Gå til innhold

67 Chevelle prosjekt

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, jeg føler iallefall at prisene er overkommelige.

f.eks når jeg kjøpte ny dørk (heile dørken, delt i midten) det ble jo en temmelig stor kasse, unødvendig stor syns nå jeg da, men Yearone syntes tydeligvis den passet, så var det ca 1300 for frakt fra usa til norge og moms, også var det 2500 til norcargo eller hva det nå var for å frakte den opp hit (Ålesund)

så om du kjøper noe litt stort noe, så send det på båt, er det noe lite og lett, så er det fly som er tingen.. og det fine er jo at de legger sammen flere pakker i samme frakten vist tingene kommer med på samme forsendelse, og da blir det jo mindre innenlandsfrakt vanligvis. så jeg er iallefall fornøgd.

 

ja, etter kvaliteten og ikke minst hvor komplett det bremsesettet jeg fikk er, så vil jeg tro at matt sitt sett er helt greit jeg altså, det er jo selfølgelig ikke noe supersett, men uansett, så er det en drastisk oppgradering fra tromler, og til vanlig bruk, altså normal kjøring og ikke på bane, så holder det.

størrelsen på calipere og dimmen på skivene er akseptabel..

kan eventuellt ta noen bilder av litt av delene i det kittet til matt, så kan du nå se, om du vil :)

 

Hvilken støtdempere har du på bilen? Vil du ta noen bilder av bremsene eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært fint om du hadde tatt noen bilder.. har du kjøpt komplett sett forann og bak? Tenker jeg går for de da.. Fraktet du de med jetcarrier de også.. Hva var prisen på frakt?

 

ja, komplett foran/bak

 

blir litt missvisendes å si hva jeg betalte, for samtidig kjøpte jeg masse andre deler og i frakten var det med alle foringene, 4 dempere, komplett forstillings-sett, og stabstag, i tillegg til bremsesettet.

 

men frakten med Jetcarrier/magnum fra usa, til norge ble, på alt det der, 940 kr, + forsikring (like greit å bare hake det av, så er du sikret 149 kr (og det er da 10% av prisen for det som er i forsendelsen) og så kom momsen oppå alt det der og da ble prisen, totalt 3281.53kr (for å være nøyaktig) så det er jo tydelig at det var staten som tok mest.

innenlandstransporten er jeg ikke helt sikker på, da det har blitt litt mange pakker så har det blitt litt kaos med meg, men alt tyder på at det var 847kr for de nemnte delene fraktet opp til Ålesund.

 

også er det jo bare å ta prisen på det du vil ha, legge til ca 30 dollar (frakt), og gange det med 6,3, så finner du ca norsk pris.

Bilpark:

-00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8

-67 Chevrolet Chevelle 396BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, komplett foran/bak

 

blir litt missvisendes å si hva jeg betalte, for samtidig kjøpte jeg masse andre deler og i frakten var det med alle foringene, 4 dempere, komplett forstillings-sett, og stabstag, i tillegg til bremsesettet.

 

men frakten med Jetcarrier/magnum fra usa, til norge ble, på alt det der, 940 kr, + forsikring (like greit å bare hake det av, så er du sikret 149 kr (og det er da 10% av prisen for det som er i forsendelsen) og så kom momsen oppå alt det der og da ble prisen, totalt 3281.53kr (for å være nøyaktig) så det er jo tydelig at det var staten som tok mest.

innenlandstransporten er jeg ikke helt sikker på, da det har blitt litt mange pakker så har det blitt litt kaos med meg, men alt tyder på at det var 847kr for de nemnte delene fraktet opp til Ålesund.

 

også er det jo bare å ta prisen på det du vil ha, legge til ca 30 dollar (frakt), og gange det med 6,3, så finner du ca norsk pris.

 

Ok.. hvor mye gidde du for skive bremser heile vegen a? er det mye styr å ordne med frakt hos jetcarrier? eller er det bare å få firmaet i USA til å sende det til jetcarrier adressen i USA også ordner alt seg automatisk derifra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Baer bremsene du har?

 

nei, er kittet for fremme+det for bake jeg har, han driver å seller de på Ebay hele tiden, Her er ett

Heile greia for $975, julepris

dette er da komplette kit forre/bake

 

for å finne flere, så er det bare å gå i ebay-shoppen til Matt

 

frakt hos jetcarrier;

Du registrerer deg, får to adresser, en for fly, en for båt.

du får selgeren til å sende den til den adressen du selv vil, og om du får pakkenr. så booker du pakken, skriver inn leverandør, pakkenr., pris og hva som er i pakken.

får du ikke pakkenr. så booker du den på samme måten men uten pakkenr.

så når pakken skal til å forlate usa, så får du mail om at du får en faktura i posten om noen dager, der står det også prisen.

i brevet du får ligger det et tilbud om innenlandsfrakt, det svarer du ja eller nei på i kontaktskjemaet til jetcarrier, svarer du nei, må du fikse frakt selv, svarer du ja, så får du en faktura på innenlandsfrakten, og så etter noen dager til, så dukker pakken opp.

 

tar du det via flyfrakt, så dukker pakken somoftest opp før fakturaen på innenlandsfrakt..

 

lykke til:)

 

skal ta bilder i morgen, skal en tur innom lagerplassen :)

Bilpark:

-00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8

-67 Chevrolet Chevelle 396BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken støtdempere har du på Chevella di..? Har du fått tatt noen bilder eller.. :)

 

bilder ja.. tok endel.. tar 20 mb zippet, så tror jeg skal ta å resize dem litt..

 

demperene mine heter KYB ettellerannet justerbare, kjøpt hos matts..

skal resize nå jeg, så kommer bildene ganske snart opp her..

 

Som du kansje ser på calipperene så er det "banjo-koblinger" på bremseslangene.

 

Bakcalipper

1.JPG

2.JPG

Skiver, Fremme/bake

3.JPG

Framcalipper

4.JPG

5.JPG

Deksen på frambremsene og spindel

6.JPG

Hovedsylinder og brakett for montering av calipper på bakaksel

7.JPG

mobilen er en Motorola KRZR K1, du finner mål på den, om du skal regne ut målene på ting.. :P

Bilpark:

-00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8

-67 Chevrolet Chevelle 396BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår