Gå til innhold

67 Chevelle prosjekt

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok.. Takker for hjelpa.. kompen i motoren er 10.25:1 og forbrenningskammrene er 101cc...

Det som er gjort på motoren er: Slipt veivakselen 0,10", overhalt toppene, honet sylinderene, nytt boltsett, Edelbrock performer innsug, Hi vol. olje pumpe, 501/.527 hyd kam, Holley 770 forgasser, Edelbrock hi perf bensin pumpe, Pertronix Flame Thrower HEI fordeler, Powermaster dynamo og K&N filter.. Girkassen er en Th-400 med Heavy Duty converter. Girkassen er forsterket med diesel lameller og annet... Er dette ett bra oppsett på motoren? Hvilken utveksling i bakakselen er best? :chevy

 

God kveld dette oppsettet lingnet litt på min 454 hadde 11:1 i komp mot topper på 98.38cc små ventiler på 1.72 og 2.08 kam med 509/509 i lølf 750 edelbrock gasser rpm edelbrock innsug hei fordeler og orginale manifolder bergnet i motor programm til ca 411hk. sikkert 30+ med gode heders.

 

hadde en plan om og montere edelbrock alutopper oget oppsett som dem lovte ca 540hk med 10.25 i komp. jeg ville godt for litt mere cam sån som edelbrock rpm med ca 570 i løft vist jeg ikke husker feil:idea:

 

kjørte med 3.08 i utveksling og skiftet til 4.11 når jeg byttet til 12bolt bakaksesl.ble litt masete å kjør da:afro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du holder deg til street kjøring og ikke får feste (les:lange lakris striper)så holder det med 10bolter helst med 8,5"kronhjul finnes en med 8,2 også hadde det med diff på min den var defekt da jeg plokket den i stykker.

Men skall du på med slicks og teste på stripen så har jeg satset på 10bolt med 8,5" eller 12 bolt som har 8.75" utveksling kommer ann på bruken din , en big block har jo bra med moment i fra bånn så det går bra med 3.08-3.23 på gata vist du tenker og kjøre litt lengere turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det mest sansynligvis 8,2" diff burde du ha hatt blir ikke det samme med et spor blir liksom ikke 11tall hehe ta og snurr hjulet en rund og samtidig tell hvor mange runder mellomakselen snurrer så får du sån ca utveksling. sett et merke på mello akselen så blir det litt lettere. eller så får du flekke av lokket bak på akselen og telle tenner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår