Gå til innhold

67 Chevelle prosjekt

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Legger ut noen bilder av mitt prosjekt :chevy

Bilen er en 1967 chevrolet chevelle som skal bli totalrestaurert .

 

Her har jeg tatt av fronten..klar for å ta av karrosseriet..

 

IMG_0214.jpg

 

http://i128.photobucket.com/albums/p171/chevrolet454/IMG_0221.jpg

 

Slik så det ut i motorrommet...

 

http://i128.photobucket.com/albums/p171/chevrolet454/IMG_0173.jpg

 

Her har jeg tatt av karrosseriet.IMG_0227.jpg

 

Ramma.

IMG_0225.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skal bytte ut den originale 283 motoren med en 454..

Så jeg fikk tak i en 1970 454bb som kom fra en corvette...

 

Motoren har her blitt overhalet..

 

>

 

Neste skritt var å sandblåse og lakkere understellet som jeg fikk gjort på et lakkerings verksted..

 

Picture026.jpg

 

Picture005-1.jpg

Picture008.jpg

 

Her har jeg satt på noen deler.

Picture017.jpg

 

Nye Hotchkis senke fjærer...

 

Picture014-1.jpg

Picture020.jpg

 

Picture031.jpg

 

Men så langt har jeg kommet nå. fått satt i motoren og en Th-400 gearkasse..:chevy

 

Picture030.jpg

 

454bb

 

Picture029.jpg

Picture028.jpg

 

Hva syntes dere...:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte toppdeksla dine. greit med alu topper i chevellen som i utg.punktet er noe framtung.

En god idè når det gjelder motor og trimming er først å bestemme seg for hvordan man vil bruke bilen.

Samtidig bør du bestemme deg for hvor mye du vil legge i av penger i motor.

Vil tro at du får en kjempefin allround motor på en 450hp.

Ring og snakk med Odd erik eller Nils på Fannrem Motorverksted. De har valgt å satse på AFR sine topper.

Finnes mye bra til CBB men greit å snakke med noen som har gjordt dette før.

Sats på et allerede utprøvd konsept. Ingen grunn til å prøve å finne opp hjulet på nytt.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta rede på hvor høy komp det er i motoren nå, samt hvor store forbreningskammrene er.

Du kan kjøre litt høyere kom i en motor med alu topper da.

Tror kanskje du skal bytte kam i tillegg. Husk at kamme er det som bestemmer karakteristikken i motor`n ,så jeg ville kjørt med motoren først for å dannet meg et bilde av hvordan motoren faktisk virker.

Trønder Nova hadde 65 chevelle med 454 tidligere. Egentlig en snik-motor bygd fra en 427. Kjørte men org manifoiler og standard hei fordeler og relativt moderat hydraul kam. kjørte 8.20 på 1/8 mila og motoren var rapp å fin i karakteren. Skulle egentlig ikke gått så bra men er et godt bevis på at det må ikke være bare highperf. deler. Saker og ting må virke sammen!

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta rede på hvor høy komp det er i motoren nå, samt hvor store forbreningskammrene er.

Du kan kjøre litt høyere kom i en motor med alu topper da.

Tror kanskje du skal bytte kam i tillegg. Husk at kammen er det som bestemmer karakteristikken i motor`n ,så jeg ville kjørt med motoren først for å dannet meg et bilde av hvordan motoren faktisk virker.

Trønder Nova hadde 65 chevelle med 454 tidligere. Egentlig en snik-motor bygd fra en 427. Kjørte men org manifoiler og standard hei fordeler og relativt moderat hydraul kam. kjørte 8.20 på 1/8 mila og motoren var rapp å fin i karakteren. Skulle egentlig ikke gått så bra men er et godt bevis på at det må ikke være bare highperf. deler. Saker og ting må virke sammen!

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Takker for hjelpa.. kompen i motoren er 10.25:1 og forbrenningskammrene er 101cc...

Det som er gjort på motoren er: Slipt veivakselen 0,10", overhalt toppene, honet sylinderene, nytt boltsett, Edelbrock performer innsug, Hi vol. olje pumpe, 501/.527 hyd kam, Holley 770 forgasser, Edelbrock hi perf bensin pumpe, Pertronix Flame Thrower HEI fordeler, Powermaster dynamo og K&N filter.. Girkassen er en Th-400 med Heavy Duty converter. Girkassen er forsterket med diesel lameller og annet... Er dette ett bra oppsett på motoren? Hvilken utveksling i bakakselen er best? :chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår