langgard Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 som gammel ex-overklokker har jeg vært borti mye syke vifter men 80mm vifte som snurrer på rundt 3500-4000rpm som skal levere nok luft til å gi noe effekt? kommer aldri til å skje. jeg har 80x80mm vifte liggende og vet denne leverer 136m3/time men det er jo ikke i nærheten en gang. Siter 92 VW Golf GTI 16vTurbo 86 VW Jetta CL 75 VW Boble 1600 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nismo Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Her er et alternativ til turbo:) http://videos.streetfire.net/search/leaf+blower/0/wm/ab544e3b-5dff-416d-9cfd-a1ad23ca9564.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 For å legge denne død kan dere se hær: http://prisguide.hardware.no/product.php?productId=59003 Denne pc vifta på 12v klarer 400 Liter i TIMEN! så at den omtalte vifta skal klare 5000 liter i minuttet (som også er for lite) er helt usansynlig! Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
langgard Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 For å legge denne død kan dere se hær:http://prisguide.hardware.no/product.php?productId=59003 Denne pc vifta på 12v klarer 400 Liter i TIMEN! så at den omtalte vifta skal klare 5000 liter i minuttet (som også er for lite) er helt usansynlig! dette er ett vannkjølings sett så det er nok vannpumpa som pumper 400L/t men uansett, ingen vifte klarer uansett å levere i nærheten av hva en kompressor/turbo gjør. Siter 92 VW Golf GTI 16vTurbo 86 VW Jetta CL 75 VW Boble 1600 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Men er det ikke bare å tenke slik at f.eks. en 2 liter motor trenger 2000 liter luft i minuttet ved 1000 omdr? Er ikke det korrekt? I en firetaktsmotor så fylles ikke alle stemplene hver omdreining. Hvis ett stempel fylles ved hver omdreining med 14 deler luft og 1 del bensin så blir det ca 0,467 liter luft pr sylinder hver gang den fylles. Og hvis en sylinder fylles pr omdreining så blir det 467 liter på 1000 omdreininger. nesten 3000 liter på 6000 rpm. Hvis ikke jeg også er helt på jordet da :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Det hørtes mer korrekt ut enn mitt utsagn, men det er under forutsetning at det er 4 sylindret motor.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flamer Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Var vel en deawoo eller no sånt i bilsport for noen år siden med elektrisk dreven kompressor.. det funka vist.. men ikke over lengre perioder.. og var vel kanskje litt mer avansert enn det dær og.. hadde vist en effekt økning i allefall.. Men selv har jeg vel tro for att den kommer til å bremse lufta på høye turtall... Siter 01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual -x-Volvo 142 73 -x-Ski-Doo Formula + -x-Volvo 240 (Bilcross) Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 http://www.popularmechanics.com/automotive/new_cars/1802932.html test av vidunderprodukter! Litt annet lesestoff om slike produkter: http://www.fuelsaving.info/turbulence.htm http://www.fuelsaving.info/debunk.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
illusion1975 Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Her er et alternativ til turbo:)http://videos.streetfire.net/search/leaf+blower/0/wm/ab544e3b-5dff-416d-9cfd-a1ad23ca9564.htm Yes, løvblåser er tingen....:eddie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
illusion1975 Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Her er det "gjør det selv" instruksjoner: http://www.importmodifications.com/members/electricsupercharger.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 232 m^2 i timen, eller 232000 liter/t eller 3866 liter / minutt http://www.microplex.no/product.aspx?pid=FFB1212EHE&mcat=15s351 Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Da holder den ikke til mange omdr. i minuttet på en vanlig 2 liter motor. Men derimot på en 1 liters motor, kan det kanskje ha en liten effekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Nja, skeptisk. Jeg glemte jo å ta med hvor mange liter det blir pr minutt på 6000 rpm :op: Ingen som har bitt seg merke i det enda heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Ikke altid teorien som sier at det ikke skal virke er riktig da. Eneste måte å være 100% sikker er å prøve det i praksis. GO FOR IT :) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tortilla Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Ikke altid teorien som sier at det ikke skal virke er riktig da. Eneste måte å være 100% sikker er å prøve det i praksis. GO FOR IT :) No Need, BTDT: -Renault 5, 1.1 liter. -Motorrom avtrekksvifte fra Biltema (som er svært lik den som er avbildet på linken fra trådstarter). -1 meter støvsugerslange og minst 10 meter ventilasjonstape for å få dette 100% tett. -Kabling til sigaretttenneruttak med av/på bryter i kupé. Resultat: ingen merkbar økning i hverken effekt, respons eller moment. Bortkastet mao. Tor Siter '88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI '00 Spacestar,'95 Spacewagon TD, '98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N '66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621 '73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.