Follostyling Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Tenkte på å kansje sette sammen en motor av div shitt jeg har liggende noen som har noen formening om ossen det vil bli?? blokk: enten en b230et fra 85/86 eller noe. eller en b230f fra 90 topp: 531 stempler: fra b230et 85/86 råder: fra 230f 90 mod veiv: enten fra et eller f ????? et sprut. (motronic) garret t3 turbo. har altså en komplett 230et fra 85/86 en komplett 230f fra 90 + masse andre deler fra andre f,a,e,(n),et motorer Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Hei, mål rådene ifra f blokka, er de tykkere en et, bruk de og blokk m veiv(tror de er det ettersom den er ifra 90), bruk et stempler og 531 topp, Veivene er like... mvh stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Follostyling Skrevet Desember 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 oki. så altså. F. råder,veiv,blokk et, stempler men lurer på om jeg kansje skal bruke et blokka siden den har olje retur hull seff 531 topp og turbo. hehe noen som vet hvor mange hk denne motoren vil tåle? hvor mye lade trykk vil den tåle? har forsterka topp pakning Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Oljereturen kan du bare borre opp.. Hvis du bruker F blokka fra 90 så får du jo trøsten bak, da tåler den mere.. Bruk også rådene fra F motoren og evt stemplene fra ET. Hvor mye du kan lade kommer ann på om du får tenningsbank e.l. Hvis alt fungerer bra sammen og den får nok suppe så kan du vel kanskje lade 1bar eller no? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Veivene på de to motorene er veldig forskjellige. 230et har 55mm rammelager og sentertrøst. 230f 88b+ har 63mm rammelager og trøst i bakkant. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Follostyling Skrevet Desember 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 hva er best?? rådene og stemplene passer omhverandre? hvis jeg skal ha f blokk+veiv og råder og et stempler. Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Rådene og stemplene passer om hverandre ja.. Det beste er trøst i bakkant, nyere F råder som du har og et stemplene. altså blokk, veiv og råder fra F motor og stemel fra et. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Ok, ang veiva husket litt feil, lag olje retur i bunnpanna. Tåler omlag 250 hk. mvh stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Follostyling Skrevet Desember 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 250 ?? skal vist ha 240 i et motoren nå da. Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Slapp av, F blokk med ET stempler tåler langt over det. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 "skal vist ha 240 i ET motoren".. Jaja, en ET-motor holder ikke lenge med de effektene der.. Og uansett.. Gjette-hester er tull.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Follostyling Skrevet Desember 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 det var det jeg mente også. hehe. men noen som vet ca hvor mye eller?? og lurte på, hvor bør jeg kjøpe nye råde/veiv lagere? og stempel ringer osv. skal overhale motoren når jeg skal sette sammen alt sammen. så da blir det F blokk, F råder, F veiv, ET stempler, 531 topp, ET sprut, og org turbo inntillvidere. men noen som vet om en annen sprut som kan være passende til denna motoren?? pris? eventuelt hvor jeg kan kjøpe det Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Det er jo bedre å bruke F-sprut med 940 B230 FT/FK hjerner da.. (Hvis du har LH2.4 ledningsnett også da..) og kanskje en chip.. Kjøp lager osv hos Volvo, da vet du hva du får :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=11843 sjekk den linken..her står mykje brukbar info:) Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 "skal vist ha 240 i ET motoren".. Jaja, en ET-motor holder ikke lenge med de effektene der.. Det kommer helt ann på hvordan den er bygd. Motorbank er jo fiende nr 1.... Dessuten gir en motor med orginal grenrør og den lille orginalturboen mye mottrykk ved de effektene der... Og det gjør jo sitt angående holdbarheten på bunndelen. Men jeg ville heller ikke satsa på å presse enn b230et motor langt;) Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.