Gå til innhold

Hva som kan skje når en kræsjer i over 160 km/t (Advarsel, sterke bilder!)

Ranger emnet


s_18@CH

Anbefalte innlegg

Siterer en Inder som var på Top Gear:

"I once asked an indian bloke about driving on the wrong side of the road. He said, 'if it's my day to die, it's my day to die." - What about the guy you hit then? 'if it's his day to die, it's his day to die'". :)

 

Men folkens, la oss nå ikke forhåndsdømme Skurk, la oss vente å se. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grisekjøring gjøres på bane, der "alle gærningene kjører samme veien" (Martin Schanche). Jeg har grisekjørt på bane mange ganger, selv med biler som slett ikke egner seg for banekjøring, her er undertegnede i en standard Fiat Tolvsju med hjulløft i svingen:

Fiat127.jpg

 

På de fleste offentlige veier er det ikke plass nok for privat grisekjøring.

Husk: Ulykker skjer alltid uventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sealion.. jeg må si at jeg er mektig imponert over over all den kjøringa du har hatt på bane..... Spes med de bilene der.

Men hva med oss som allerede har rundt runt la oss si 30.000 runder på rudskogen. 10.000runder på vålerebanen og uttalig mange tusen KM på rally løyper/veier gjennom årene? og gjerne med litt sprekere saker enn dette. Man lærer en del mere da vettu!

 

og kansje dumt av meg å si det men JEG personlig føler at jeg er bedre. faktisk MYE bedre enn gjennomsnitts mann i gata til å kjøre bil!

 

Både som sagt av min fortid og interesse for bil og bane og at jeg til daglig kjører lastebil. jeg er ca 60.000km i året på veien og jeg må si at om jeg hadde hatt muligheten til det hadde jeg dratt inn førerkortet til samtlige svin som skryter å har hatt lappen i over 20 år!

 

det gjelder gang på gang samarbeid i trafikken. unødvendig sinking av tafikken. idioter som ikke kan planlegge lenger frem enn til til panseret sitt og all mulig annen dritt!

 

Og nå kommer det helt sikkert en hel hau idioter som har sitti med lappen ihånda i hele 14mnd og tror dem har en dritt dem skulle ha sagt bare fordi dem har sett et bilde... men da sier jeg bare. TENK OVER DET DU!.. jeg er langt mye mere på veien enn du er. jeg har sett mye rart. jeg har sett både ulykker se om jeg kunne forutse på idiotens kjøring og jeg har kommi rett etter ulykker som har skjedd..

 

Og jaggu kan jeg ikke si at jeg har vært borti en eneste avkjøring som jeg kan kalle alvorlig der en dritt unge har vært bak rattet! med mindre det har vært leke kjøring på første snøfallet!

 

i mitt tilfelle KUN godt voksne mennesker.

 

Neinei jenter. bli først tørre bak øra og få dere hår på lillemann før dere har noe dere skulle ha sagt.

 

Det er fint at dere prøver å gjøre verden til et bedre sted å leve i ved å støtte all mulig propaganda. men verden blir bare dritt med hverdagshelter synes jeg!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksen kjerring. 2 unger!

Bilde009-1.jpg

 

Her har vi en typisk sak. Sovne bak rattet med cruisecontroll på!

WR3D5167_953668g.jpg

 

Her har vi en godt voksen mann!

1_jpg_282495c.jpg

 

Voksen kar som jeg kan huske!

1157631779136_909.jpg

 

Ikke så ung her heller..

bilde_001_jpg_278189c.jpg

 

Og ikke her heller!

060830bil_858.jpg

 

Typisk idiot skifting av felt som jeg selv har vært innvolvert i minst 1 gang! like morro hver gang! RART man ikke ser en bil på 17m!

25072006005.jpg

 

ooooooog jaggu enda en!

Bilde014.jpg

 

Sjekk spora ETTER lastebilen.... dette er ikke hans...!

lol1.jpg

lol2.jpg

 

2 voksne førere!

smell.jpg

 

Meget voksen somalisk sjåfør!

1149354282045_305.jpg

 

Her gikk det ikke stort fortere enn 30.. og fortsatt ser man ikke de 500bilene forran deg som står stille.... Rart det der...

trafikkulykke_80360f.jpg

 

Dette var en voksen kvinne som kom over i motgående. og da skjer unnamanøver!

1156859144578_267.jpg

 

Han gamle gubben her f.eks. han klarte ikke å hjelpe til når en lastebil uheldig skifter felt og ikke ser han. istedet for å tenke kjapt og bremse og legge seg bak. så vil han heller tute og og bli pressa av veien siden man IKKE blir sett!

Dette var forresten i rushen. ca 50KM/T

Bilde003-1.jpg

 

DHL bil som tokk seg en sovepause i sommer!

Bilde012-1.jpg

 

Enda en dhl henger!

dh_offroad.jpg

 

Voksen gubbe. lokal kjendis på hemnes. etter ca 50 år bodd der. rart man ikke husker et T-kryss!

Bilde011.jpg

 

Enda et gjennomført felt skifte! huske neste gang du ser en LUKE mellom en lastebil og bilen forran..... den er VÆFFAL ikke der for at DU skal kunne snike 50m med kø for å hive deg inn! velfortjent!

Hpim1129.jpg

 

HEr var det bare glatt... men igjen.. Voksen!

scania_velt.jpg

 

Voksen kjerring som trodde høyreregel gjelder overalt. og i det hu skal mate ut på en forskjørsvei. drar hu like så godt på en betong blokk som er 50cm høy som skiller veien fra fortau!............ HURRA!

Bilde000.jpg

 

Voksen kjerring som BOMMER på reversen!!

1719.jpg

 

Første snøfall!

ostreaker.jpg

 

Enda ett!

fjellhamar.jpg

 

Sporveis dorifto team!

Bilde013.jpg

 

Ja enda en!

LOL2.jpg

 

Helt standard med idioter som ikke kan holde gassen i oppoverbakke.. Det går trosalt unna!

240.jpg

 

2 voksne kjerringer I RUSHTIA!

e6alna.jpg

 

 

dette er hva alt man kan komme over..

 

SÅ tenk over det.. ikke nødvendig UNG + FART = døden til følge på alle rundt deg!:.

 

Stikk nå å spill litt playstation dere. hører at NFS Carbon er ute.. litt kjøretrenging skader ikke!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å begynne med var tråden litt trist... selv om jeg mener fyllekjøring er en dødssynd.

 

Men... fort glemt.. pga den diskusjonen som kom etter ett par sider her.

 

Jeg har lest endel som jeg er enig i og enda mere som jeg er uenig i... konkusjonen min i mitt hue er:

Det finnes faktisk gode erfarne sjåfører som kan å grisekjøre.. selv om det er negativt.

Jeg har reddet dagen for meg selv flere ganger ved situasjoner (både i lek og alvor/øde plasser og offentlig vei) ved å reagere instinktivt. Helt enkelt å greit ved å leke på en øde plass slik at jeg har lært meg bilen å kjenne såpass at jeg vet hvordan den vil oppføre seg ved visse situasjoner.. dette er en praksis jeg har holdt på med i 9 år og som jeg kommer til å fortsette med... hver gang jeg bytter bil (til noe som er verdt å leke med) så tar jeg meg en tur til en svær parkeringsplass som f.eks rudshøgda å tester litt før bilen blir brukt til annet enn søndagskjøring.

 

En annen ting er at det er tabu å kalle seg for en god sjåfør i sammenheng med "lek" for da blir du hakket heftig ned på. Kjenner jeg ikke forumbrukeren personlig så lar jeg like så godt tvilen komme til gode uansett alder.. jeg begynte å kjøre bil da jeg var 14... altså jeg har over 12 år med erfaring bak rattet... så en 20 åring kan like gjerne være flink til å kjøre som en 30 åring..

 

Men her stopper enighetene... lek på motorveier og på veier med lav sone er ikke tolerert.. motorvei er forsåvidt "greit" men du ligger ikke i 140-160km/t liksom... da er du ikke mye glad i å kunne fortsette å kjøre bil vil nå jeg si.

 

Greit... dør man så dør man..cest'la vie (feil skrevet sikkert :))..sånn er livet seff... men hvis man har sjangsen til å leve litt lengre så tar man selvfølgelig den... jeg gir ikke opp gode aspekter ved livet som f.eks sjokolade, 20 pakningen min, tuborg og carlsberg, kvinnfolk, bil og anlegg, turbolyd og banetreff for noe så simpelt som å kjøre fort.

 

Livet er verdt å leve.. iallefall om man er glad i SPESIELLT kvinnfolk :D tenk om man egentlig skulle ha tilfeldigvis møtt DEN dama helga etter man busher på e6 og kvelder fordi du skulle teste åssen støynivået var i bilen din på rundt 150km/t? hehe :)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sealion.. jeg må si at jeg er mektig imponert over over all den kjøringa du har hatt på bane.....

 

og kansje dumt av meg å si det men JEG personlig føler at jeg er bedre. faktisk MYE bedre enn gjennomsnitts mann i gata til å kjøre bil!

 

Både som sagt av min fortid og interesse for bil og bane og at jeg til daglig kjører lastebil. jeg er ca 60.000km i året på veien og jeg må si at om jeg hadde hatt muligheten til det hadde jeg dratt inn førerkortet til samtlige svin som skryter å har hatt lappen i over 20 år!

 

Og nå kommer det helt sikkert en hel hau idioter som har sitti med lappen ihånda i hele 14mnd og tror dem har en dritt dem skulle ha sagt bare fordi dem har sett et bilde...

Hehe, her kommer jeg med en generell oppfordring til å grisekjøre fra seg på bane, med uansett hva slags bil man har. Og så kommer du og er personlig fornærmet av min oppfordring? Jeg ler meg skakk, velbekomme!

 

Du har altså hatt førerkortet et sted mellom 15 måneder og 19 år? Og er yrkessjåfør? Og du skjønner likevel ikke at uhell alltid skjer uventet og ikke spør om hva slags erfaring de innblandete har og ikke har?

 

Vel, jeg er klar over at det neppe er de mest intelligente som blir yrkessjåfører, men at det stod såpass dårlig til var jeg ikke klar over. Forbausende mange av bildeeksemplene dine innvolverer yrkessjåfører, yrkessjåfører som ikke klarte å holde god nok avstand til forankjørende, yrkessjåfører som kjørte i grøfta enten fordi de ikke avpasset farten etter forholdene eller rett og slett fordi de sovnet bak rattet. Skremmende.

 

Utfra dine skriverier leser jeg at den dagen du har hatt lappen i 20 år, da leverer du den fra deg helt frivillig og slutter med all bilkjøring. La oss håpe at du har hatt lappen i 19 år og 11 måneder nå slik at innleveringsdagen din nærmer seg med stormskritt. For vår skyld, vi som ikke har noe ønske om å dø fordi en "erfaren yrkessjåfør" er så "vennlig" og spidder oss med all sin "erfaringsgrisekjøring".

 

Til dere andre, som ikke blir provosert av generelle oppfordringer:

Kjør forsiktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vel, jeg er klar over at det neppe er de mest intelligente som blir yrkessjåfører, men at det stod såpass dårlig til var jeg ikke klar over. Forbausende mange av bildeeksemplene dine innvolverer yrkessjåfører, yrkessjåfører som ikke klarte å holde god nok avstand til forankjørende, yrkessjåfører som kjørte i grøfta enten fordi de ikke avpasset farten etter forholdene eller rett og slett fordi de sovnet bak rattet. Skremmende.

 

Kan fort dette innom en yrkessjåfør som har jobba som det i 3 dager vettu hehe

 

Og banekjøring er egentlig undervurdert... det finnes få ting som er mere morro enn banekjøring... derfor skulle det ha vært mange flere åpne banedager her i norge enn det som er... jeg jobber for det og har vært år ett arrangement som tilbyr banekjøring på vålerbanen... lav oppsluttning hvert år desverre :(

 

Edit: nå skal jeg spille GT4... å bli flinkere til å kjøre bil...selv om det er lettere å takle kontraer i real life enn på GT4 da lol

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gjelder gang på gang samarbeid i trafikken. unødvendig sinking av tafikken. idioter som ikke kan planlegge lenger frem enn til til panseret sitt og all mulig annen dritt!

 

Jeg føler selv jeg har rimelig god oversikt over trafikken rundt meg, men jeg gidder ikke holde en luke til bilen foran stor nok til at en sugekopp skal få plass, bare fordi vedkommende føler at trafikken foran stort sett kun eksisterer som slalomkjegler. Jeg planlegger min kjøretur - ikke din, sugekopp. Unødvendig sinking kommer ikke av annet enn forstyrrelse i kjøremønsteret. Da må du spørre deg - er det de 2000 som kjører samme vei, eller den ene som tråkler seg frem gjennom trafikken som er forstyrrelsen?

Samarbeid vet du nok heller lite om - om det da ikke er alle andres samarbeidsevne til dine ønsker det dreier seg om.

Alpina B10 BiTURBO

-"If the Alpina Biturbo emerges in the rear view mirror, there is no escaping.!" Sport Auto- Januar 1990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk mistet en kammerat i trafikken jeg også.

Det var for 3 år siden.

Han var passasjer under noe kappkjøring eller noe sånnt.

De skulle i allefall kjøre forbi en bil på en bro, men det kom da vel en bil i mot og det smallt no jævli.

Han døde på stedet 16 år gammel.

Tragisk.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du hadde lest innlegget mittt sugekopp hadde du sett at det ikke skyldes grisekjøring.

 

 

Fylle kjøring er IDIOTI. trenger ikke si mere om det.

 

Grisekjøring liker jeg egentlig ikke og si noe om, fordi alt jeg sier her bare vil bli dobbelt moral. Jeg er nesten helt sikkert alla andre som har postet her, nesten helt sikkert har lagt igjen hodet hjemme og kjørt som en idiot en eller anna gang.. Inkludert meg selv...

Ja, jeg har faktisk roet meg ned litt pga at jeg mista en kammerat, selv om det at han døde ikke skydest grise kjøring. Etter at han døde hadde jeg ett par tilfeller hvor jeg hadde hvært ute og kjørt en tur og tok meg selv i og tenke: hva om jeg drar av veien og dør nå, da kommer de som sitter igjen til og ha det kjett.. Jeg vil faktsik ikke de rundt meg så vondt. selv om det ikke er noen garati for at man ikke dør i dag eller i morgen, er det i alle fall ett lite forsøk på og minske risikoen...

 

Man kan vel konkludere med at Grisekjøring er IDIOTI det og..

 

Skal man se litt trangt på det er det faktisk ingen som har overlevd livet enda. Alt handler egentlig om risiko vurdering, minske/øke riskio.. MEN er det hvert og kjøre idiot og risikere og dra av veien og drepe ett par andre og forbli grønnsak med skyldførelsese resten av livet... Tror ikke det.. Om man alikevel er så drit uheldig at f.eks ett dekk eksploderer i 100km i timen eller at en eller anna kjører i fronten på bilen din i 90km, under normal kjøring. Har man i alle fall gjort det man kan for og ungå det.. Uflaks har alle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyllekjøring - Idioti!

 

Gjort en gang, var på en øy (storfosna) på fest, dama var sur og skulle begynne å slå for at jeg rydda opp etter henne. Jeg hadde ikke drukket mye, men ble så lei at jeg tenkte at jeg kunne iværtfallj kjøre unna festplassen, orka ikke å være der mer. (Øde øy, ikke trafikk på natta eller noe). Men på turen så hoppa det et reinsdyr forran bilen, jeg bråbremsa. Traff ikke noe dyr, alt gikk bra. Men skvatt så fryktelig og ble så redd da dyret kom at jeg nesten er sikker på at jeg så livet i revy!

 

Jeg har forstått fyllekjøring er livsfarlig, Skal ALDRI skje igjen!! Aldri...

Vegar Mollan

 

Omega '94 2.5V6

Ktm Duke 2 '02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ascona er best.. tjaaaaaah!

 

Vi må ha skilter. vi må betale i hue å ræva. du kan ikke akkurat kjøre når du vil. og når du har muligheten er det alltid syting om DRIFT VS IDEALSPOR..

 

De som vil slædde leker seg mens de som virkelig tror de er så jævla raske som sliter å ta igjen bila i slædd klager over at drifterne bruker hele banen. blablabla samma dritten hver gang!

 

Det er ikke akkurat som et hvilket som helst motorsenter eller fritidsklubb å bare gå inn å ta seg til rette lissom. det er mye av grunnen til det!

 

men jeg skjønner ikke hva dere i grunn syter over? GRISEKJØRING..... hva forbinder du egentlig med det ordet?? gi meg dette detaljert er du snill!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk mistet en kammerat i trafikken jeg også.

Det var for 3 år siden.

Han var passasjer under noe kappkjøring eller noe sånnt.

De skulle i allefall kjøre forbi en bil på en bro, men det kom da vel en bil i mot og det smallt no jævli.

Han døde på stedet 16 år gammel.

Tragisk.

Jeg kondolerer.

Tror du føreren hadde regnet med at det skulle skje? Tror du han følte at han selv hadde full kontroll før situasjonen inntraff? Det får en til å tenke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår