Gå til innhold

Hva som kan skje når en kræsjer i over 160 km/t (Advarsel, sterke bilder!)

Ranger emnet


s_18@CH

Anbefalte innlegg

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Artig med en tråd som får fram alle de skarpe knivene her på bilforumet.

Folk tror de er udødelige, og kan alt. Er det ikke 90% av alle bilførere i norge som mener de er bedre sjafører enn gjennomsnittet? Det sier vel det meste.

Du kan gjerne kalle det der en vekker, men så går det 3 timer så er det glemt. Har du sett noe lignende i virkeligheten glemmer du det, aldri.

 

ohnei du..... vi tror ikke at vi er udødelige....... LANGT i fra..... we just dont give a fuck!

 

Om jeg skal gå rundt å bruke tia mi på hva alt som kan skje med meg eller andre hvert 5 minutt så hadde jeg bare låst meg selv hjemm eog aldri titta ut vinduet en gang! shit happens. bruk tia på det du kan til det skjer! Ferdig snakka!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohnei du..... vi tror ikke at vi er udødelige....... LANGT i fra..... we just dont give a fuck!

 

Om jeg skal gå rundt å bruke tia mi på hva alt som kan skje med meg eller andre hvert 5 minutt så hadde jeg bare låst meg selv hjemm eog aldri titta ut vinduet en gang! shit happens. bruk tia på det du kan til det skjer! Ferdig snakka!

Tror jeg deler mening med mange andre her på forumet når jeg sier at jeg driter i om du dør, har aldri brydd meg om det heller. Det jeg bryr meg om er de uskyldig du kan ta med deg i døden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med en tråd som får fram alle de skarpe knivene her på bilforumet.

Folk tror de er udødelige, og kan alt. Er det ikke 90% av alle bilførere i norge som mener de er bedre sjafører enn gjennomsnittet? Det sier vel det meste.

Du kan gjerne kalle det der en vekker, men så går det 3 timer så er det glemt. Har du sett noe lignende i virkeligheten glemmer du det, aldri.

 

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke er over gjennomsnittet til å kjøre bil.

Bilkjøring handler ikke bare om håndtering av bilen.

Den handler også om holdninger.

I det siste har jeg opplevd en del skumle ting bak rattet.

På lørdag holdt jeg på å kjøre ned 2 rådyr i mørket.

Farten var ca 170km/h.

Dette i tilleg til andre skumle opplevelser har gjort at jeg har roet meg betraktelig ned, og jeg føler på meg nå at jeg har blitt en mye mer forutsigbar og sikker sjåfør.

Det er når man tar med seg kunnskapen og erfaringene fra den tiden man bedrev svinkjøring på høyt plan, og begynner å bruke de ferdighetene man da fikk innøvd da, og faktisk begynner å bruke dem til noe fornuftig, i stede for å øke farten.

Det er da man vokser i seg selv og blir en mye bedre å sikrere sjåfør.

 

Har helt sluttet med kappkjøring og diverse sprell etter vanlig veg nå.

Det er faktisk farlig.

Og tro meg, jeg VET inderlig godt hva jeg snakker om.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blaaaaablaaaaaablaaa yadda yadda yadda.!

 

her sitter du igjen å prater piss med din inngrodde dobbeltmoral! mener du at du er overhodet NOEN hakk bedre enn meg når du nå sier at du gir faen i om jeg dauer? for min del kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva du mener.

 

jeg gir faen i om jeg kjører av veien og dauer så lenge det er min egen feil! som sagt. leit å daue om en annen meier meg ned!

 

men nå synes jeg at dere hverdagshelter skal roe ned noen hakke og slappe av litt. legg fra dee pcen i noen dager. pust dypt ring en kompis eller x dame og ha det gøy med dem!

 

Dere syter og klager som en gjeng 80 år gamle ludo pensjonister.. men så fort EN AV DERE blir tatt for å kjøre litt over fartsgrensa eller med tåkelysa på og bot. da er det syting og grining så fjella rister. og da var snuten verdens største idiot ever!

IKKE UTTAL DERE OM ANDRE!!!!!!!!!! PASS PÅ DERE SELV!.... dette er så jævli "olanordmann" som det kan gå an å bli! shut up!

 

 

Btw har jeg aldri hverken drivi med kappkjøring eller støttet dette. for det er HEEEEEELT uintressant for meg!

Jeg vet at der jeg pleier å leke meg vil de fleste feige ut!

Om du mener du er sååååå jævla kul av å kjøre 160KM/T på ring 3 og flise fra en gammal 240 vil jeg heller anbefalle deg å tømme speedometret ditt på snøfylte skogsveier som er trange som fy og tettpakka med trær. mere morro å kjøre for seg selv på denne måten verste jeg kan treffe er i et rådyr...synd for han!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG tror at de som ikke har opplevd dette her på noen som helst måte bare kan HOLDE kjeft...

 

Jeg mista en kammerat i sommer(kullos) Jeg vet det ikke blir på samme måte, dvs, jeg hadde en og se en siste gang på... Og veit hvordan det er og miste en kammerat. Det er langt i fra det samme som og miste oldemor på 95 år som ga opp, og dødde en naturlig død..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG tror at de som ikke har opplevd dette her på noen som helst måte bare kan HOLDE kjeft...

 

Jeg mista en kammerat i sommer(kullos) Jeg vet det ikke blir på samme måte, dvs, jeg hadde en og se en siste gang på... Og veit hvordan det er og miste en kammerat. Det er langt i fra det samme som og miste oldemor på 95 år som ga opp, og dødde en naturlig død..

 

Ja og?...... det har sikkert mange andre her å. betyr ikke at man nødvendigvis blir no smartere av det. Hvor mange fartsbøter skal det til EGENTLIG før du slutter å tråkke inn pedalen?.... du vil jo alltids se bak deg om det er snut og sakte men sikkert presse det inn!

 

om kompisen din daua pga sin egen grisekjøring eier jeg ikke synd på han akkurat som jeg ikke vil at andre skal synes synd på meg HVIS jeg skulle dra av. men om han daua fordi en annen kjørte på han. da vil jeg gjerne vite om du har bevis på at dette faktisk SKJEDDE pga. grisekjøring. eller bare et uhell!

Såfall er det synd på han.... selv om jeg ikke kunne gitt mere f.. han er ikke første og heller ikke siste. smell avkjøring og døden skjer stadig og det stopper ikke nå. og det betyr IKKE nødvendigvis at det er pga grisekjøring!

 

Jeg husker noen få år tilbake, ca da jeg fikk lappen førstegangen. da var det stadig snakk om UNGDOMMER og hvor mye dem kræsjet....! som uerfarne og alltid en unskylding at dem tråkka på gassen.... Men sjekk statistikken egentlig. det er langt flere voksne som egentlig drar av enn "oss".. og gjett hva............... dem grisekjører ikke en gang, men det er jo ikke uvanlig at ola nordmann stadig vekk HVERT år får seg en overraskel at . ojda. der kom snøen i år også.... og der smalt det i svingen.. Rushen.....? hvordan havner man på taket i rushen på 4 felts motorvei?...... Kjøring i motgående kjørefelt? osv osv. lista er lang!

 

Jeg synes dere bare skal shut the hell up og legge tråden dau!

pass deres egne saker. om dere må. ta dere en GOD prat med en psykolog ellerno! kanskje det hjelper for dere. jeg har det helt fint

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gir faen i om jeg kjører av veien og dauer så lenge det er min egen feil! som sagt. leit å daue om en annen meier meg ned!

 

Tror du at de du eventuelt tar med deg i døden en gang du strekker grensa litt for langt ikke tenker likt som deg? "Leit å daue om en annen meier meg ned!", det er vel noe de fleste synes, tviler på at de har lyst til å få fronten på bilen din langt inn i førersetet...

 

Jeg vet også hvordan det er å miste noen i trafikken, kjente han ikke godt, men han var en familievenn, og det må sies at det er det desidert jævligste jeg har vært med på.

 

-

Devil

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skurk: Å si du har blitt en forsvarlig sjåfør er vell som å si at oldemora mi er 10 år. Like sannsynlig det, etter all kjøringen din:D Hehe..! Selv mistet 2 kamerater i ulykker, en i bil og en på motorsykkel. Det er faktisk noe av det værste som kan skje en person. Som Lars sier, så er det ikke samme som å miste oldemora på 95 år som gidde opp håpet om å leve videre.

Begge mine kamerater døde momentant..trasige greier! Nei folkens, kjør forsvarlig i trafikken, så dere ikke skader dere selv eller andre medmennesker. Er et liv verdt "kicket" med å kjøre f.eks 120km/t? Nei, det tror jeg ikke..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugekopp: Det er sant det du sier at det alltid er en mulighet til at en eller annen kjører deg ned, og at uansett hvor mye man prøver så blir man aldri kvitt folk som grisekjører. Men alikevel så kan man ikke si "åja, alle dør jo en eller annen gang. Da er det greit at jeg kjører gris".

Se for deg hvordan ulykkesstatistikken hadde vært hvis alle hadde din holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår