Scorpio 2.8 4x4

EX: '86 Scorpio 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen av bilene vi har for øyeblikket.

hu020.jpg

hu019.jpg

Datsun 1200 Coupe, kjøpt av "turboknut" for noen år siden. Solgt, og kjøpt tilbake for litt siden..

Burud007.jpg

74 mod. Hiace. Ganske hel originalbil, skal forbli urørt, bare reg. og brukes litt.

n10002.jpg

n10001.jpg

76 mod. Subaru 1400 GFT Hardtop. En av de første Subaruene solgt i Norge.

120y022.jpg

120y024.jpg

74 mod. Datsun 120Y. En av de siste bilene vil hentet i fjord høst.

AndersKE30-1.jpg

AndersKE30-3.jpg

Corolla 79 mod. Gamle bilen til Bestefar, veteran i år, så da blir det vel registrering. Har vært i familiens eie i mange år nå, husker jeg satt i baksetet på denne som liten.

m3.jpg

86 mod. L300. Ikke akkurat veteran enda, men veldig lite rust, og ganske hel, så denne ble satt på lager. Når denne er 30 år er det ikke mange igjen av disse.

Det var noen av bilene våre, kommer fler bilder etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..som om ikkje 180B SSS er sjelden nok i seg selv, så er de jo HVERTFALL sjeldne her til lands i 610-karosseriet..!! :pray:pray:pray

Synes 610 180B SSS er endel tøffere enn 810 :D:D

 

Har sett et par bilder av den bilen din før, men eg synes du bør lage deg prosjekt-tråd med masse biler Datsun-forumet på nccn.no :):):)

'97 Nissan Maxima http://www.nccn.no

'73 Datsun 160B http://www.datsunpmcregisteret.no

EX: '89 Subaru E12 4x4

EX: '85 Scorpio 2.8 4x4

EX: '86 Scorpio 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hvilket Japanske bil merke var det første som ble innportert til Norge ? Altså som fikk en egen norsk importør ? Var det Datsund/PMC ?

 

Hei, Jeg mener at det var Nissan/Datsun/Pmc som var først med egen norsk importør av Japanske biler. Hvis ikke Toyota var førsk ute. Toyota kom jo først via Danmark før F-E Dahl starta opp (1974?Husker ikke helt)og i en periode var de begge importører i Norge. Knut fossum vet nok hvem som var først ute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burud007.jpg

74 mod. Hiace. Ganske hel originalbil, skal forbli urørt, bare reg. og brukes litt.

 

Denne kalte vi for "Beinknuser`n" når jeg var guttunge :P

 

Hei, Er du interesert i deler til "beinknuseren" ?

Mener at jeg har en hel bakskjerm venstre side til den modellen og kansje noe fanger utstyr. Diverse lykter,bremsedeler og slikt også.

Ta kontakt om det er av interesse.Hilsen ToyotaMan, toyotacrownclubof@norway.online.no / ku-johan@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jeg mener at det var Nissan/Datsun/Pmc som var først med egen norsk importør av Japanske biler. Hvis ikke Toyota var førsk ute. Toyota kom jo først via Danmark før F-E Dahl starta opp (1974?Husker ikke helt)og i en periode var de begge importører i Norge. Knut fossum vet nok hvem som var først ute..

 

F-E Dahl imorterte Toyota fra 1973.Men jeg har en komplett samling av HVEM HVA HVOR fra 1949 og frem til i dag.Der står både Toyota og Datsun oppført under "Det norske bilmarkedet 1964"

Hvem imorterte Toyota før F-E Dahl tro ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår