emilhetty Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 har fått tak i en motor som jeg tenkte jeg skulle bygge opp. hadde tenkt meg 2 dobble forgasser og kanskje turbo. så lurte jeg litt på det med toppen. hva er den beste toppen? det satt en 530 topp på den nå. jeg lurte litt på å borre blokka og, men det holder vel ikke hvis jeg gjør det!? også lurte jeg litt på hva som er forskjell på di røde og svarte motorne? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 har fått tak i en motor som jeg tenkte jeg skulle bygge opp. hadde tenkt meg 2 dobble forgasser og kanskje turbo. så lurte jeg litt på det med toppen. hva er den beste toppen? det satt en 530 topp på den nå. jeg lurte litt på å borre blokka og, men det holder vel ikke hvis jeg gjør det!? også lurte jeg litt på hva som er forskjell på di røde og svarte motorne? 531 eller 405 er de beste toppene. svarte og røde? har ikke sett svart blokk i en volvo orginalt. Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Desember 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 531 eller 405 er de beste toppene. svarte og røde? har ikke sett svart blokk i en volvo orginalt. hva er det som er forskjell på 531 og 530 toppen da? her er noen bilder av motorn så pelte jeg av noe dritt som gikk fra eksosen i sta. hva er den? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 er vel egr ventilen..trenger IKKE denne.. soter til topp og shit! Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 hvis det er de rørene du har bilde av så er det ikke egr ventilen. den sitter ved innsuget! dette er bare et rør som er forbundet med en ventil som suger luft fra luftfilterboksen og inn i eksosen, for så og rense eksosen slik at man får lavere CO.. :) Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Desember 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 hvis det er de rørene du har bilde av så er det ikke egr ventilen. den sitter ved innsuget! dette er bare et rør som er forbundet med en ventil som suger luft fra luftfilterboksen og inn i eksosen, for så og rense eksosen slik at man får lavere CO.. :) sikker på det? ville heller trodd at det var til å kjøre noe av eksosen om igjen. det er hull i toppen som går ned til der di røra er. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 pelte av bunnpanna nå. så ikke veldig bra ut. veit ikke om dere ser det på bilde, men på den råden lengst til venstre så stakk det sånn kanter ut mellom råden og veiva. veit ikke om det kanskje er rådelagere eller hva det er. noe forslag? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Den motoren har blitt kjørt hard en gang i tiden.! Men alt kan fikses ;) Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Forskjellen på toppene er utforminga på innsugkanalen (se bilde) Og plassering av tennplugg og 531/405 gir litt lavere komp. 531/405 er de "beste", men på det meste under ca.250 HK funker begge så godt som likt 531/405 topp 160-398-530 topp Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 takker lars_b så det er ikke mye forskjell om du har 530 eller 531 topp da? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 takker lars_b så det er ikke mye forskjell om du har 530 eller 531 topp da? Ikke veldig nei, men skal det portes mye så må man bruke 531/405 da denne har tjukkere vegger og derfor kan portes mer, men det er ikke noe å bry seg om, er kun ved særiøse prosjekter, det aller beste er seff 16V Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 er vel egr ventilen..trenger IKKE denne.. soter til topp og shit! Det han har bilde av er Pulsair systemet. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Ikke veldig nei, men skal det portes mye så må man bruke 531/405 da denne har tjukkere vegger og derfor kan portes mer, men det er ikke noe å bry seg om, er kun ved særiøse prosjekter, det aller beste er seff 16V får du 16V topp til b230 motorn? i såfall hva heter den toppen? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 hvem kjøper BILTEMA oljefilter???? kanskje grunnen til at de rådelagrene ser ut sånn som de gjør:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 tokk ut stempla nå. veiva hadde merkelig nokk overlevd detta da :) Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg